Soffekb

Anbefal klapvogn

21 indlæg i dette emne

Over at købe klapvogn snart :) men hvad for en har i ? Noge. I kan anbefale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en Peg Perego Uno. Den kan også laves om til en barnevogn, og har vendbart styr. Nem at klappe sammen, og ud igen, fylder meget lidt og er super fed :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har en emaljunga.. kan ik lige huske hva modellen hedder, det er en vi har købt brugt, men som var nærmest ubrugt... men den er rigtig dejlig.. den kan ligges helt ned og der er vendbart styr på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Teutonia mostral S - vi er meget glade for den. Den har svingbar forhjul. Svingbar styr. Vendbar sæde. Kan ligges helt ned. Vi bruger den rigtig meget. Vi ar voksiposen i den. Så hvis hun bliver træt når vi er på tur, bliver hun lagt ned og kan så sove trygt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Baby Joggers City Elite. Tror næsten ikke man finder en klapvogn, der er mere brugervenlig. Den er nem at komme omkring med, har et hav af forskellige indstillinger, så den "vokser" med barnet (har bl.a. seler der kan justeres i højden), den er super-nem at klappe sammen og fylder ingenting. Jeg sprang barnevognen over og har bare brugt klapvognen siden jeg fødte (købte en lift, der passer til, som jeg brugte de første fire måneder - gik derefter over til klapvognsdelen med voksipose fordi sønnike voksede ud af liften). Elsker den - især når jeg skal have den med i bilen og kan klappe den sammen på 5 sekunder uden problemer og lægge den i bagagerummet på min lille Ford Ka. Hele tre af mine veninder har forelsket sig i den efter at have set min "i aktion" og har købt den samme. Selv købte jeg den efter at have set min søsters (de valgte samme løsning som mig ved barn nummer tre - sprang barnevognen over og brugte City Elite'en fra start). Den koster ca. 4000 kr.

Tjek evt. denne video ud, hvor man kan se mange af dens smarte features :-):

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en Baby Jogger City Elite. Den bedste vogn vi har haft ud af de 4 vi har prøvet. Herunder Emmaljunga Nitro City, Teutonia Mistral, Esprit et eller andet, Carens twin, og Carena single (ok, det var så 5)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en nuna Pepp, som jeg er rigtig glad for. Men det kommer jo altsammen an på hvad du vil bruge den til og hvad du prioriterer. Jeg bruger min klapvogn som et alternativ til barnevognen - ikke som en erstatning. Dvs jeg prioriterer at de kan forskellige ting. Nuna Pepp klapvognen fylder meget lidt og er nem at klappe sammen og folde ud. Så triller den utrolig let og kan styres med een hånd. Den kan også lægges ned i ryggen, så baby kan sove.

Den er tilgengæld ikke så god til terrænkørsel, da hjulene er designet til bykørsel. Men der bruger vi så barnevognen istedet, når det er nødvendigt.

601551_10151069009385967_1272588900_n.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

b5_4e72b85f22ed1.jpg

Min klapvogn er så også til bykørsel, skal klart have mig en anden klapvogn til terræn, når hun ikke længere kan være i sin Emmaljunga barnevogn... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Emmaljunga City Xerox 360 og jeg ELSKER den! Carl sover i den da barnevognen skal bruges til lillesøster

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en Teutonia Mistral S, og kan kun stemme i med at den er rigtig god og vi er super glade for den! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en brugt Teutonia Mistral DK, som er god i terraen - den agerer ogsaa barnevogn, naar vi er undervejs og barnevignen er for stor til min bil, medmindre et saede laegges ned. Foerste 5 maaneder har vi brugt en Odderlift i den, nu bare med liftmadrassen og saa dyne og evt. taeppe, hvis det er meget koldt. Meget robust sag, let at klappe sammen og jeg kan godt selv loefte den ud og ind af bagagerummet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun haft emmaljunga og den har vi været super glad for. Den kan ligges helt ned og er super dejlig at køre rundt med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Baby Joggers City Elite. Tror næsten ikke man finder en klapvogn, der er mere brugervenlig. Den er nem at komme omkring med, har et hav af forskellige indstillinger, så den "vokser" med barnet (har bl.a. seler der kan justeres i højden), den er super-nem at klappe sammen og fylder ingenting. Jeg sprang barnevognen over og har bare brugt klapvognen siden jeg fødte (købte en lift, der passer til, som jeg brugte de første fire måneder - gik derefter over til klapvognsdelen med voksipose fordi sønnike voksede ud af liften). Elsker den - især når jeg skal have den med i bilen og kan klappe den sammen på 5 sekunder uden problemer og lægge den i bagagerummet på min lille Ford Ka. Hele tre af mine veninder har forelsket sig i den efter at have set min "i aktion" og har købt den samme. Selv købte jeg den efter at have set min søsters (de valgte samme løsning som mig ved barn nummer tre - sprang barnevognen over og brugte City Elite'en fra start). Den koster ca. 4000 kr.

Tjek evt. denne video ud, hvor man kan se mange af dens smarte features :-):

Hold nu op, den ser fantastisk ud! Selv min mand er solgt... Jeg tror sgu, den bliver den! Ih. ELSKER babyklar! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eneste ulempe maaske - kan styres vendes, saa baby kigger paa mor og ikke hele verden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med at købe en Teutonia Mistral DK. Netop pga af de ting som Camilla også fremhæver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med at købe en Teutonia Mistral DK. Netop pga af de ting som Camilla også fremhæver.

Jeg tror ikke, I fortryder :)

Min soester har jo sin, som nu koerer med andet barn, ogsaa brugt med lift og saa med madras, siden klapvogn. Det er kram, der holder. Og saa ryster den ikke ret meget, hvis man koerer paa ujaevnt underlag, hvilket vi goer meget hernede, ogsaa i byerne. Den er nem at styre, faktisk nemmere end barnevognen. Vi har den i roed, ikke falmet, bare Ferrari ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke, I fortryder :)

Min soester har jo sin, som nu koerer med andet barn, ogsaa brugt med lift og saa med madras, siden klapvogn. Det er kram, der holder. Og saa ryster den ikke ret meget, hvis man koerer paa ujaevnt underlag, hvilket vi goer meget hernede, ogsaa i byerne. Den er nem at styre, faktisk nemmere end barnevognen. Vi har den i roed, ikke falmet, bare Ferrari ;)

Det tror jeg nemlig heller ikke. Min søster har også en hun har købt brugt, og den virker nærmest som ny - deres er faktisk også Ferrari rød, og så er de nye total fesne ved siden af.

Vi har en lille bil, men alligevel kan den være i bagagerummet uden sæddet skal ligges ned (som ved barnevognen). Den skal desuden stå sin første prøve i Thailand, hvorfor det også var vigtigt den både kunne køre i sand og bruges som erstatning for barnevogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg nemlig heller ikke. Min søster har også en hun har købt brugt, og den virker nærmest som ny - deres er faktisk også Ferrari rød, og så er de nye total fesne ved siden af.

Vi har en lille bil, men alligevel kan den være i bagagerummet uden sæddet skal ligges ned (som ved barnevognen). Den skal desuden stå sin første prøve i Thailand, hvorfor det også var vigtigt den både kunne køre i sand og bruges som erstatning for barnevogn.

Den kan koere i sand ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle svarende :)

Må ud og kigge lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Britax B-Smart 3 - den fungere bare super for os, fordi man kan sætte autostolen (Rømer) på stellet.

Så når vi lige er ude og handle så kan vi bare kilkke autostolen i stellet uden at skal have C op - det er drøn smart. Min mand er ellevild med den.

http://www.youtube.com/watch?v=fxu6nzCff8s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har city eliten, og jeg savner lidt at kunne kigge på Lina, når vi er ude at køre, men samtidigt har den en masse fordele for os - specielt at man kan klappe den hurtigt sammen og den fylder meget lidt, så den ikke skal stå i en klam cykelkælder!

Derudover er det også en klar fordel at der ikke er så meget plads til alt muligt nedenunder (i hvert fald hvis man bruger stofbleer, som fylder mere end libero).

Jeg har det med at overpakke, og være flittig med dankortet :blush men ikke så meget mere pga manglende plads :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER