MrsAndersen

Hvordan har I det?

15 indlæg i dette emne

Ja, nu er der jo gået lidt siden vi sidst skrev om symptomer og sådan, så hvordan har I det nu?

Jeg selv døjer mest med træthed men bestemt ikke så meget som i starten. Og så er jeg blevet ramt af en heftig forkølelse, så kan godt mærke, at immunforsvaret er slået lidt ned.

Maven er vokset lidt, om aftenen ser jeg nærmest højgravid ud, når jeg slapper helt af i maven :) Har også taget lidt på, og det er jeg egentlig glad for, fordi jeg endelig kan spise ordentligt, dels fordi kvalmen er væk, og dels fordi jeg stoppede med Metforminen (pga PCO) for nogle uger siden, så jeg kan spise hvad jeg vil nu, uden maven flipper helt ud.

Hormonerne raser lidt på indersiden, og de er ikke svære at få ud - jeg er helt klart blevet langt bedre til at sige min mening, både på arbejde og over for manden. Før kunne jeg godt være en smule konfliktsky, men nu er der ikke nogen der skal genere mig :box

Men altså, lige nu synes jeg det er en nem tid at være gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen symptomer overhovedet. Jeg har indtil videre tabt mig 4 kg og det er ikke godt, er nede på 46 kg nu :( derudover bløder jeg stort set hver dag pga moderkagen ligger forkert. Men træthed og madlede er helt væk og det er SÅ skønt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mette: Det er ikke for at genere dig, men hvad siger lægen til din meget lave vægt? Hvor høj er du, for det er da ret alvorligt når man havner under 50 kg med almindelig højde :( (igen jeg dømmer overhovedet ikke, jeg er nok langt mere bekymret) På besøg fra maj-gruppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mette: Det er ikke for at genere dig, men hvad siger lægen til din meget lave vægt? Hvor høj er du, for det er da ret alvorligt når man havner under 50 kg med almindelig højde :( (igen jeg dømmer overhovedet ikke, jeg er nok langt mere bekymret) På besøg fra maj-gruppen.

Er 167 så burde veje lidt mere ;) men min læge siger bare at jeg skal spise så godt jeg kan så det gør jeg. Synes ikke jeg egentlig er voldsomt tynd (ligger et billede af mig i mavetråden her i juni terminsgruppen) men vil meget gerne veje mere. Har altid været for tynd og har kæmpet for at tage på siden jeg var helt lille så det er ikke nogen ny situation for mig. Men jeg er da efterhånden lidt nervøs for slet ikke at tage nok på :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår godt din situation, har haft en søster i samme situation... Håber det kommer til at gå dig bedre fremover :-) Min søsters stofskifte begyndte først at ændre sig, da hun blev gravid for 2. gang. Bare vær særlig opmærksom ifm. din graviditet :-) Men det er du nok allerede opmærksom på..

Har du været generet af din vægt nogensinde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det har jeg ikke. Kun lidt ked af at ligne et skelet når man skulle i bad i folkeskolen i idræt ;) men som voksen synes jeg ikke det er så slemt mere. Dyrker normalt en masse styrketræning for at opbygge muskler istedet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også set dit mavebillede, og du ser nu sund ud :-) Håber du begynder at tage bare lidt på, så din lille får de bedste betingelser :-) Også for din skyld! <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har næsten ingen kvalme mere, men kan sove HELE tiden :zzz Mit bækken driller en del, så begynder allerede nu at få lidt problemer på arbejde <_< Jeg må jo holde ud og se, hvor længe jeg kan holde til det...håber det går lidt endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvalme, træt og ondt i bækkenet... :rolleyes Gå nu væk kvalme! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, har det nærmest bekymrende fint.. Jeg kan svinge mig til lidt ømme bryster ind imellem - og efter en lang dag kan jeg da være træt (men mon ikke, jeg også var det før;-) - ellers mærker jeg ikke rigtig noget - ingen kvalme og den forventede forstoppelse er udeblevet.

Undrer mig lidt over, at flere af jer allerede er ømme i bækkenet - er det ikke helt vildt tidligt? Jeg troede i min totale uvidenhed, at der skulle noget vægt på, før det begyndte...? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altså absolut heller ingen problemer med bækkenet (endnu).

Jeg tænkte også at det først kom med vægten men der er selvfølgelig også en masse der skal give sig derinde undervejs så det kan være det, der skaber gener allerede nu for nogle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har hørt at hormonerne kan påvirke så tidlig, det er i hvert fald ikke vægten endnu ;) men ved ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan også være pga hormonerne, at man får bækkensmerter.

Jeg tror, at det starter så tidligt ved mig, da jeg også havde bækkenløsning i sidste graviditet... tror kroppen kan "huske" det. Udover det har jeg mange hormoner i kroppen pga tvillinger i min mave :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig kvalme, og desuden begyndt at døje meget med svimmelhed og hovedpine meget ofte :( Mit første JMbesøg, viste et ret lavt blodtryk, og det kunne være årsagen til mine hovedpine og svimmelhedsanfald. Men pga min puls var god, så opvejede det lidt det lave blodtryk. Så pyyh, det er altså liiige lidt hårdt ved mig ind i mellem synes jeg.

Brysterne er stadig meeega ømme :hophop

Men kan nu høre hjertelyd med min angelsound babylytter... :7himmel :7himmel Prøver at bruge den meget lidt, og kun de dage hvor min angst totalt overtager, så giver det mig altså ro, og ville ikke undvære den.

Kan efterhånden kun bevæge mig rundt i leggins og strømpebukser, det er lidt æv... må ud og finde lidt ventebukser snart tror jeg :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har forresten tabt to kg siden lægebesøget... det er jeg ike helt vild med. Ved godt det ikke er helt unormalt, men det er bare forkert for mig... :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER