Guest

det bør være lovligt med sex mellem børn og forældre

18 indlæg i dette emne

jeg var ude med hunden og så ekstra bladets spiseseddel, hvor en eller anden professor mener at:

sex mellem børn og forældre bør gøres lovlig.

Jeg har ikke læst artiklen, mon nogen herinde har???

og jeg må indrømme, at jeg blev noget chokeret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har læst og synes at det er det klammeste jeg har læst i lange lange tider. Han mener at sålænge at begge er over 18 år og begge ønsker at forholdet er seksuelt, er der ingen grund til at forbyde det ved lov!!! FØJ! Prøv og tænk på de stakkels børn der er opvokset med seksuelt misbrug. Det kan da være svært for dem at komme ud af den vanvittige verden, hvis det nu også gøres lovligt. Tænk på hvor forskruet et barn kan blive, hvis det, når det fylder 18, pludselig godt må have sex med far og mor. FØJ FOR FANDEN HVOR ER DET KLAMT!!!!!!!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Shit, Vanni, jeg var da lige ved at kløjs i min saftevand :o

Altså jeg synes overskriften er grotesk! Selvfølgelig skal børn og forældre IKKE have sex :wacko Børn skal slet ikke have sex, punktum! ;)

Men jeg har ikke læft artiklen... Og hvis det handler om myndige voksne, så tenderer jeg måske til at have svært ved at se, hvorfor det skulle være ulovligt...

Det skal selvfølgelig (stadig) IKKE være lovlig at forgribe sig på BØRN, og det skal heller ikke være ok at manipulere andre til sex (altså ligesom man ikke må narre udviklingshæmmede til sex, så må man heller ikke "opdrage" børn til at man skal have sex med dem når de bliver 18), og det skal heller ikke være ok at blive gravid med sit barn/forælder... Så i praksis ville det nok være "nemmest" at gøre det HELT ulovligt...

Men sådan i teorien, hvis to voksne mennesker, der er barn/forælder gensidigt er enige om at det kan de godt finde ud af, så kunne jeg godt tenderer til at tænke "Jamen det skal I da bare have lov til så" - så længe jeg ikke selv skal det :puke

Og når det er en eller anden professor, der har udtalt det, og det er klasket op på ekstra bladets spiseseddel, så kunne jeg godt mistænke, at det er en eller anden filosofisk/teoretisk "idé", som bare er blevet blæst op :rolleyes

Men igen, jeg har jo ikke læst artiklen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

barbamama: jeg tænkte nok, at overskriften ville fange :) :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Sorry, men jeg synes ikke der er noget forkert i det han siger...

Jeg kan personligt synes nok så meget, at søskende og forælder/barnsex er ulækkert, og jeg kan spekulere alt det jeg vil i, mennesker, der har lyst til at have et seksuelt forhold til nærtstående familie har dit og dat af afvigelser, men hvis der er tale om voksne, myndige og umanipulerede mennesker (og det er jo dem, som han taler om, ikke sandt?) så synes jeg ikke, at jeg skal gøre mig til dommer over om det er forkert eller ej...

Jeg kan dog have mine tvivl om, om det kan "fungere" i praksis at det var lovligt, altså om man kan "være sikker" på at disse par så ikke har manipuleret hinanden eller om de kunne finde på at få børn... Men hvis man på en eller anden måde tog nogle forbehold i forhold til udnyttelse, så synes jeg at det er ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså lige meget hvad, så synes jeg altså der er noget incestiøst over det, hvis mor/søn, far/datter, far/søn, mor/datter bliver partner. Ligemeget hvad så er der jo en ubalance i magtforholdet fordi det er forældre og barn.

Det er min holdning. Men jeg synes nu også det er ret voldsomt slået op på ekstrabladets spiseseddel, men igen det er jo det, som sælger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså lige meget hvad, så synes jeg altså der er noget incestiøst over det, hvis mor/søn, far/datter, far/søn, mor/datter bliver partner. Ligemeget hvad så er der jo en ubalance i magtforholdet fordi det er forældre og barn.

Det er min holdning. Men jeg synes nu også det er ret voldsomt slået op på ekstrabladets spiseseddel, men igen det er jo det, som sælger

Selvfølgelig er det incest, det er vel definitionen på incest, at familie har sex med hinanden. Spørgsmålet er om det er forket eller "bare ulækkert". Det hænger ikke rigtig sammen i min verden, at man skulle have LYST til det, men hvis to mennesker har det, så kan jeg ikke rigtig se hvem der tager skade af det...

Det som han foreslår åbner jo også op for at f.eks. et søskendepar med donorforældre, der fandt sammen INDEN de vidste at de var søskende, kan få lov at blive ved med at være sammen. Og hvis de alligevel ikke havde tænkt sig at få børn (eller ville adoptere) så har jeg svært ved at se problemet.

Jeg tror OFTE at der vil være en magtubalance i barn/forælder-forhold, men ikke nødvendigvis altid og ikke nødvendigvis mere ubalance end der kunne være i et rig/fattig eller ung/gammel forhold.

Jeg tænker en del på: Hvem har LYST til at etablere et forhold med sit barn/sin mor/sin far som voksen? Jeg kender ikke nogen, som jeg kunne forestille mig have et seksuelt forhold til deres barn/forælder, så jeg ved ikke, hvad de mennesker tænder på og hvad der gør dem lykkelige. At have sex med sit barn/sin forælder er klart en afvigelse fra vores samfund, men hvis to personer som har den afvigelse finder hinanden og er lykkelige med det, så synes jeg egentlig at der skal være plads til deres lykke ligeså vel som at der skal være plads til min...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men lige en eksta tanke: Er det overhovedet aktuelt, eller er nyheden mon bare kommet ud for at skabe ravage? :rolleyes

Ok, i forhold til at det er en afvigelse, så kan det da nok tænkes, at dem, der har lyst til at have sådan et forhold, holder kæft med det... Men jeg er en lille smule tvivlende overfor om der er så mange ulykkeligt forelskede børn/forældre/søskende at en lovændring er nødvendig?

Og iøvrigt: Hvis to voksne er enige om at have sex, så har de vel det... Hvis de holder kæft med det, hvem skulle så melde dem? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det udspringer så vidt jeg ved af et forslag for enhedslisten om at sex mellem søskende skal være lovligt. Sex ml søskende lovligt

Jeg synes det er meget unarturligt og jeg synes det er grotesk overhovedet at tale om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare endnu en fængende overskrift fra tabloidpressen..

Jeg kan godt se hans pointe... Han siger jo ikke at seksuelt misbrug af børn er ok - det han siger er at man ikke bør lovgive på hvad VOKSNE mennesker må lave med hinanden, så længe de ikke skader andre og det er frivilligt. Han diskuterer endda om grænsen bør sættes op fra 18-20 år.

Vi har ikke lovgivning mod utroskab, polygami (så længe de ikke gifter sig) - vi har ikke engang en lov mod dyresex, så længe det ikke skader dyret (det mener jeg så til gengæld er grotesk).

For det første - hvor mange gange sker det lige at børn over 18 år, har frivilligt sex med deres forældre? Den eneste sag jeg kan komme på er ham der Woody Allen, der bor sammen med sin adoptivdatter. For det andet - hvor meget vil det bekymre mig hvis min nabo gjorde det samme? Nul og niks... Så længe folk ikke skader nogen må de gøre lige akkurat hvad de vil i deres eget soveværelse. Jeg ved godt, hvad jeg synes er naturligt - men jeg vil ikke sætte mig til dommer over, at andres følelser er kriminelle.

Jeg synes det virker som overkill at lovgive mod noget, der er så langt ude. Hvad hvis to unge mennesker møder hinanden, bliver gift og så 10 år senere opdager de er søskende? Skal vi så smide dem i fængsel? Eller hvis en ung kvinder forelsker sig i en moden mand og det så viser sig, at han havde en ungdomsaffære med hendes afdøde mor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får helt ondt i maven. Det er jo SÅ forskert!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må erklære mig fuldt enig med Barbamama :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder fuldstændig sindssygt i mine ører, og slet ikke noget der bør komme på tale.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også på det hold, som ikke vil gøre mig til dommer over hvad voksne mennesker i fuld enighed beslutter sig for at gøre med hinanden - uden at skade eller genere andre. Men jeg synes godt nok at det er klamt og kan slet ikke sætte mig ind i at der rent faktisk skulle være nogen, som kunne have lyst til at praktisere dette. :puke Men de er voksne mennesker og det er deres egen krop... så kan jeg ikke se hvordan man kan forbyde det.

Jeg kan dog godt se dilemmaet med at det burde være forbudt at de så fik børn pga den øgede risiko for misdannelser... og det kan jeg ikke helt se hvordan man rent praktisk kan få til at fungere.

Som Barbamama tror jeg dog også at det i det hele taget vil være ret svært at håndhæve nogen lov omkring dette. Medmindre de taler åbent om deres forhold og viser deres kærlighed offentligt, så ved man jo bare ikke hvad der sker i folks private soveværelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske det teoretisk er ok - men KÆFT det er klamt! Helt ærlig så tænker jeg på ham der holdt sin voksne datter indespærret i et kælderrum i flere år og fik børn med hende!!! Var det i tyskland? Ej det er altså bare for forskruet til at JEG kan sætte mig ind i at det er ok. Jeg syntes ellers selv jeg er ret open minded.

En forælder kan stadig have så meget magt over sit voksne barn at det går med til det.

NEJ det er ikke ok, syntes som en anden skriver at det er lidt at "pisse" på dem der er blevet misbrugt af en forælder. Klamt klamt klamt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er føljtende ligeglad med hvad voksne mennesker kan finde ud af om man må dømme eller hvad.

Jeg syntes det er klamt og burde være ulovligt.

På det her punkt vil jeg overhovedet ikke prøve at være rummelig eller tænke andre baner.

Fy for den da :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER