Banshee

Pinlig, men godt vagtlægebesøg...

8 indlæg i dette emne

Da jeg havde spist aftensmad til aften, fik jeg pludselig forfærdeligt ondt i maven. Ikke bare som i "av av", men som i virkelig voldsom smerte... Jeg var nødt til at lægge mig ned, og fik nærmest helt kramper..

Jeg bliver selvfølgelig bange - tænker om der er noget med min lille m&m i maven - eller om det måske er min gastric bypass der driller... Jeg ringer i hvert fald til vagtlægen, som mener jeg liiiige bør kigge ind forbi.

Det er en køretur på 20 min, og jeg har bare SÅ FORFÆRDELIGT ONDT... Heldigvis er der kun en inden os - så vi kom til efter 10 min.

Jeg kommer ind, og forklare hende hvorfor jeg er nervøs og bange.. Hun siger.. "Bløder du? Har du udflåd?" hvilket jeg svarer nej til. Så mente hun ikke det var baby..

Jeg kom og og lægge, og hun trykkede mig på maven og lyttede... Og her kommer det pinlige - nemlig "diagnosen": Jeg har luft i tyktarmen.. :balloon

Jeg har da aldrig oplevet noget så smertefuldt!!!!!!! <_<

Men det positive var at vagtlægen var så sød.. Hun beroligede mig virkelig, jeg har jo gået og været så bange for der ikke var "liv" derinde, og hun sagde at risikoen var ikke så stor for at det var tilfældet..

Så lige nu sidder jeg altså her, og er glad på trods af så store smerter pga luft i tyktarmen... Det er jo helt til grin :balloon

Men det gør i øvrigt sygt ondt - og hun mente det simpelthen var en "bivirkning" ved graviditeten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

kolik smerter - luft i tamene - er MEGET smertefuldt

Så det skal du ikke være pinlig over

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) Det er faktisk meget almindeligt at luft i tarmene kan gøre så ondt. Nogengange skyldes det også galdesten. Men jeg kan godt forstå du blev nervøs når du er gravid efter sådan en omgang :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ork.. jeg er både blevet scannet og undersøgt flere gange pga. Smerter som har vist sig at være fordøjelsesproblemer.. det gjorde så vanvittigt ondt og resulterede ofte i svedeture, tudeturer osv.. Men, nu har jeg ikke set noget til dem siden uge 7 :)

Sørg for at spise og drikke rigeligt.. og gerne groft :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, så er jeg ikke helt alene... Jeg var simpelthen SÅ bange!!!

Men nu er jeg positiv igen, og glæder mig til på fredag hvor vi skal se hjerteblink..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan virkelig være smertefuldt at have kolik! Jeg har også prøvet at blive indlagt til observation pga samme... Dog ikke i forbindelse med graviditet...

Men jeg kan godt forstå du blev bange!!

Og dejligt at den søde sygeplejerske kunne berolige dig :biglove

Jeg håber ikke du kommer til at døje alt for meget med problemet, og vil sige som Glowin... Drik rigeligt og spis groft :)

Og god fornøjelse med på fredag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt det "kun" var luft der gjorde det :)

God fornøjelse på fredag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh ja det kan gøre afsindigt ondt :( Men godt det "kun" var luft og ikke baby der drillede :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER