Pseudobaby

Hvornår skal jeg sige det?

10 indlæg i dette emne

Hvornår går I 100% public med nyheden om baby? Jeg er nemlig liiiidt i tvivl, skal jeg sige jer...

Indtil videre er der få i min nærmeste inderkreds, der kender til bebsen. Min allerbedsteste veninde + hendes mand fik det at vide samme dag, jeg testede positiv - altså 4+0 - en anden tæt, tæt veninde fortalte jeg det, da jeg var 6+5. Min mor og lillebror fik overraskelsen, da jeg var 8+0, og kærestens forældre + mormor da jeg var 9+3. I går, hvor jeg var 10+1, fortalte jeg det til endnu en veninde - og K har også fortalt det løbende gennem de sidste 5-6 uger til en håndfuld venner.

Min plan er, at jeg i næste weekend, når jeg skal hjem til Jylland og holde jul, offentliggør baby for resten af familien + mine jyske veninder (sidstnævnte ser jeg desværre kun et par gange eller tre om året), selvom jeg "kun" vil være 11+ på det tidspunkt. Trods det at vi ikke ses så tit, tæller de stadig med i den kreds af veninder, jeg har allermest nær, og jeg vil så nødigt sige det til dem pr. telefon eller endnu værre, at de får det at vide via sladder, så min eneste mulighed for at fortælle det face2face, inden jeg ser dem igen til foråret (med mave og forholdsvist kort til termin lige pludselig!), er NU. :jul2: For min og kærestens sjælefreds skyld napper vi dog lige en tryghedsscanning på torsdag (hvor jeg er 10+5), inden jeg tager afsted, så jeg lige forinden "offentliggørelsen" har set, at baby stadig lever (for det GØR den nemlig! :) ), men jeg kan dog stadig ikke heeelt sige mig fri for en spekulation om, hvorvidt det er en dum idé at sige det allerede nu inden nakkefold. Tror dog, at enden bliver, at jeg tager "chancen" og siger det til dem som planlagt, trods min tvivl.

På min arbejdsplads er der en enkelt kollega + mine to ledere, der ved det - resten af kontoret får det først at vide, efter vi har fået målt bebsens nakkefold fredag 4/1-2013, hvor jeg vil være 12+6, men det er også "bare" arbejde - lidt noget andet end gode veninder, jeg ikke ser så tit, synes jeg. :)

Hvordan og hvornår gør I det tøser??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er 10+1 i dag og jeg har gjort ligesom dig. De aller nærmeste veninder fortalte jeg det også den dag jeg testede positiv. Og så har jeg hen af vejen fortalt det til folk hvor det kommer naturligt. Kunne heller ikke lade være med at sige det til mine forældre. Men de sidste par uger har der ikke rigtig være nogen "nye" jeg har haft behov for at fortælle det til. Nu vil jeg bare gerne have NF overstået :) Jeg tror ikke at det bliver en kæmpe "announcement" for os. Jeg tror at vi fortæller det til folk når det føles rigtigt, og så kommer der selvfølgelig et tidspunkt hvor man ikke kan skjule det længere :) Men jeg er ikke rigtig fan af "Facebook-offentliggørelser" og den slags. Så jeg tror at det bliver meget face-to-face for os. Jeg er studerende, så når jeg kommer tilbage til undervisning i februar, er der nok et par stykker der får sig et chok :) Har kun sagt det til to af mine medstuderende - blev simpelthen nødt til at redegøre for min underlige opførsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha 14juli2013 - "den underlige opførsel" var faktisk osse skyld i, at jeg måtte fortælle hende veninden det i går! :lol

Jeg havde været rigtig fraværende - aflyst flere aftaler med hende de sidste uger pga. træthed og graviditetsutilpashed - og da hun så inviterede K og jeg til kæmpefest hjemme hos hendes kæreste nytårsaften (hvilket jeg på ingen måde kan overskue - specielt fordi det kommer til at vrimle med fulde mennesker), besluttede jeg, at jeg hellere måtte fortælle hende hvorfor, vi ikke havde lyst til at komme. Det viste sig, at hun faktisk havde haft på fornemmelsen, at jeg var gravid - men det, der havde givet hende mistanken, var slet ikke mine mange aflysninger og sygdomsbegrundelser, men derimod mine nye "Pamela"-bryster, som hun ikke kunne undgå at bemærke, da vi havde været til træning sammen forrige mandag! :hophop

Der kommer på ingen måde til at være nogen stor Facebook-afsløring for vores vedkommende heller. K og jeg er også klart mest til at fortælle det til folk personligt, når det passer ind - hvilket så som sagt bliver nødt til at være i julen for disse jydetøsers vedkommende, da jeg ikke vil risikere, at de får det at vide via sladder eller alternativt får sig et kæmpe chok til foråret, når jeg ser dem næste gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :) Jeg har sagt det til alle ;) Heheheh... Har ikke ligefrem postet det på facebook, men ellers ved alle dem jeg taler fast med at jeg er gravid..

Jeg har sagt det ret tidligt, dels fordi jeg har besluttet at min baby er sund og rask ;) Ej men jeg ved at jeg ville havde behov for at min omgangskreds osv ved at jeg er gravid, hvis der skulle ske noget..

Så jeg er ikke så hemmeligheds fuld, men jeg kan heller ikke skjule det overhovedet maven føre sig frem og slutter lystigt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg satser også på at alt er okay derinde :) Var til scanning 8+0 hvor alt var fint, så i princippet kunne jeg også godt sige det til lidt flere. Sagen er bare den, at jeg ikke har særlig mange symptomer, så det er ikke rigtigt "nødvendigt" for mig at sige det til folk. Det er kun i de der sociale situationer hvor jeg må komme med undskyldninger (HVILKET JEG OGSÅ ER TRÆT AF). Hvis man siger nej til en øl, så skal man virkelig have en god undskyldning, føler jeg. I Danmark er det som om at man ikke bare kan sige "jeg har ikke rigtig lyst". Det skal også lige nævnes at dette lille mirakel slet ikke var planlagt - derfor er der ikke særlig mange der mistænker mig for at være gravid :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har endnu ikke sagt en lyd til nogen :-) jeg er idag 10+2.. Vi har plantet at vores forældre skal være de første der ved det og det får de alle afvise d. 23 december som en lille før julegave.. Vi har begge skilte forældre med nye forhold, så der skal lidt planlægning til, får at de alle får det afvide på nogen lunde samme tid :-) så glæder mig helt vildt til at få det sagt og at vi kan dele vores glæde med familie og venner.. Tror heller ikke det er muligt at skjule henover jul og nytår.. Efter de har fået det afvide regner jeg med at nyheden kommer hurtigt ud til alle andre ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :) Jeg har sagt det til alle ;) Heheheh... Har ikke ligefrem postet det på facebook, men ellers ved alle dem jeg taler fast med at jeg er gravid..

Jeg har sagt det ret tidligt, dels fordi jeg har besluttet at min baby er sund og rask ;) Ej men jeg ved at jeg ville havde behov for at min omgangskreds osv ved at jeg er gravid, hvis der skulle ske noget..

Jeg har det på sammen måde--min omgangskreds ved det. For det først er jeg glad for, at jeg er gravid, så jeg deler gladen....men hvis der sker noget, så vil jeg også gerne have, at folk ved, at det er derfor jeg er ked af det.

Og så er der også det med julefrokoster og nytår osv. Plus at jeg har haft kvalme siden starten af uge 8, og det har folk nok lagt mærke til. :wacko

Men det bliver ikke postet på Facebook før jeg har et scanningsbillede. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på sammen måde--min omgangskreds ved det. For det først er jeg glad for, at jeg er gravid, så jeg deler gladen....men hvis der sker noget, så vil jeg også gerne have, at folk ved, at det er derfor jeg er ked af det.

Og så er der også det med julefrokoster og nytår osv. Plus at jeg har haft kvalme siden starten af uge 8, og det har folk nok lagt mærke til. :wacko

Men det bliver ikke postet på Facebook før jeg har et scanningsbillede. :-)

Kunne ikke være mere enig.. Jeg nyder hver dag, at folk ved at jeg har et lille mirakel i maven.. + at jeg arbejder i en børnehave og ikke længere må/vil bære rundt på børnene som jeg gjorde før.. Men yderst vigtigt for mig at alle kender mig situation og kan dele glæden :)

Jeg er nu ikke sikker på at det overhovedet skal på facebook, men nu må vi se ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun sagt det til nogle få endnu. Egentlig havde vi håbet på en nf-scanning inden jul, så vi kunne overraske familien med billeder og den glade nyhed til jul, men vi har desværre først fået en tid til scanning d.3.januar, æv. Jeg syntes det var svært at finde ud af, hvornår vi skulle sige noget, men jeg kunne ikke blive ved med at gå og skjule det for min mor og søster, så de fik det at vide for et par uger siden (ca 8+5). To nære veninder og en af min mands venner ved det også. Ellers er det stadig vores lille hemmelighed. Mandens familie får det først at vide, når vi ser dem til jul. Så bliver der en juleoverraskelse alligevel.

På arbejdet ved de ingenting. Selvom jeg var noget nervøs for, hvordan jeg skulle komme igennem julefrokosten uden at nogen fattede mistanke, men med et glas vin, som jeg kun nippede en smule til, var der ingen der sagde noget til det. De må vente til efter nytår, når jeg har fået vished, om at den er god nok - at der er lidt liv inden i. Jeg har haft det helt fint indtll nu, så der har heller ikke været sygdom eller andet at bortforklare.

Glæder mig meget til scanningen. Der tror jeg det hele bliver lidt mere virkeligt, og så tror jeg også det bliver lettere at fortælle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var egentlig meningen at vi ville vente med at sige noget til nogen før jeg havde fået lavet en moderkagebiopsi for at være sikre at det ikke gik galt igen. Men katten røg ud af sækken lidt tidligere en beregnet. Men det er nu også okay. Som andre skriver så bliver det når det passer ind og føles rigtigt. Præsenterede et lille scanningsbilled af en lille spunk for mine forældre lillejuleaften. Mangler at fortælle det til nogle få veninder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER