baby_nr_3

Når manden ikke kan huske terminsdatoen

14 indlæg i dette emne

Åhhhh. Jeg er i tvivl om det bare er de satans graviditetshormoner, eller om jeg er helt normal... Men fortæl mig lige:

Hvordan kan man tillade sig at føle og reagere når manden stadig ikke kender terminsdatoen for sit tredje barn (men til gengæld godt kan huske venindens terminsdato).

Hvad tænker I? Hvordan ville I have det, og ville I sige eller gøre noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved faktisk ikke om min mand er helt klar over min terminsdato. Når folk spørger siger jeg altid bare "sidst i januar".

Det betyder ikke så meget for mig denne gang. Bare manden kan huske fødselsdatoen bagefter så er det helt ok :)

Her er det også 3. gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne ikke være mere enig ;) jeg spurgte lige manden hvormår jeg havde termin

Svaret var sidst i januar

Også 3 barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke lægge noget i at manden kunne huske en anden dato måske spørge Hvordan det kunne være at han kunne huske den ( det kan jo være der er en forklaring )

Men jeg er personligt bare glad for min mand kan huske fødselsdage på dem der er født ;)

Den anden dag da min veninde og hendes kæreste var på besøg der rettede venindens kæreste min mand da han sagde det var sidst i jan for han kan huske det er den 25 jan ;)

Min konklusion på det er at mænd er mærkelige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede heller ikke Christian kendte den præcise terminsdato ved os (Det gjorde han så).. Men han kunne aldrig huske hvor langt jeg var henne... Det gjorde mig intet (Selvom det er første barn).

Når det er sagt, så ville mine hormoner nok også på en dårlig dag, gøre jeg kunne blive rigtig ked af at han ikke kunne huske den, men en venindes.

Men, reelt, så er det jo en "cirka dag", og det tror jeg mange mænd tænker.. Altså, for mig var det jo DEN dato jeg talte ned til.. For ham var det faktisk bare "sidst i juni, eller starten af juli" han forventede en baby..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mind mand kan ikke huske det og de kunne jeg heller ikke, jeg var lige ude at kigge :lolhit :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mind mand kan ikke huske det og de kunne jeg heller ikke, jeg var lige ude at kigge :lolhit :lolhit

Jeg kan huske den fordi den ligger mellem venindens 2 børn ( 24 og 26 jan ) men hvor langt jeg er henne ved jeg kun præcis når jeg lige har været til læge eller jordemor ellers er det ca ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bestemt ikke at min mand kan huske min. Han kan ikke engang huske sin egen mors fødselsdag :D

Det er ikke noget der kan hidse mig op. Jeg tror generelt at kvinder hænger sig meget mere i datoer og mærkedage end mænd gør, og jeg synes at man skal lade være med at presse det ned over hovedet på dem. Man kan ikke forvente at den slags betyder lige så meget for andre som det gør for en selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke sikker på at min mand kan huske den, men det gør mig egentligt heller ikke så meget, tænker hvad er chancen alligevel for at man rammer den dag? Vi siger bare til alle slut maj så vil egentlig ikke bebrejde manden hvis han ikke husker den præcise dato (første barn). Men senere når vi nærmer os har han bare at vide den! :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu ret sikker på, at min mand kan huske terminsdatoen. Men det ville ikke røre mig, hvis han ikke kunne. I min verden er det bare en formel dato, som afgører hvornår jeg går på barsel og ca. hvorfor babyen kommer..

Når folk spørger mig hvornår det er, så siger jeg også bare sidste i februar.

Jeg kan heller ikke altid selv huske hvor langt jeg er henne. Der er det faktisk min søde mand, som må komme mig til undsætning. ;)

Så længe han husker knægtens fødselsdag, når først han er kommet til verden, så er jeg tilfreds! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt høre at det nok bare er mig som er lidt for sensitiv... Sikkert de latterlige graviditetshormoner... Åh hvor er jeg træt af dem. Føler mig fuldstændig grædefærdig og tager sådanne ting her tungere end hvad der nok er retfærdigt over for manden. Stakkels ham, ved ikke hvad jeg skal gøre for at råde bod på det.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er helt normalt. Mænd ved jo at børn sjældent kommer på den planlagte dato (det gør kvinder også, men de kan så godt lide at tælle ned, så de bliver nødt til at have en dato at tælle ned til ;) )

Jeg skal regne for at kunne huske mine børns fødselsdatoer, og jeg har helt opgivet at huske de 4 sidste i deres cpr-numre, så det er ikke kun mænd der ikke kan huske rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, nu går jeg godt nok mod strømmen, men jeg tror faktisk også at jeg ville blive ked af det, hvis min mand ikke kunne huske terminsdatoen... :unsure Altså jeg ville være ligeglad med hvad han kunne huske af venindens dato og sådan... Men min terminsdato var noget, som VI talte ned til.

At det så nok er de færreste mænd, der går op i at huske terminsdatoer og at min mand muligvis kun kunne huske min fordi det var dagen før vores bryllupsdag, det er en anden sag.

Jeg tror ikke, at du behøver lægge noget i det i hvert fald. Men jeg kan godt forstå at du blev ked af det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter også 3. barn og her kender min mand datoen, men ingen af os bruger den.. Vi siger begge "sidst i april" da datoen alligevel kun er en guideline for fødselstidspunktet (som vi ser det).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER