MforMor

de der fingre..

10 indlæg i dette emne

Hej ladies

Inger på 11 uger har de sidste uger haft MEGET glæde af at have hænder. Hvilket mest af alt går ud på, at hun VOLDSUTTER på dem. Gnaske gnaske gnaske. Det er selvfølgelig, når hun er sulten, men også når hun bare er træt eller hyggesutter.

Når det ligesom bare er hele hånden, får hun som regel lov til at gumle på den. Men når de små søde tykke tommeltotter kommer ind i munden, bliver jeg lidt panisk. Jeg vil SÅ nødigt have en tommelsutter, for jeg synes, det er synd for børnene at få en vane, som er så svær at slippe af med. Derfor prøver jeg som regel at give hende sutten i stedet.

I forskellige bøger står der jo så til gengæld, at de ved at sutte på deres hænder udvikler sanser etc. Derfor har jeg jo heller ikke lyst til at bremse dette ved at tvinge en sut igennem. Hvad gør I? Lader I dem gnaske eller forsøger I også med sut?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lader som regel Mads gnaske løs, når det er hele hånden - men som dig har jeg det også sådan ej ikke tommelfingeren. Jeg tvinger ikke, men prøver at distrahere ham med Sophie la Giraffe, som han så nogle gange tygger på i stedet... eller jeg giver ham en gylpeklud, som han så hygger med/sutter på/tygger i. Det er jo stadig ikke rigtig fantastisk med den klud, men de bliver da hele tiden vasket og inkluderer ikke en tommelfinger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør det samme som MrsM, prøver at give hende noget andet når det er enkelte fingre det går ud over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide af min sp at jeg ikke skulle være nervøs, bare fordi de sutter tommelfinger i den alder betyder ikke det bliver en vane. Erica fik lov og der gik ikke længe før hun stoppede igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også bange for Camille bliver en tommelsutter.. Hun gider ikke sutten, men har flere morgner kigget ned i tremmesengen, hvor hun lå og sov - Men tommelfingeren i munden :( Og hun er da kun 4 måneder..

Christian har ikke troet på mig, men i går gjorde hun det, mens hun var vågen... Men hun gider ikke rigtig sutten - Så ja.. Ved ikke hvad man skal gøre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cicilie elsker sin sut, men hun er også inde i en periode hvor hun knasker på sine hænder. SP sagde at det var en naturlig del af udviklingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lader hende gumle løs, til stor fryd for hende. Lige for tiden er en hånd i munden bare lykken! - Og gerne hele hånden, så hun er ved at kløjs i det :rolleyes De gange hun har haft held til at sutte kun på en finger, har hun til gengæld skubbet den helt ind bagerst i munden, og det er ikke så behageligt ;) Så det holder ikke ret længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mar sutter også på tommelfinger - og på ALT andet. Jeg lader ham gøre det. Han sutter lige så meget på sut, hele hånden, min hånd, legetøj og hvad han ellers kan komme i nærheden af. Han kæmper endda for at få sin lille fod derind :rolleyes

Jeg tror ikke, at det giver problemer, så han får lov at udforske og gøre som han har lyst til. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger! Det er dejligt at høre, at det ikke kun er Ingsen, der fingergnasker. Hun sutter også stadig meget gerne på sin sut, så måske skal jeg bare lade hende gøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lader hende gumle løs, til stor fryd for hende. Lige for tiden er en hånd i munden bare lykken! - Og gerne hele hånden, så hun er ved at kløjs i det :rolleyes De gange hun har haft held til at sutte kun på en finger, har hun til gengæld skubbet den helt ind bagerst i munden, og det er ikke så behageligt ;) Så det holder ikke ret længe.

Det lyder præcis som Bjarke :) Vi forsøger nogle gange at distrahere ham med sut, legetøj eller... Men netop fordi det er hele hånden/begge hænder eller en finger helt nede i halsen ;) tager vi den rimeligt med ro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER