Robinson

Negativ test.... !!! :( Op på hesten igen...

76 indlæg i dette emne

Hej :)

Jeg har luret med fra sidelinjen herinde i et stykke tid! Men jeg vidste ikke hvordan jeg skulle komme igang med et indlæg.. lige i starten var der mange tanker der fløj igennem mit hoved og jeg vidste ikke lige hvordan jeg skulle forholde mig...

Jeg er 26 og min mand er 29.. Vi har været sammen i 3 år (gift i et ½) :) Vi har på intet tidspunkt brugt beskyttelse og havde fra starten snakke om at vi gerne ville have et barn.. det var ikke noget der hastede, men hvis det skete så var det velkomment :)

Efter et par år begyndte tvivlen at melde sig lidt hos mig... vi var jo i vores høj fertile alder... vi dyrkede sex et par gange i ugen ca. ... men der havde ikke været så meget som et eneste tegn på baby!

Vi fik talt om at der måske kunne være noget galt.. min mand havde været udsendt til Afghanistan og vi tænkte at der måske havde været for meget "stress" i livet... Og vi er begge 2 rygere (hvilket jeg skal stoppe med... helst igår hvis bare jeg havde taget mig sammen!!) ;)

Da vi i sommers blev gift rejste vi få dage efter til Hawaii og USA på bryllupsrejse! Timingen var perfekt... min cyklus har altid været helt uregerelig så jeg havde en app der hele tiden regnede ægløsningen ud... Vi slappede af i fulde drag, jeg havde symptomer på ægløsning.. vi var nygifte og tja... hvad kunne snart mangle!?...

Da vi kom hjem gik jeg "troede jeg" 14 dage over tid... jeg nåede at teste negativt 5 gange inden mens kom! den havde blot været forsinket og uregelmæssig som altid!

VI besluttede at ringe til IVF syd og booke en tid! Vi ville jo gerne have lidt afklaring! :) Vi fik en tid og beskeden lød at jeg havde PCOS og min mand har stærkt nedsat sædkvalitet... BOM! Hmm... troede de ville have sagt.. drop cigaretterne og så kommer det...?!? man håber og tror jo på at man er i stand til selv at lave børn...

Vi købte en pakke med 5 forsøg til ICSI... Første forsøg staretede fint op... men... der var kun 1 æg!! Følte mig uduelig... jeg havde kun kunne lave 1 æg! Suk!

Men de var søde og behagelige at tale med ved IVF syd, vi blev enige om at tage ægget ud og befrugte det... hvem ved måske det var et guld æg?! ;)

Ægget blev befrugtet.. vi var helt ekstatiske... talte hele aftenen og børne navne og vores lille æggebasse .... Men puha jeg sov dårligt... vidste jo godt at chancerne for at ægget deler sig ikke er 100 %!

Ægget delte sig ikke og vi kunne derfor ikke få det sat op... Puha jeg var helt knust... Jeg havde haft vildt mange symptomer, da jeg havde reageret på Menopur med træthed, hovedpine... Metforminen gav mig morgenkvalme hver morgen... og crinonen som jeg tog aftenen inden ægget skulle have været lagt op fik mig til at gå som en højgravid grundet spændinger i livmoderen...

ØV med ØV på!!!!...

Vi har så besluttet at kaste os ud i projektet igen med det samme i håb om at få verdens bedste julegave!!! = en positiv test ;) hihi...

Fik første blødningsdag idag og skal starte på en noget højere dosis menopur fra imorgen tidlig... og om en uge falder hammeren så... er der mon nogen æg?!...

Jeg syntes godt nok at det har været en rutchebanetur bare indtil videre... Vi kan ikke lade være med at glæde os til det bliver vores tur!! Men jeg er bange for at blive skuffet igen.. Ved jo godt at det kan tage mange forsøg!! Men kan også mærke at jeg er nødt til at forholde mig håbende og positiv hvis jeg skal glæde mig over bivirkningerne ved behandlingen...

Det var lige lidt tanker fra mig... Håber jeg om en uges tid kan skrive YES!! Der var æg i flertal :) :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En lille opsumering inden "den store dag" imorgen..

Jeg skal til første scanning i efter opstart af menopur! Jeg har denne gang fået en noget højere dosis end sidste gang, hvor jeg kun udviklede et æg! Men jeg har som sådan ikke haft så mange fysiske gener som sidst! På trods af den højere dosis... Psykisk har jo som min kære mand siger.. været 100 % utilregnelig :oops

Men de manglende symptomer som sidst gør mig bare så hulans nervøs for at de imorgen siger... der er kun et æg eller ingen æg!?...

Men vi krydser alt hvad vi har herhjemme for at der er måske bare 3-4 æg så i hvert fald et kan blive sat op!

Tankerne flyver også rundt ang antal af æg... hvis nu der er flere æg, og de deler sig som de skal.. er det så "overkill" at få sat mere end et op i første forsøg? Vi har altis gerne ville have tvillinger! Så hvis de sidder fast så er det jo bare super!! Men er bare ikke sikker på at klinikken går med til det når det er første Æg oplægning?! Nogle erfaringer??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, jeg overvejede også den med de to æg kraftigt (overflødigt da der kun blev ét æg, der delte sig) - vi ville egentlig også gerne have tvillinger - men den markant forhøjede risiko for, at der ikke kommer sunde børn ud af det gjorde det alligevel til en svær overvejelse. På ganske uvidenskabelig maner kan jeg konstatere, at cirka 1/3 af de par, jeg har kendt, der ventede tvillinger, er endt med - med nød og næppe - at få et enkelt levende barn ud af det og har haft nogle frygteligt hårde forløb - så jeg tror, at det er velbegrundet, at de fleste steder helst vil hjælpe med et barn af gangen... Lyseslukkerbemærkning - sorry...

Held og lykke med skanningen - jeg krydser fingre for, at der er flere fine æg at arbejde med:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, jeg overvejede også den med de to æg kraftigt (overflødigt da der kun blev ét æg, der delte sig) - vi ville egentlig også gerne have tvillinger - men den markant forhøjede risiko for, at der ikke kommer sunde børn ud af det gjorde det alligevel til en svær overvejelse. På ganske uvidenskabelig maner kan jeg konstatere, at cirka 1/3 af de par, jeg har kendt, der ventede tvillinger, er endt med - med nød og næppe - at få et enkelt levende barn ud af det og har haft nogle frygteligt hårde forløb - så jeg tror, at det er velbegrundet, at de fleste steder helst vil hjælpe med et barn af gangen... Lyseslukkerbemærkning - sorry...

Held og lykke med skanningen - jeg krydser fingre for, at der er flere fine æg at arbejde med:-)

Det er helt fint med en lysseslukkerbemærkning ;)

Det er jo stadig kun på tankestadiet.. :) hehe...

Vd jo også at det er noget vi skal snakke med klinikken omkring når den tid kommer :) I første omgang skal vi jo lige vente og se hvor mange æg der er tale om ved scanningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig meget held og lykke - håber der er godt nyt ;)

Mine brødre er tvillinger (min mor blev naturligt gravid med dem), og det endte med at den ene begyndte at tærre af den andens næring (mener jeg), så det var godt de kom til verden en måned før tid - ellers kunne det også være gået galt, bare lige en sidebemærkning (ikke for at være lyseslukker, træls eller noget andet)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig meget held og lykke - håber der er godt nyt ;)

Mine brødre er tvillinger (min mor blev naturligt gravid med dem), og det endte med at den ene begyndte at tærre af den andens næring (mener jeg), så det var godt de kom til verden en måned før tid - ellers kunne det også være gået galt, bare lige en sidebemærkning (ikke for at være lyseslukker, træls eller noget andet)..

Hehe... der er jo altid plusser og minusser ved det hele :) Jeg kan godt klare en lysseslukker bemærkning!! Men godt at det ikke gik galt med dine brøde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til scanning idag! Og jeg var godt nok noget nervøs for at det ville gå som sidst... der havde jeg til den første scanning mange små æg! Og der var jo så kun et, som blev til noget ...

I dag var en god dag :toot Der var ca. 8 æg i hver side, og med den størrelse de havde, til grunde men der var næsten 100 % chance for at dr i hvert fald er omkring 4 der kan tages ud!!

Jeg skal fortsætte med menopur indtil fredag, hvor jeg så skal scannes igen!! Forhåbentligt bliver der så aftalt tid til ÆU i starten af næste uge :glad

Vi håber og krydser alt hvad vi har herhjemme for en lille skøn julegave!!

Ang. antallet af æg, så spurgte jeg idag... i princippet vil de lægge ligeså mange op som vi ønsker! Men da jeg er 26 og dermed højfertil, så var der en god chance for at de alle sad fast! Så det var noget vi skulle gøre op med os selv!

Der kan self være komplikationer ved tvillinger, men som hun sagde, så kunne vi jo se på alle deres billeder at der var mange tvillinger! Så det var ikke det vi skulle tænke over.. der kunne være lige så mange komplikationer ved graviditet med 1 barn som med 2.. vi skulle i stedet overvejde om vi var klar til 2 stk i første omgang hvis vi når dertil at der er to der kan sættes op!

Vi tænker så det knager herhjemme... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til scanning idag! Og jeg var godt nok noget nervøs for at det ville gå som sidst... der havde jeg til den første scanning mange små æg! Og der var jo så kun et, som blev til noget ...

I dag var en god dag :toot Der var ca. 8 æg i hver side, og med den størrelse de havde, til grunde men der var næsten 100 % chance for at dr i hvert fald er omkring 4 der kan tages ud!!

Jeg skal fortsætte med menopur indtil fredag, hvor jeg så skal scannes igen!! Forhåbentligt bliver der så aftalt tid til ÆU i starten af næste uge :glad

Vi håber og krydser alt hvad vi har herhjemme for en lille skøn julegave!!

Ang. antallet af æg, så spurgte jeg idag... i princippet vil de lægge ligeså mange op som vi ønsker! Men da jeg er 26 og dermed højfertil, så var der en god chance for at de alle sad fast! Så det var noget vi skulle gøre op med os selv!

Der kan self være komplikationer ved tvillinger, men som hun sagde, så kunne vi jo se på alle deres billeder at der var mange tvillinger! Så det var ikke det vi skulle tænke over.. der kunne være lige så mange komplikationer ved graviditet med 1 barn som med 2.. vi skulle i stedet overvejde om vi var klar til 2 stk i første omgang hvis vi når dertil at der er to der kan sættes op!

Vi tænker så det knager herhjemme... :)

Det var da super gode nyheder ;) Super fedt - tillykke (kan man vel godt tillade sig at sige) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik allerede sat 2 æg op i 2. forsøg. Jeg ville ikke være rad for at gøre det igen - om det så skulle munde ud i "dobbelt lykke" :)

Held og lykke med det - er sikker på det nok skal lykkedes. IVF-Syd har lavet mange mirakler :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg fik allerede sat 2 æg op i 2. forsøg. Jeg ville ikke være rad for at gøre det igen - om det så skulle munde ud i "dobbelt lykke" :)

Held og lykke med det - er sikker på det nok skal lykkedes. IVF-Syd har lavet mange mirakler :loveshower

Mange tak :) Vi venter spændt og ser hvad tiden bringer... de er så søde og rare hos ivf-syd! Vi er i hvert fald glade for at vi valgte dem..

Årh øv altså :(

Øv altså hvad? ... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til scanning i torsdags og håbede jo på en del flere æg! -....

Der var 4-5 i en rimelig størrelse og nogle små :yay

Men jeg skulle fortsætte på menopur frem til Tirsdag hvor der gerne skulle vise sig omkring 4 æggebasser klar til at blive taget ud!!! :glad

Vi venter spændt til på tirsdag og ser hvad tiden bringer !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak :) Vi venter spændt og ser hvad tiden bringer... de er så søde og rare hos ivf-syd! Vi er i hvert fald glade for at vi valgte dem..

Øv altså hvad? ... :)

Har vist forvekslet din tråd med en anden :( Sorry :) Håber på det bedste for jer på tirsdag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har vist forvekslet din tråd med en anden :( Sorry :) Håber på det bedste for jer på tirsdag ;)

det er jo hvad der kan ske ;) Og mange tak..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det er gået godt i dag? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håbede det hele er gået godt :)

Som jeg sagde til min søster, der også var i behandling, hvis første forsøg lyder meget som dit(deres alder er også lig jeres)

Hvilken situation ville du være mest ked af; Få lagt et æg op, som ikke bliver til noget, eller få lagt to æg op som bliver til noget? ;)

I dag har de et sæt sunde tvillinger ;)

DOG er hun dybt misundelig, på alle min hyggestunder med min datter, da hun når hun er alene hjemme, ikke rigtig kan de samme ting. Praktisk er det hårdt at have to børn "med ud", og det er praktisk talt umuligt at tage offentlig transport med tvillingebarnevogn.. Så det er ikke helt fantastisk det hele..

Jeg er selv tvilling, og jeg ønsker mig bestemt ikke tvillinger :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er gået udemærket i dag! :blush Der er 2 æg på 18 mm, og et på 12... Så skal fortsætte på menopur og orgalutran 2 dage endnu og så er ægudtagning sat til på lørdag! Så vi håber selvfølgelig at der er 3 æg på lørdag...

Dvs. ægoplægning som vi jo håber på denne gang bliver på mandag d. 10! Og hvis jeg ikke tager meget fejl giver det en testdag 14 dage efter, som hedder d. 24 december!...

Håber dælme det bliver en god jul ;) hihi...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må jeg hellere lige få berettet hvordan det gik med ægudtagning! :)

Der var 3 æg! ... Det gjorde voldsomt ondt at få taget dem ud i forhold til sidste gang, men vores søde sygeplejerske gjorde hvad hun kunne for at jeg kunne slappe af!

Ud af de 3 blev de alle befrugtet men kun 1 af dem delte sig!! Det delte sig til gengæld rigtig flot... (har fået billede med hjem af det lille æg hehe)...

Den delte sig i lige store celler, der var ingen fragment og den havde delt sig igen fra 4 til 6 fra om morgenen til over middag da jeg fikd en lagt op!

Mandag d. 10-12 mødte vi så op ved IVF syd for at få lagt ægget op! Jeg havde tilvalgt noget akkupunktur, da vi tænkte at jeg så om ikke andet fik slappet godt af inden og efter ... Og hold da op! Fik blundet en times tid inden og den halve time efter slappede jeg bare af, mens vi snakkede om hvor vildt det var at vi nu var "så langt"....

De første par dage var jeg lidt øm i underlivet! Men det gjorde også pænt ondt at få lagt ægget op, da de ikke kunne komme igennem .... avv... ;) hehe

Men nu har jeg det efterhånden som om ingenting er sket!!!

Bliver selvfølgelig nervøs!! Har haft lidt stikken i underlivet igår og mine bryster er ømme, men ikke som de plejer!!!!

Jeg ved også at man kan bilde sig selv ind at den er der!!! Og så bliver man så skuffet... Men vi tror stadig på det!!

Jeg har testdag d. 26-12 :) Har været fristet til at teste d. 24... hehe... men jeg skal vente, da jeg har taget små doser af en ægløsningssprøjte, så kan jeg få en falsk positiv! Og det vil vi helst undgå!! Så må væbne mig med tålmodighed!

Jeg har aldrig nogensinde testet positiv før! Så jeg håber selvfølgelig at jeg få lov denne gang... Men puha jeg er allerede nervøs over at skulle teste!! Den plejer jo at være negativ! ...

Hvordan har i andre tøjlet jer selv her i disse laaaaaaange dage???

Har ellers længe levet uden alkohol imellem behandlingerne! MEN!! Vi har sagt at hvis den er negativ d. 26!! SÅ må jeg holde et brag af en nytårsfest og så starter vi på en frisk igen i 2013... min mand skal opereres i februar, så vi kommer til at få en pause i behandling :(

Undskyld hvis det hele blev lidt rodet!! :) Håber i klarede den alligevel...

Og hvis ikke det er for meget forlangt, kunne jeg godt bruge noget "babystøv" sendt i denne retning :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende spændende :) Skal du hjemmeteste? Jeg skal nemlig have taget blodprøve ved ivf.. Og masser af :bd: :bd: :bd: jeres vej ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende spændende :) Skal du hjemmeteste? Jeg skal nemlig have taget blodprøve ved ivf.. Og masser af :bd: :bd: :bd: jeres vej ;)

Ja jeg skal hjemmeteste :) Ved ikke om jeg så evt. skal have taget bp bagefter!? .. Men jeg skal teste midt i deres juleferie... så skal først ringe svar til dem d. 2/1 :) Self. er der en læge der har vagt hvis jeg skulle gå i panik over et eller andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ SKETE DET!!!

Har da aldrig haft det så dårligt som da jeg dyppede testen i bægeret med urin igår morges.....

Først kom den ene streg.... og så kom nr. 2!!!! :)

Igen idag har jeg testet positiv! Trængte lige til at få det bekræftet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er bare så fedt - TILLYKKE !

Ih tillykke ;)

wuhu tillykke :D

Mange tak alle sammen :) Det er stadig helt uvirkeligt !!!

Havde selvfølgelig håbet at der var gevinst! Men havde ikke sat næsen alt for højt efter det eftersom det var første gang det lykkedes at få et æg sat op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER