Guest

.

17 indlæg i dette emne

Vi har nappet ikke en men to skanninger før nakkefolden...

Synes de er hyggelige... Ved den første så vi et blinkede hjerte 7+0 og ved den sidste var der bare en baby der moslede rundt..

Det er fantastisk at se ind i maven på den måde - og det koster jo kun et par hundrede kroner...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nappet ikke en men to skanninger før nakkefolden...

Synes de er hyggelige... Ved den første så vi et blinkede hjerte 7+0 og ved den sidste var der bare en baby der moslede rundt..

Det er fantastisk at se ind i maven på den måde - og det koster jo kun et par hundrede kroner...

Jeg kan desværre kun finde nogen på minimum 600 kr her i nærheden. Hvor bor du i landet ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor bor du henne af Lenna?

Jeg ville vente til 8+0 - Hvis man ser hjerteblink herefter, er der 95% chance for et levendefødt barn (Ikke nødvendigvis et rask, men et levende barn!)

Før da, kan fostret sagtens "gå tabt" selvom man har set hjerteblink..

Jeg så hjerteblink efter uge 8, men mistede alligevel (jeg blødte dog også!)

Jeg ville helt sikkert betale den ene scanning, og få lidt "ro".. Spørgsmålet er jo hvornår det er nok?

Jeg ville nok gøre som "vi" gjorde sidst.. En tidlig scanning, NF også en kønscanning.. (vi fik også en i uge 10, men det var af andre grunde og ikke noget vi betalte)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor bor du henne af Lenna?

Jeg ville vente til 8+0 - Hvis man ser hjerteblink herefter, er der 95% chance for et levendefødt barn (Ikke nødvendigvis et rask, men et levende barn!)

Før da, kan fostret sagtens "gå tabt" selvom man har set hjerteblink..

Jeg så hjerteblink efter uge 8, men mistede alligevel (jeg blødte dog også!)

Jeg ville helt sikkert betale den ene scanning, og få lidt "ro".. Spørgsmålet er jo hvornår det er nok?

Jeg ville nok gøre som "vi" gjorde sidst.. En tidlig scanning, NF også en kønscanning.. (vi fik også en i uge 10, men det var af andre grunde og ikke noget vi betalte)

Ja har også lidt tænkt uge 8... men så ved jeg manden vil sige så kan vi ligeså godt vente de 4 uger... hmm 4 uger er da også vildt længe !!! <_< men har faktisk tænkt det. Overvejer om man kunne få en pakke med tidlig scanning + kønsscanning. Jeg får nok 2 scanninger igen senere som ved sidste graviditet pga overvægt...

Jeg bor tæt på Ringkøbing i det vestjyske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes som torben at du skal lade vær :) der er ikke rigtig noget at se til tidlig scanning, og det kan gå galt alligevel.. og hvis du får de samme ting at vide som vi gjorde til tidlig scanning, så er det da bedre slet ikke at vide noget! fremfor at skulle være ekstra bekymret.. gem hellere pengene til senere, hvor det er langt mere spændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne gang blev jeg scannet 6+4 ved gyn på grund af PCO-diagnose, og en akut scanning en uge senere, fordi jeg mente at jeg blødte - hvilket jeg efterfølgende er i tvivl om hvorvidt det rent faktisk VAR blod eller "prut".

Jeg vil sige, at næste gang jeg bliver gravid, så vil jeg kræve af manden at jeg får en tidlig scanning. Jeg HAR prøvet en MA, hvor baby døde samme dag som en tidlig scanning (11+6) så jeg ved udemærket at det ikke er en garanti, men frygten fyldte så meget de første 16 uger for mig i denne graviditet, at jeg ville ikke holde til det igen uden minimum en gang at se at der var liv.

Men... som sagt... uanset procenten, så er hjerteblink bare ingen garanti, uanset hvor langt man er henne.

Nej, du har så ret.

Men som min kæreste blev ved at sige:

Er der noget der tyder på der er noget galt? Niks! Så kan vi lige så godt være glade, og tro på det; Mister vi, bliver lige kede af det jo!

Og han har jo ganske ret.. Man kan under ingen omstændigheder forberede sig pås merten, og den kommer ligemeget hvad hvis man mister.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes som torben at du skal lade vær :) der er ikke rigtig noget at se til tidlig scanning, og det kan gå galt alligevel.. og hvis du får de samme ting at vide som vi gjorde til tidlig scanning, så er det da bedre slet ikke at vide noget! fremfor at skulle være ekstra bekymret.. gem hellere pengene til senere, hvor det er langt mere spændende

Jeg ved heller ikke rigtig endnu. Nu må jeg først og fremmest bare veeeeente og håbe den bliver derinde :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil nok sige det ikke burde være nødvendigt for dig med en betalt scanning....for som de andre siger kan man ikke gøre fra eller til uanset om man har set hjerteblink eller ej...

Tror bare man må smide frygten i baggrunden og fokusere på de gode ting...:) Enjoy it!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil 100% gøre det, der føltes bedst for mig selv - bum! Jeg lytter ellers MEGET til min mand, men denne her ville være noget, hvor han blev hørt men ikke nødvendigvis fik sin vilje;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Lenna!

Et forsinket tillykke med graviditeten fra mig. Hvor er det dejligt at lukke babyklar op og finde den nyhed!

Og.... du lyder godt nok nervøs for det hele. Jeg håber du med dagene finder lidt mere ro og at alt kommer til at forløbe helt perfekt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til tidlig scanning når jeg er 8+3, kører gerne 100 km hver vej og betaler 400 kr for at se om der virkelig er noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde to scanningsbilledet inden NF. Den ene 6+4 på fertilitetsklinikken for at se om den sad korrekt og hjerteblink. Derefter 8+, da jeg pletblødte og fik snakket med en jm på mit arbejde om min bekymring pga tidligere sa. Hun skaffede mig en scanning.

Jeg vil også sige at du ska gøre hvad du føler bedst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Lenna!

Et forsinket tillykke med graviditeten fra mig. Hvor er det dejligt at lukke babyklar op og finde den nyhed!

Og.... du lyder godt nok nervøs for det hele. Jeg håber du med dagene finder lidt mere ro og at alt kommer til at forløbe helt perfekt.

Tak skal du have - og ja jeg er nervøs. Men det tror jeg langt de fleste er, nu er det endelig lykkedes at blive gravid og så er frygten der jo for det bliver en kort glæde. Men jeg tager en dag af gangen :) pludselig er ugerne jo gået...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg ser tiden lidt an. Om vi vælger en scanning eller ej. Synes jeg er både for og imod , så nu må vi se. Men tusind tak for alle svarene :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog en tidlig scanning ved 8+6.. Det ville jeg ikke have været foruden, syntes at det hjælpen mig når jeg er bange for at den ikke er der længere, så kigger jeg på den lille stump scannings video vi fik med hjem.. Der kan ses hjerteblink og den ligner en fin lille baby :-) skal til NF når jeg er 12+6, glæder mig til at se forskellen på de 2 scaninger.. Tror også at vi nupper en ekstra scanning mellem NF og gennemscanning, bare for at holde øje med vores lille prins eller prinsesse :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan SAA godt forstaa dig og det er ogsaa en af grundene til at jeg NU er glad for at vaere gravid I luxembourg og ikke I dk og nummer to skal helt sikkert ogsaa foregaa hernede her bliver jeg nemlig scannet HVER maaned fra jeg opdagede det og til jeg skal foede! Og jeg syns enda der er laenge imellem nogle gange. Jeg foeler mig saa priviligeret :) det hjaelper jo desvaerre ikke dig andet end at vide du bestemt ikke er den eneste der ville oenske der stod en scanner derhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER