Guest Felixmor

Vil gerne være gravid - smalltalk

9,065 indlæg i dette emne

Det tænkte jeg også :( Der var intet efterfølgende og heller ikke her til morgen. Det var også kun ganske lidt og ikke frisk som sådan, men først brunligt og efterfølgende lyserødt/laksefarvet.

 

Hmmm, det er da lidt spændende, hvad der så sker den næste uges tid. Håber for jer :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det tænkte jeg også :( Der var intet efterfølgende og heller ikke her til morgen. Det var også kun ganske lidt og ikke frisk som sådan, men først brunligt og efterfølgende lyserødt/laksefarvet.

Det lyder da ikke helt som mens. Spændende!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tænkte jeg også :( Der var intet efterfølgende og heller ikke her til morgen. Det var også kun ganske lidt og ikke frisk som sådan, men først brunligt og efterfølgende lyserødt/laksefarvet.

Meget lidt og laksefarvet på dag 10 - det lyder helt sikkert som implantationsblødningen. Jeg hepper! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men fordi jeg har barn fra tidligere mener de godt vi kan selv og hvis ikke skal vi komme igen om 6 måneder :(

Lortelæge! Kan du ikke bede en anden læge om en second opinion?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

1 uge til testsdag! Hvis man tæller fra positiv ÆL test! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 uge til testsdag! Hvis man tæller fra positiv ÆL test!

For mit vedkommende en uge på søndag.. Bliver spændende!! Har du nogle symptomer?? Ved godt det er tidligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 uge til testsdag! Hvis man tæller fra positiv ÆL test!

For mit vedkommende en uge på søndag.. Bliver spændende!! Har du nogle symptomer?? Ved godt det er tidligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mit vedkommende en uge på søndag.. Bliver spændende!! Har du nogle symptomer?? Ved godt det er tidligt..

Jo lidt, har murren i underlivet og niv og jag i brysterne on and off, og ret oppustet om aftenen.

Men kan jo sagtens bare være menses.

Håber bare min ÆL test var korrekt positiv, for har ikke haft menses i 100 år. 

P sprøjten udløb i december, så afteventer generelt bare menses, men har jo testet i ny og næ, og fangede så heldigvis lige min ÆL for havde godt nok nogle ordenlige niv og jag i underlivet og MEGA ømme brystvorter, så tror ÆL var god nok, og så siger man 14-16 dage efter ÆL at menses kommer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer kloge kvinder..  :glad

Jeg tænkte på om nogen af jer ved hvorfor man får symptomer på graviditet, inden man reelt er gravid.
Altså forstå mig ret ^_^ .. Nogle siger jo de har symptomer på alt muligt allerede lidt efter ÆL, det ene eller andet symptom.

Men nu går jeg også selv og har murren i underlivet og niv og jag i brysterne, og hvis jeg er gravid er jeg omkring 3+0 og har haft det murren osv. en dag eller to. (men kan jo også være meses der er på vej)
Det er slet ikke noget jeg tænker over, mærker det ofte når jeg sidder i skolen stille, eller har været aktiv med hundene, efter en lang gåtur fx. så kommer der murren i underlivet.

 

Men hvad får kroppen til tro/mene den er gravid? Før vi reelt ved det?
Ved godt at omkring 3+0 sætter ægget sig fast, eller har gjort det for kort tid siden. Nok også derfor nogle kan teste positiv på tests omkring 3+2, og de fleste tidligst ved 3+5 og 3+6 efter hvad jeg har læst mig frem til.

 

Tænker de symptomer der indikere at man tror man er gravid, hvor kommer de fra? For det er jo ikke alle der er indbildning eller en krop der er helt kullert, fordi nogle er jo gravide og mærker det inden de har testet, forstår I hvad jeg mener? ;)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det meste er psykisk. Man forventer nogle ting hvis man er gravid. Og hvis man så håber helt vildt meget tror jeg godt kroppen kan blive snydt at psyken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det meste er psykisk. Man forventer nogle ting hvis man er gravid. Og hvis man så håber helt vildt meget tror jeg godt kroppen kan blive snydt at psyken.

Ja det tror jeg nu også. Men hvad med dem der ikke er så mentalt "på" det med projekt baby, og det måske er meget nyt og de bare gør det sådan lidt "efter lyst" agtig, hvis du ved hvad jeg mener.

Og hun så alligevel fornemmer kvalme, murren, brystspændinger osv.

Jeg mener bestemt jeg med min datter den gang havde jag og niv i brysterne, og murren i underlivet, men heller ikke meget andet end det. Kvalme fx. havde jeg ikke rigtig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså uanset om kroppen så småt begynder at gøre klar til mens eller om et æg er ved at sætte sig fast, så sker der jo ting og sager hormonelt og i underlivet. Jeg har i hvert fald mærket en del i de cykli, hvor der ikke var gevinst, og det var først lige inden 4+0, at jeg begyndte at få en mistanke om, at der var gevinst, og det var primært fordi jeg blev ramt af kvalme en dag, og fordi jeg lavede skyggestreger på g-test. Hvis jeg skal være gravid igen, ville jeg ikke turde tro på noget, før jeg stod med to streger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså uanset om kroppen så småt begynder at gøre klar til mens eller om et æg er ved at sætte sig fast, så sker der jo ting og sager hormonelt og i underlivet. Jeg har i hvert fald mærket en del i de cykli, hvor der ikke var gevinst, og det var først lige inden 4+0, at jeg begyndte at få en mistanke om, at der var gevinst, og det var primært fordi jeg blev ramt af kvalme en dag, og fordi jeg lavede skyggestreger på g-test. Hvis jeg skal være gravid igen, ville jeg ikke turde tro på noget, før jeg stod med to streger...

Nej jeg tror nu heller ikke på noget før jeg har 2 streger  :) 

Men kender også en veninde der havde kvalme flere dage inden og efter forventet menses, de havde ikke rigtig planlagt at skulle have børn, men tog det som det kom.

Og så slog det hende at hun faktisk var gået næsten en uge over tid. Hun havde helt glemt at "holde øje" med udeblevet menses, men da hun "regnede tilbage" havde hun kvalme nogle dage før menses.

Så jeg tror rigtig meget af det er psykisk, men ikke det hele. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan sagtens have reelle fysiske tegn på graviditet før 4+0. Kroppens hormonbalancen er jo anderledes og særlig allerede fra det øjeblik befrugtningen sker. Jeg græd efter sex 3+3 og blev MEGET dårlig af en meget lidt alkohol 3+4 og tudede på Hovedbanen fordi jeg kom for sent til toget 3+5 og det var først bagefter det slog mig, at det var fordi jeg var gravid, for det var første cyklus i 11 mdr, hvor jeg endelig havde givet slip og ikke tænkte over hver eneste ændring ;)

Dem der kæmper med kvalme kan også sagtens starte, før de står med en positiv test.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lortelæge! Kan du ikke bede en anden læge om en second opinion?

Det håber jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan sagtens have reelle fysiske tegn på graviditet før 4+0. Kroppens hormonbalancen er jo anderledes og særlig allerede fra det øjeblik befrugtningen sker. Jeg græd efter sex 3+3 og blev MEGET dårlig af en meget lidt alkohol 3+4 og tudede på Hovedbanen fordi jeg kom for sent til toget 3+5 og det var først bagefter det slog mig, at det var fordi jeg var gravid, for det var første cyklus i 11 mdr, hvor jeg endelig havde givet slip og ikke tænkte over hver eneste ændring ;)

Dem der kæmper med kvalme kan også sagtens starte, før de står med en positiv test.

Haha total hormon bombe der  :lol  Ja jeg tænker nu heller ikke meget over det som sådan, ved jeg har testdag på fredag og håber jeg kan vente til lørdag morgen istedet, hvis menses ikke kommer inden. Og så er der som sagt den murren når jeg har været aktiv, eller sidder ret stille. Men det kan jo være 100 andre ting, forbinder den som sådan ikke med graviditet, det er dog noget jeg normalt ikke har. Men som skrevet tidligere, er dette min første ÆL i laaaang tid, så min krop er nok generelt lidt underlig-.  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mangler stadig multiquote knappen på mobilen ;)

Tak for hep, det bliver spændende hvad det sker..

Tirsdag/onsdag kender jeg måske svaret ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang jeg var gravid havde jeg ømme babser og kvalme hver måned i 6 måneder efter ÆL og op til mens uden at være gravid. (For havde hørt at det var sådan man tidligt kunne finde ud af det selv) Den første måned hvor jeg reælt ikke troede vi havde en chance for at blive gravide, blev jeg det. Uden ømme babser og kvalme. :D

Denne gang havde jeg en mistanke fordi jeg hele tiden skulle tisse og konstant sov. Og syntes at noget på min arbejdsplads var begyndt at lugte forfærdeligt. Skrev også en kommentar om det her inde at jeg fandeme håbede jeg var gravid, for ellers havde jeg spildt december med at sove og tisse. Og det var 1 1/2 uge før jeg kunne teste positiv. Og testen var da også bragede negativ på dette tidspunkt.

Håber sådan at jeg snart bliver gravid igen. Indtil videre er jeg kun blevet gravid i december. Håber ikke jeg skal vente til jul med at blive gravid igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang jeg var gravid havde jeg ømme babser og kvalme hver måned i 6 måneder efter ÆL og op til mens uden at være gravid. (For havde hørt at det var sådan man tidligt kunne finde ud af det selv) Den første måned hvor jeg reælt ikke troede vi havde en chance for at blive gravide, blev jeg det. Uden ømme babser og kvalme. :D

Denne gang havde jeg en mistanke fordi jeg hele tiden skulle tisse og konstant sov. Og syntes at noget på min arbejdsplads var begyndt at lugte forfærdeligt. Skrev også en kommentar om det her inde at jeg fandeme håbede jeg var gravid, for ellers havde jeg spildt december med at sove og tisse. Og det var 1 1/2 uge før jeg kunne teste positiv. Og testen var da også bragede negativ på dette tidspunkt.

Håber sådan at jeg snart bliver gravid igen. Indtil videre er jeg kun blevet gravid i december. Håber ikke jeg skal vente til jul med at blive gravid igen.

Igen så tror jeg også mange "opfanger" en masse symptomer der slet ikke er der, fordi der ingen graviditet er. 

Men er en del år siden jeg fik min datter, og husker ikke meget fra ugen op til testning ihvertfald, ud over jeg husker niv og jag i brysterne og murren i underlivet, men det er ofte noget man også har/får i forbindelse med menses, så  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går var det 2 uger siden jeg havde en positiv ÆL-test! Så i dag eller i morgen burde være

14 dage siden ÆL og dermed forventet mens.. Jeg har ikke set skyggen af spor blod siden den smule torsdag aften (i sidste uge).. Manden er utålmodig :D Jeg er ikke så testlysten, selvom jeg da har svage øjeblikke, hvor jeg overvejer også skynder mig at tisse, så jeg ikke falder i :P Umiddelbart så er målet at vente med testning til torsdag eller fredag, gerne længere endnu- så burde mens have fået en chance til at vise sig..

Også kom manden med en :huh udmelding til aften, hvis ikke vi ender med en november termin,

så fortsætter vi, også selvom det kan betyde termin juleaften :O Det var vi ellers enige om

Vi ikke ville, men han synes, at når det ikke er så let for os, så er alle måneder kostbare og velkommen :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper på dig, ønskebebs :glad du er meget velkommen i novemberterminen :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper på dig, ønskebebs :glad du er meget velkommen i novemberterminen :)

Tak :kiss Håber jeg kan følge med, men tror slet ikke på spor- synes det svinger meget imellem at jeg synes det minder om min graviditet med M., sådan ret fornemmelsesmæssigt i maven Eks. Ved Bilkørsel, også tilbage til at jeg intet mærker. Only time, and the red lady can tell :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss Håber jeg kan følge med, men tror slet ikke på spor- synes det svinger meget imellem at jeg synes det minder om min graviditet med M., sådan ret fornemmelsesmæssigt i maven Eks. Ved Bilkørsel, også tilbage til at jeg intet mærker. Only time, and the red lady can tell :rolleyes

 

 Jeg synes stadigvæk, at jeg svinger mellem at tænke, at jeg da ikke mærker ret meget til at tænke, at jeg da klart har tegn. Men du har helt ret - tiden giver svar. Men efter flere drilske cykli i træk, hvor du har fået håb om en graviditet, der er det dig i hvert fald meget vel undt, at der snart er bonus :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss Håber jeg kan følge med, men tror slet ikke på spor- synes det svinger meget imellem at jeg synes det minder om min graviditet med M., sådan ret fornemmelsesmæssigt i maven Eks. Ved Bilkørsel, også tilbage til at jeg intet mærker. Only time, and the red lady can tell :rolleyes

Jeg hepper også for en mega tydelig streg nr 2 denne gang :glad :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER