Camillat

Juniordyne - dun vs. kapok?

55 indlæg i dette emne

Vi har temprakon til alle og er meget glade for dem- de er dog varme i det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har temprakon til alle og er meget glade for dem- de er dog varme i det!

 

Det maa de ogsaa godt vaere - men M har det meget varmt, saa maaske der er overkill til ham... qua dobbeltdyne... Jeg har ogsaa kig paa de der fossflakes. Men jeg faldt lige over det Kapok igen og blev nysgerrig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo men de findes vist som sommerudgave også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo men de findes vist som sommerudgave også :)

 

Vi maa lige se til det. Vi skal nemlig selv have en stor dobbeltdyne, for vi har faaet en stoerre seng og siden er 200x200 for lille. Saa lige nu sover M med sommerdynen(200x200) og jeg med vinterdynen(200x200). Det er frygtelig meget dyne! Spoergsmaalet er saa bare, om vi skal gaa fra dun, fordi jeg jo har allergi, og hvad det i saa flad skal vaere for en ny, stor dobbeltdyne. Om sommeren sover vi jo med lagen, eller jeg med sommerdynen... M er bare MEGET varm, naar han sover og jeg fryser altid, naar jeg gaar i seng, men producerer ogsaa en god varme som sovende. Jeg stortrives saa i varme  :7himmel

 

Noah har en Silver Luxwell juniordyne, som vi er glade for og den er jo nem lige at vaske og toerre. Det, jeg skal have til ham, er en juniormadras inden laenge og saa maa vi se, om han kan trives med pude i Kapok :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor stor er jeres seng da?? :o  :D

vi har en kingsize seng og 1 dobelt dyne a 200cm x 200 cm og det er nok.. :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor stor er jeres seng da?? :o  :D

vi har en kingsize seng og 1 dobelt dyne a 200cm x 200 cm og det er nok.. :blink

 

Vi har en king size i italienske oejne, men den er ganske normal 180x200, ha ha  :D

(Stor italiensk dobbeltseng er 160x190!)

 

Jeg er den, der skal vikles ind i dyne, saa det er ikke nok til min mand med 60 cm dyne  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha ja ok, så er der ikke meget dyne tilovers for M ;)

Vores seng er jo så næsten 2 x 2 meter men jeg skal heller ikke vikles ind i dyne :D

hvor stor en dyne kan man da få??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha ja ok, så er der ikke meget dyne tilovers for M ;)

Vores seng er jo så næsten 2 x 2 meter men jeg skal heller ikke vikles ind i dyne :D

hvor stor en dyne kan man da få??

Tænkte også på det sidste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænkte også på det sidste ;)

 

Jamen 240 x 220 mener jeg bestemt, de kan vaere  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kapokpuden er et stort hit  :loveshower

 

Til gengaeld hoster Noah lidt om formiddagen og har taet naese... jeg fornemmer desvaerre, at han har nuppet min allergi over stoevmiderne. Nu har jeg vasket hele hans sengemiljoe ved 60 grader idag og vasker alle toejdyr imorgen! Vi har jo flyttet rundt og det har hvirvlet oldgammelt stoev frem fra bag haesligt skab :puke

 

Men overvejer derfor igen Kapokdyne til Noah, ogsaa rullemadras i Kapok... Er de mon at finde i en fysisk butik i Aarhus? 

 

Ellers maa jeg bide i det sure og vaske dyner hver anden til tredje maaned... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Williams pude er også kommet! Den virker LÆKKER! Den er ikke i brug endnu, den er til jul ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Williams pude er også kommet! Den virker LÆKKER! Den er ikke i brug endnu, den er til jul ;)

 

Den aendrer sig en smule efter vask, og jeg vasker jo alt foer brug, men den er stadig laekker og Noah sover godt med den. Jeg er virkelig ved at overveje en Kapokdyne som en et serioest alternativ til hans dyndyne, men nbu koeber vi en stor vaskemaskine og siden en toerretumbler, saa jeg nemt og hurtigt kan vaske og toerre komplette senge hver weekend og dyn er hver anden. Jeg er roevtraet af at nyse og Noah lider tydeligvis af et eller andet med det hosteri, som mest er om morgenen/formiddagen. 

 

Stoev og dets tilintetgoerelse er i hvert fald blevet mit karmayoga og jeg har sluttet fred hermed, saa nu er det bare at goere det nemt for mig selv med ordentligt (og paent grej) til formaalet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den aendrer sig en smule efter vask, og jeg vasker jo alt foer brug, men den er stadig laekker og Noah sover godt med den. Jeg er virkelig ved at overveje en Kapokdyne som en et serioest alternativ til hans dyndyne, men nbu koeber vi en stor vaskemaskine og siden en toerretumbler, saa jeg nemt og hurtigt kan vaske og toerre komplette senge hver weekend og dyn er hver anden. Jeg er roevtraet af at nyse og Noah lider tydeligvis af et eller andet med det hosteri, som mest er om morgenen/formiddagen.

Stoev og dets tilintetgoerelse er i hvert fald blevet mit karmayoga og jeg har sluttet fred hermed, saa nu er det bare at goere det nemt for mig selv med ordentligt (og paent grej) til formaalet ;)

Har du overvejet silke? det skulle jo også være ret så allergivenligt, da husstøvmider ikke kan leve i silkefibrene.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du overvejet silke? det skulle jo også være ret så allergivenligt, da husstøvmider ikke kan leve i silkefibrene.. ;)

 

Det er der desvaerre ikke bevis for. Ligesom mider stensikkert lever i uld, saa lever de med meget stor sandssynlighed i silke, saa derfor skal en dyne, der ikke er Kapok(som godt kan vaskes paa 60 grader), kunne vaske paa 60 grader, hvis man er allergiker. 

 

Jeg vasker lige om lidt alle vores uldtroejer, fordi jeg simpelthen faar de vaerste allergianfald ved at jeg selv eller M tager saadan en uldtroeje frem, der har ligget indtil nu, hvor de er rare at have paa. 

 

Men vi er lige ved at lave et projekt, der hedder vaskemaskine og toerretumbler, saa jeg kan vaske sengemiljoe ligesaa tosset, jeg vil! Og saa har jeg hygrometer paa Noahs vaerelse i dag, der viser en hoej luftfugtighed. Det har jeg nu fornemmet i noget tid i soveafdeligen, fordi jeg i mange aar har levet med en luftaffugter paa mit vaerelse. Saa er det jo et paradis for stoevmider, at fugtigheden ligger et paent stykke over 60%. Saa nu vil jeg kigge efter luftaffugtere til sovevaerelserne... Det forklarer jo ogsaa, at jeg har saa voldsom allergi ved at sove i vores seng! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen 240 x 220 mener jeg bestemt, de kan vaere  :loveshower

 

Hehe vi har 240 x 220, og mindre kan bare ikke gøre det nu :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er der desvaerre ikke bevis for. Ligesom mider stensikkert lever i uld, saa lever de med meget stor sandssynlighed i silke, saa derfor skal en dyne, der ikke er Kapok(som godt kan vaskes paa 60 grader), kunne vaske paa 60 grader, hvis man er allergiker.

Jeg vasker lige om lidt alle vores uldtroejer, fordi jeg simpelthen faar de vaerste allergianfald ved at jeg selv eller M tager saadan en uldtroeje frem, der har ligget indtil nu, hvor de er rare at have paa.

Men vi er lige ved at lave et projekt, der hedder vaskemaskine og toerretumbler, saa jeg kan vaske sengemiljoe ligesaa tosset, jeg vil! Og saa har jeg hygrometer paa Noahs vaerelse i dag, der viser en hoej luftfugtighed. Det har jeg nu fornemmet i noget tid i soveafdeligen, fordi jeg i mange aar har levet med en luftaffugter paa mit vaerelse. Saa er det jo et paradis for stoevmider, at fugtigheden ligger et paent stykke over 60%. Saa nu vil jeg kigge efter luftaffugtere til sovevaerelserne... Det forklarer jo ogsaa, at jeg har saa voldsom allergi ved at sove i vores seng!

Øv! havde lige troet jeg kunne lave et godt køb med silkedyne... (tilbud i Føtex for 299 for voksendyne, der kan leves om til baby + junior) jeg har nemlig også allergi for husstøvmider, og vil gerne give mine børn en god dyne uden det er en fiberdyne til allergikere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe vi har 240 x 220, og mindre kan bare ikke gøre det nu :D

 

Det er jo det!

 

Hvad har I for en dyne saa? Jeg orker ikke helt IKEA, men der findes jo flere, der laver store dobbeltdyner. Overvejer en Hoie med hulfiber... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camilla har du set at koogko har 20% på kapok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camilla har du set at koogko har 20% på kapok?

 

Ja, tak! Jeg har lige set det via facebook :) 

 

Jeg er saa meget i tvivl, om det kan goere det for os... Vaerelserne er fugtige, saa nu koeber jeg to apparater til at fjerne fugten til hverdag. Det ved jeg, vil hjaelpe! Om jeg saa ogsaa skal have kapok til... den tygger jeg lige paa idag :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo det!

 

Hvad har I for en dyne saa? Jeg orker ikke helt IKEA, men der findes jo flere, der laver store dobbeltdyner. Overvejer en Hoie med hulfiber... 

 

Vi fik den specialsyet hos Ringsted Dun. Fik det med i et tilbud, da vi købte Tempurseng hos dem. Mener, det er moskusdun.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik den specialsyet hos Ringsted Dun. Fik det med i et tilbud, da vi købte Tempurseng hos dem. Mener, det er moskusdun.

 

Ok :) 

 

Vi har vinter og sommerdyne fra Ringsted Dun og jeg er faktisk rigtig glad for dem(idem moskusdun), saa vil lure, om der ikke findes en faerdig i en af dynewebshopperne :) 

 

Min allergi har aldrig vaeret saa udtalt som i aar, hvor vejret virkelig er fugtigt hernede, saa jeg er faktisk meget, meget sikker paa, at en luftaffugter kan afhjaelpe! Nu vil jeg finde de bedste alternativer og faa M med paa at koebe en NU, saa vi kan blive nyse- og hostefri. Og saa lurer jeg paa kaempedyne, naar jeg maerker, at det bedres efter det koeb  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha - saa er det dyneopdateringstid :balloons

 

Vi har stadig Silver Luxwell til Noah og hans Kapok-pude. Nu skal han have en sommerdyne og jeg taenker paa, om det ikke skal vaere silke og saa det med vask... ja, det ved jeg ikke, men det maa jeg se til. Noah hoster jo lidt i perioder, saa jeg tror det er en god ting at proeve noget uden dun. 

 

Jeg har i sommerens anledning pakket dundynerne vaek - altsaa vores egne. Jeg har SAA meget allergi og vaagnede op uden her til morgen. Vi har sovet med lagen og saa havde jeg 

uldtaeppe over. Jeg tror simpelthen, at jeg maa opgive at sove med dun efter at have kaempet med vask og toerring i et aar.

 

Skal vi vaere dunfri herhjemme? 

 

Og hvor finder jeg en god silkedyne til Noah, som ikke ruinerer mig? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan får en kapok juniordyne af os til sin 1 års fødselsdag. Den har jeg valgt, både fordi jeg ikke kan tåle dundyne, så han kan ikke sove med den dyne inde i vores seng og så fordi der ikke kan leve noget som helst ulækkert i kapok og den kan ikke suger vand (sved) til sig. Han har sovet på kapok madras både i liften og i barnevognen og det er rigtig godt. VI venter lige nu på en madras til hans tremmeseng, så han kan komme over i den og sove.. :) Så Johan er en kapok dreng :P

Ville også gerne at vi selv fik kapokdyne, men desværre laves der ikke dobbeltdyne i kapok og hverken L eller jeg vil undvære dobbeltdyne :7himmel

 

Jeg kan se dette er et mega gammelt indlæg, Meeeen kan du ikke bare sy to alm voksendyner sammen til dobbeltdyne? Det ved jeg da mange andre har gjort. SÅ kan du få lige den dyne du drømmer om som dobbeltdyne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket naturfyld, hvis allergisk overfor dun OG stoevmider? 

 

Kapok er det eneste, jeg kan komme i tanker om... Det eneste, jeg saa er betaenkelig ved, er det der vattaeppe, der maaske klumper sammen. Saa det vil jeg gerne vide mere om. Synes puden i kapok skal nulres ud efter vask. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sikker på det er begge dele i er allergisk overfor?

Jeg fandt lige dette link :) http://www.nortex.dk/sovekomfort/allergi.html

 

Jeg er 100 % yderst allergisk overfor stoevmidernes tilstedevaerelse. Det har jeg papir paa. Jeg har ikke faaet testet Noah. 

 

Min mistanke er begrundet, fordi jeg sagtens kan sove med uldplaiderne fra stuen, som ikke er belvet vasket indenfor de sidste 5 maaneder, hvor jeg vaagner op og nyser med dundynen, som naermest lige er blevet vasket og det er altid 60 grader og lang toerretumbletid(vasker dyner hver 3. maaned). Anyway - efter at have taget dun ud af sovevaerelset gaar det bedre, saa vi skal nok have noget andet, naar vi skal have dyner paa igen(vi har hedeboelje i Italien lige nu....)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER