Pseudo mamma

Hvordan har i det ??

16 indlæg i dette emne

Det er ved at være en ndr siden vi talte om maverne. voksede.. så er lidt nysgerrig på, om de fine maver er ved at tage form? Går det godt med vægten? og hvordan har i det ellers??

jeg målte maven den dag jeg testede positiv til 79 cm og målte til morgen 91cm. så der er sket en del, jeg er hoppet i graviditetsbukser, kan ikke lukke de alm mere og får ondt i maven hvis det strammer..

jeg har tabt 3,7 kg, troeds at jeg spiser lidt mere end normalt og er stoppet med at cykle 6km frem og tilbage på job pga vejret..

i forhold til symptomerne har jeg det strålede, ømme, tunge bryster. og har den sidste uge igen været ret træt - hænger måske også sammen med juleræset..

jeg har drømt et par gange at der ligger en lille dreng i maven.

jeg er 13+3 idag.. - håber i har det dejligt piger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er stadig træt - og mit immunforsvar er taget på laaaang ferie...

Men ellers har jeg det godt. Jeg er også hoppet i graviditetsbukserne, men kan sagtens både skjule og vise maven alt efter lejligheden ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det godt, har stadig ikke nogen dårlige graviditetssymtomer <3 maven tager stille og roligt form og kan godt lide at det begynder at kunne ses..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det også strålende. Ingen symptomer ud over tunge ømme bryster, enorm træthed og bliver hurtigere sulten. Jeg er ikke trukket i graviditetsbukserne endnu, kan stadig passe nogle mine normale bukser, men kan da godt se at maven vokser lige så stille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har det egentlig også okay, mine bryster er begyndt at være lidt ømme igen og kvalmen vil ikke gå væk.. men jeg synes tiden går helt vildt stærkt lige pludselig :)

min mave vokser stille og roligt men man ser det ikke endnu, jeg er ret overvægtig så der går nok lidt tid før man kan se at jeg er gravid :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Dejligt at høre fra jer.

For mit vedkommende har jeg tabt 7 kilo pga den onde kvalme/opkast/madlede, men har sådan ca holdt vægten den sidste uge, så tror jeg er ved at blive bedre til at få nok ned.

Synes ikke jeg kan se så meget på maven, om morgenen, men er ret oppustet om aftenen, men er også ret forstoppet. Er begyndt på movicol og tager magnesia dak, men føj - movicol smager da a H til :P (ikke nemmere at få ned når man har kvalme i forvejen)

Men bilder også mig selv ind at der ikke burde ske den store forskel de næste uger, for har jo pt 1½ foster derinde, hvor den ene er ved er ved at forsvinde, så det må jo give vokse-plads til den anden.

Men nu er andet trimester startet, så satser på at kvalmen snart smutter langt langt væk, og jeg snart kan begynde at leve lidt normalt igen.

Men derudover er der ikke så meget - har ikke ømme bryster længere, og mærker ikke ret meget til ligament-smerter el lign. Og har slet ikke blødt (selvom det jo ikke hindrede en MA).

Skal til en ret sen NF d. 9. januar, og så glæder vi os til at kunne begynde at fortælle det til venner og resten af familien.

Godt nytår til jer alle!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover bihulebetændelse som gør vanvittig ondt, har jeg det glimrende. Som første graviditet har jeg ikke været plaget af de vilde symptomer. De ømme bryster er ikke konstant mere, i dag er de f.eks. helt normale (bare dobbelt størrelse). Den ubegribelige træthed er også blevet knap så slem og jeg kunne da holde mig vågen til årskiftet i går ;-)

Ventebukserne er jeg hoppet i, jeg kan stadig godt være i de almindelige bukser der var mest løse før, meeeen det er ikke behageligt. Her i julen har jeg ikke lige vejet og målt mig, men jeg ved jeg har taget knap 5 kg på (influenzaen bremsede heldigvis vægtstigningen lidt).

Maven er ret synlig - men tror godt jeg nogenlunde kan skjule den i nogle bestemte trøjer (i hvert fald nok til at folk ikke tør spørge).

Derudover kan jeg sige at jeg nu har ramt samme stadie som sidst. Velkommen til minimum en måned med "jeg er bare fed" følelsen. Det der tomrum hvor man godt ved at maven ikke er baby selvom faconen er der. Jeg kan også lige mærke følelsen af at der er "noget" der har erobret min krop og jeg nu bare er et redskab. Og ja jeg er lidt en kontrolfreak ;-)

Min kæreste er helt fantastisk. Han elsker min mave :-) i morges aede han den, kyssede den og sagde "godmorgen splyf"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det så som så. :-/ Dagen før juleferien måtte jeg sygemelde mig pga. racermås - og søreme om jeg ikke har været igennem 2 x 24 timers voldsom bræksyge over de sidste 4 dage; sidste omgang sluttede så sent som i nat... Med besvimelse, ulidelige mavekramper og hele pivtøjet. Derfor startede jeg arbejdsåret 2013 ud med endnu en sygemelding her til morgen, hvilket jeg ikke har det særligt fedt med. Da vi ikke har specielt travlt på kontoret lige p.t., er det nu ikke pga. den lillebitte smule ekstra arbejde, der blive pålagt mine kollegaer, men mere fordi jeg er så bange for, at de tror, jeg pjækker, da jeg efterhånden har haft en del sygedage de sidste to måneder. - sådan cirkus 10-12 stykker i alt. Har skrantet rigtig meget, siden vi fandt ud af i starten af november, at jeg er gravid, og det er ligesom om, jeg rager al mulig dårligdom til mig. F*cking utilregnelige immunforsvar! :angry Gider ikke være syg mere. Indtil på mandag (vi skal til NF fredag eftermiddag) er det kun mine ledere + et par øvrige kollegaer, der kender til graviditeten, så jeg GLÆDER mig til at afsløre for resten af kontoret, at der har været en god grund til mit fravær. Forhåbentlig bliver det en lettelse for min samvittighed. :)

MEN - udover sygdom en masse går det faktisk OK, believe it or not. :) Her tænker jeg mest på mit hoved, der stort set ikke har bekymret sig om en evt. død baby, siden vi så den til scanning før jul (10+5) - og det er fandeme SKØNT! Faktisk har jeg slappet så meget af omkring det, at jeg "lod" min kære mor købe en Leander seng til os, da jeg var hjemme i Jylland i julen (den er SÅÅ fin, kan I tro!) - og bare blev glad og rørt, da hun viste mig, at hun allerede var gået i gang med at hækle en uro med de sødeste zoologisk have-dyr til at hænge over det nye vidunder af en seng. :) Jeg tillod mig også at hente den gratis babypakke i Babysam, jeg havde bestilt - OG jeg sagde ja tak som det mest naturlige i verden, da min søde kusine tilbød deres stort set ubrugte autostol, skråstol, badestol og legetæppe, som deres 5 måneder gamle søn ikke rigtig har fået eller nogensinde får brugt.

.. Ved godt, at det stadig KAN gå galt, og at det måske er lidt overmodigt at gå all in på den måde allerede - vi har jo ikke engang været til NF endnu (men trods alt set bebsen tre gange indtil videre) - vi tror bare så meget på, at vi får verdens lækreste unge til sommer, så det er bare rigtig svært IKKE at give los. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare ønske jer alle held og lykke. Kommer ikke til at være aktiv her mere, da jeg til min store sorg havde en SA nytårsaftensdag, da en akut scanning viste, at foster havde været dødt i to uger. Det er så trist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej, åh nej, åh nej, chris75 - hvor er det bare skrækkeligt! :'( Uanset hvor meget man er bevidst om, at fostret sikkert har været sygt, og at det bare er naturens gang, må det alligevel gøre så ondt, når drømmen brister på den måde. Får det helt skidt over den lalleglade happy-ending på mit indlæg over dit.. :(

Et kæmpe trøstekram herfra med positive tanker og krydsede fingre for, at du snart igen står med to streger!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare ønske jer alle held og lykke. Kommer ikke til at være aktiv her mere, da jeg til min store sorg havde en SA nytårsaftensdag, da en akut scanning viste, at foster havde været dødt i to uger. Det er så trist.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare ønske jer alle held og lykke. Kommer ikke til at være aktiv her mere, da jeg til min store sorg havde en SA nytårsaftensdag, da en akut scanning viste, at foster havde været dødt i to uger. Det er så trist.

:( øv.. Det er jeg godt nok ked af at høre.. Håber det snart lykkes for jer igen..

Rigtig meget held og lykke - håber dit 2013 bliver et fantastisk år ..

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak og pøj pøj til jer alle. 2013 bliver vores år:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak og pøj pøj til jer alle. 2013 bliver vores år:)

Jeg føler virkelig med dig! Havde selv en MA forrige uge, hvor den ene tvillinger hjerte bare stoppede i 11. Uge. Giv dig selv lov til at være ked af det! Stort kram herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler virkelig med dig! Havde selv en MA forrige uge, hvor den ene tvillinger hjerte bare stoppede i 11. Uge. Giv dig selv lov til at være ked af det! Stort kram herfra

Nej for pokker, det er jeg ked af.. - hvordan har den anden tvilling det??

- og måske endnu vigtiger håber jeg du har det nogenlunde

Knus Christina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER