PP74

Influenza vaccine eller?

8 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Jeg ligger syg for Gud-ved-hvilken gang! Var ved læge igår og er nu på penicillin. Hun anbefalede mig få influenza vaccine, når jeg er på toppen igen.... Umiddelbart tænkte jeg: YES bring it on!!! Men da jeg så kom hjem under dynen igen kom jeg til at spekulere på om det nu også er en god ide...

Er I vaccineret eller overvejer i det? Hvorfor/hvorfor ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :)

århh jeg forstår din tvivl.. - men hvis lægen anbefaler det, ville jeg nok springe på, det er jo heller ikke sundt for den lille at du er syg gang på gang og på penicillin.

- Omvendt set er jeg selv lidt alternativ anlagt, og hvis du tror på det og kan se dig selv i det. ville jeg nok give det et forsøg, med en alternativ behandler - men det kræver du tror på det (tror jeg;)

Men google det, hvad er ricici osv. - jeg tror ikke det er så meget værre for baby, end at du faktisk er syg..

- Så ja det var min blandende mening, ved ikke om det hjælp dig, udover bekræftigelsen i at det er svært..

Men kæmpe :kram og et stort ønske om at du snart bliver rask :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ikke vaccineret og har ingen planer om det..for ALLE jeg kender som er vaccineret er blevet meget mere syge efter de har fået vaccinen at jeg simpelthen ikke kan se den skulle hjælpe tværtimod...

Men gør hvad du føler for, det vil være mit bedste råd :)

Tror selv på at et godt immunforsvar kommer via en god og sund livsstil...men igen bare hvad jeg selv er overbevist om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ellers stensikker på, at jeg ikke skulle have den - jeg er ultra skeptisk overfor lægemidler under en graviditet...

Nu har jeg imidlertid været syg i halvanden måned i træk (mig som ikke har været syg i tre år). Og det virker som om jeg ikke når at komme mig helt af en forkølelse før jeg bliver ramt af en ny. Det er rimelig vildt. Derudover har jeg hostet mine lunger ud i tre uge.

Selvom jeg stædigt har nægtet at tage så meget som en panodil, så må jeg indrømme at jeg begynder at overveje vaccinen. Et eller andet drastisk er der ihvertfald sket med mit immunsystem!

Det er i øvrigt ikke virussen i vaccinen jeg er bekymret for, men nærmere det fyldstof der er i væsken....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ellers stensikker på, at jeg ikke skulle have den - jeg er ultra skeptisk overfor lægemidler under en graviditet...

Nu har jeg imidlertid været syg i halvanden måned i træk (mig som ikke har været syg i tre år). Og det virker som om jeg ikke når at komme mig helt af en forkølelse før jeg bliver ramt af en ny. Det er rimelig vildt. Derudover har jeg hostet mine lunger ud i tre uge.

Selvom jeg stædigt har nægtet at tage så meget som en panodil, så må jeg indrømme at jeg begynder at overveje vaccinen. Et eller andet drastisk er der ihvertfald sket med mit immunsystem!

Det er i øvrigt ikke virussen i vaccinen jeg er bekymret for, men nærmere det fyldstof der er i væsken....

Jamen du lyder jo præcis som mig! Altså med al den sygdom....jeg er ved at blive vanvittig! Jeg har aldrig haft det sådan i mine andre 4 graviditeter...det er begyndt at tære på kræfterne og det gode julehumør, og har vildt dårlig samvittighed over for mine store unger! Jeg har dem kun til jul hvert andet år...de er lige kommet idag, og her ligger jeg så igen igen på sofaen med kleenex og the.... Øv!

Nå...men tror sgu jeg gør det, sundhedsstyrelsen anbefaler det.....men min skepsis er der sgu!

God bedring til dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille tanke. Det du får når du får vaccinen er jo en svækket udgave af den "rigtige" smitte. Derfor arbejder kroppen jo ganske som den ellers ville, den er bare foran på point :-)

Jeg har i øvrigt selv lige været igennem en gang influenza med tre dages feber og den forbindelse fandt jeg en artikel på ssi.dk der fortalte at intet tyder på sammenhæng mellem feber og fosterdød (hvilket jeg også havde hørt). Det var en undersøgelse fra 2002 godt nok, men med knapt 25.000 graviditeter. Jeg valgte feberen frem for panodil :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik vaccinen og er helt tryg og glad for min beslutning. Jeg havde hovedpine et par dage efter, og det var det hele.. Man skulle altså ikke kunne få direkte influenza af den, da det ikke er hele virus, men blot overfladeproteinet derfra.

Jeg læste det der står på Sundhedsstyrelsens hjemmeside og spurgte min læge, og var ikke den mindste smule i tvivl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også i tvivl om jeg skal vaccineres eller ej. Jeg er normalt ALDRIG syg, kan ikke huske hvornår det sidst var. Der florerer en influenzaepidemi i København lige for tiden, men jeg håber at jeg går ram forbi. Min kæreste er lidt "småsyg", som mænd nu er en gang imellem ;-), med masser af snot i hovedet. Men jeg har ikke fået noget af det endnu, knock on wood. Spørgsmålet er også om det er for sent at blive vaccineret nu, hvor epidemien raser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER