MumiMor

Mere mælk i det ene bryst ved udmalkning - er det normalt?

10 indlæg i dette emne

Jeg malker ud mellem amningerne, og håber på den måde at øge mælkeproduktionen så jeg kan slippe for at supplere med MME. Men, jeg har MEGET mere mælk i venstre bryst end i højre - f.eks 50 ml vs. 15 ml ved seneste udmalkning.

Er det normalt? Og kan jeg gøre noget for at stimulere højre yderligere? Ved amning lægger jeg ham til på begge sider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg oplevede næsten altid, at der var betydeligt mere i det venstre end det højre. Men jeg ammede ikke ret længe, så ved ikke om det er normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle i min mødregruppe inkl. mig selv oplever at der er mere mælk i venstre bryst end højre. Dette gør også at det er det bryst man altid har spændinger i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også normalt at baby har et yndlingsbryst. Tænker at han måske derfor stimulerer venstre mere end højre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også normalt at baby har et yndlingsbryst. Tænker at han måske derfor stimulerer venstre mere end højre?

Hmm, ja, det gør han måske, men prøver ellers at lægge ham lige meget til begge... Det er altså ikke så ligetil det her amning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde meget mere mælk i venstre bryst end i højre.. Men jeg er også opereret i højre bryst, men det skulle ikke kunne gå ud over mælkeproduktionen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt jeg har også klart mest i venstre bryst!

Og ja det er helt normalt, vi var indlagt et par uger efter fødslen hvor jeg sad med brystpumpen hver 3. time døgnet rundt (gab!) og hver gang kom der altid mest på venstre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også her er der forskel på mængden i brysterne dog er det højre bryst som producerer mest!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilslutter mig Havfrue, klart mest i højre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her havde jeg i en periode mest i venstre men pt. mest i højre. Er sikker på, at det er helt normalt :)

Btw - mht. at stimulere mælkeproduktion ved at malke ud: Har du mulighed for at malke MENS du ammer? Da vi var på sygehuset, skulle jeg malke ud på begge bryster samtidig, jeg fik at vide at så kunne man "narre" kroppen til at tro, at man havde tvillinger og dermed skulle producere mere mælk. Så når jeg har malket ud herhjemme, så har jeg nogle gange malket ud samtidig med at jeg ammede, sådan at begge bryster var på arbejde samtidig. Det er liiiiiiidt bøvlet (især hvis du - som jeg - har en baby, der synes malkeapparetet er uhyre spændende og hele tiden vil klappe det og rykke i ledningen :rolleyes), men jeg tror på, at det hjælper produktionen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER