Hilde

Potte eller toiletsæde?

14 indlæg i dette emne

Hvad anbefaler I? Potte eller toiletsæde? Og hvilken/hvilket mærke?

Jeg er helt blank på dette område... :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Wow, er I allerede så langt? Kan desværre ikke hjælpe, da jeg slet ikke tror vi er i nærheden af at have brug for det. Men bliver en god tråd til senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I gået i gang med pottetræning?

Herhjemme har vi talt om at vi helst vil have et sæde til toilettet. Jeg regner med at vi begynder pottetræning, når han nærmer sig de 2 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke kommet dertil, men jeg kan ikke se fidusen i en potte. Så skal de bare lære først potte, og så toilet bagefter :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger et børnesæde til toilettet fra BabyBjørn..... Den er vi rigtig glade for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en 'toiletstol' som vi sætter over potten - så får hun fornemmelsen af at sidde på et rigtig toiletsæde, og overgangen bliver derfor ikke så stor.

Hun sidder ofte på den, men indtil videre uden at aflevere noget - men vi arbejder heller ikke på sagen, den står bare fremme så hun allerede nu bliver fortrolig med den.

lDAUp.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner stærkt med at vi i det nye år, skal ha' et toiletsæde til Maliva og så sætte hende på toilettet inden tandbørstningen, hver aften :)

Bare så hun bliver fortrolig med det og så hun er "van" til det, når hun for alvor skal pottetrænes ved 2 års alderen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har begge dele men Felix er sletikke klar endnu og han skal jo være trygt ved det så vi venter lidt endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil klart anbefale at springe potten over hvis I kan det.

Det er noget nemmere at gå direkte til toiletsædet så mange bare kan trække op og så er det slut prut uden rengøring. Ulempen er selvfølgelig at man skal være der når barnet skal op, fordi de ikke kan nå helt derop, men man er nok sammen med barnet i starten alligevel.

Mine børn gad hverken potte eller toiletsædet, så vi gik direkte til toilettet med stor succes.

Hvis I alligevel vælger at tage potten kan jeg anbefale at ligge et stykke toiletpapir i bunden af potten inden barnet skal på. Det gør rengøringen lidt nemmere ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har potte og toilet til både egne og dp-børn. Nogle vil det ene og absolut ikke det andet og omvendt og nogle er ligeglade.

Det letteste er helt klart toilet med det samme og jeg har aldrig brugt toiletsæde, for de kan sagtens selv holde fast.

Både mht rengøring hvor man slipper for at skulle tømme potten, men også når man er ude og slipper for at skulle have potte med alle steder.

Min egen Frida smed bleen i sidste måned og kan bruge begge dele. Hun bruger mest potten hjemme, men det er fordi hun har en stak bøger derude som hun sidder og hygger med, og det kan hun jo ikke på toilettet hvor hun bruger hænderne til at holde fast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for alle svar :kram2

Vi går ikke igang med at træne endnu...det er lidt for tidligt, men vi vil da igang til forår/sommer, så jeg tænkte på at købe det ene eller det andet (bliver nok toiletsædet efter jeres svar), så Kristine kan blive tryg ved det inden. Hun er meget bevidst om, hvad hun gør, når hun ski... i bleen, for hun sætter sig ofte på hug, når hun gør det, og derefter går hun hen til trappen, fordi hun vil op for at skiftes :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for alle svar :kram2

Vi går ikke igang med at træne endnu...det er lidt for tidligt, men vi vil da igang til forår/sommer, så jeg tænkte på at købe det ene eller det andet (bliver nok toiletsædet efter jeres svar), så Kristine kan blive tryg ved det inden. Hun er meget bevidst om, hvad hun gør, når hun ski... i bleen, for hun sætter sig ofte på hug, når hun gør det, og derefter går hun hen til trappen, fordi hun vil op for at skiftes :lol

Ha ha :lolhit

Theo går ind under bordet og sætter sig på hug :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha :lolhit

Theo går ind under bordet og sætter sig på hug :D

Nåå hvor er det sødt :biglove Så diskret er Kristine ikke :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både potte og toiletsæde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER