Annaperenna

Riskiks

15 indlæg i dette emne

Hmm jeg har faktisk givet Carl riskiks som suppl. i hans formiddagsmadpakke hvor han får youghurt + frugt med. Men så læste jeg 'Sukkersheriffen' som omhandler familiens sukkervaner og de kalder riskiks 'Nul og niks' kiks - der er ingen næring eller noget helst i det. Heller ikke sukker men de er intet værd. (med mindre vi snakker de grove fiberriskiks)

Så jeg må indrømme at riskiks har vi købt for sidste gang! Har I tænkt over riskiks?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bruger også riskiksene i madpakken, og som en lille snack herhjemme. Jeg tænker at så længe det forbliver et supplement til den sunde kost gør det ingen skade. Men hvis ikke der var rørt andet af madpakken end riskiks, yoghurt og de andre lækre sager, ville jeg blive bekymret ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej han spiser rigtig rigtig fint men jeg syntes ikke jeg vil give ham noget der ingenting er i. Han har brug for noget næring og noget gods.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, der er ingen næring i de alm. hvide riskiks, men køb dog dem der er lavet på brune ris istedet. Kan stort set købes i alle supermarkeder :)

Derudover, så skader det ikke med en riskiks i ny og næ, hvis de får det som en del af et mellemmåltid eller efter frokost. Det er jo bare hyggeligt for dem at gumle i, og så længe det ikke påvirker blodsukkeret er det harmløst :) Synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes riskiks til børn er fantastisk - Fx som alternativ til fredagsslik osv ;) Men jeg er enig i at jeg hellere sådan " i hverdagen" ville give mit barn noget det havde brug for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme at jeg ikke vil give min søn pap.. ¨det tror jeg næsten jeg vil sidestille det med når der ingen næring er i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

udover riskisk sidestiller de kanelknækbrød med wienerbrød, jeg er godt klar over det ikke er det sundeste men at det alligevel var så skidt var jeg ikke klar over. (nu spiser vi det så slet ikke da kanel ikke er en favorit her)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg kan godt se det jo er som pap - På den anden side, så tænker jeg at jeg hellere ville give mit barn "intet/pap" fremfor sukker og tilsætningsstoffer i form af slik... Heldigvis går der lang tid før jeg behøver tage stilling til det..

På den anden side, var der lige en på min facebook side, der skrev hendes søn havde fået en pomfrit på MC D.. Han er 4 måneder.. Så måske jeg alligevel snart skal tage stilling til sdåan noget!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi giver ingen slik/kage/sodavand/juice/frugtstang eller andet her.

Ja det er vildt med en 4 mdrs baby og McD - den allerførste faste føde er så sukker, fedt og salt og intet andet!

Jeg skal lige sige at vi altså også kan spise en pizza og Carl smager også. Men vil sååå gerne prøve at vi voksne også er sukkerfrie i hverdagene - ikke at vi spiser meget men der er ingen grund til det. Jeg er skrap på Carls vegne, så nu må jeg også lige blive skrap på mine egne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... det er tankevækkende at riskiks er så "ligegyldige" og at kanel knækbrød er som wienerbrød. Nej jeg vil ikke købe nogen af delene - så fantastisk er det jo heller ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg vidste det godt <_<

Og der er faktisk en del kalorier i riskiks, så de er heller ikke engang gode, hvis man skal tabe sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig været helt hooked på riskiks. Synes de smager af for lidt, og så mætter de overhovedet ikke.

Men kanelknækbrød har vi nu købt i ny og næ. Troede faktisk at det var mere ok end så meget andet, for det er jo ikke sukker-sødt. Hmm.. man lærer noget nyt hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Altså jeg anser dem for at være "slik-tilbehør" som godt kan komme med i madpakken... Hvis man siger at man ikke vil give sine børn noget uden næring i, så er der en HEL del flere ting man ikke kan gi fx. : hvedemel, al slik og chokolade, de fleste færdigretter osv. Da det er meget raffinerede produkter, der egentlig ikke indeholder vitaminer og mineraler med kun fedt, salt, protein og kulhydrat :rolleyes

Så jo - jeg vidste godt at riskiks ikke er jordens sundeste, men jeg bruger det nu stadig som en snack i madpakken eller til at klare den værste eftermiddagssult med en gang peanutbutter og en skive agurk på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men er galetter det samme som riskiks?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER