MLM

Er bare lidt ked af det

32 indlæg i dette emne

Sikke da en svigermor du har <_< hun snakker som hun har forstand til... Jeg ville ikke finde mig i det, men kan godt se at det er svært at sætte sin svigermor på plads uden at det går ud over det fremtidige forhold, hvad siger din mand til det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En ringe trøst, men man taler jo som har har forstand til.

Næste gang, kommer vel nok, så synes jeg nu du selv skal sige fra, på en rolig behersket måde, siger du bare: Hvad mener du egentlig når du siger det? Det lyder sørme ikke pænt. Hvorfor har du et problem med at tale til mig i en behagelig tone? - eller noget i den retning. Tror det virker bedre at det kommer fra dig end fra din mand. Men husk at bevare roen, så hvis hun brænder af, så har du stadig styr på situationen.

Jeg har bare ikke været særlig god til at bevare roen, da jeg var på hormoner var jeg bare en grædende tikkende bombe :-)))

Så derfor ved hun at hun kan gøre mig ked af og enda rigtig ked af det.

Men det er bare hende når hun er bedst, men det er et rigtig godt råd og jeg vil gerne tage det til mig og tænke lidt over hvordan jeg kan bevare roen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da en svigermor du har <_< hun snakker som hun har forstand til... Jeg ville ikke finde mig i det, men kan godt se at det er svært at sætte sin svigermor på plads uden at det går ud over det fremtidige forhold, hvad siger din mand til det?

Min mand støtter mig 100 % men hun laver altid disse angreb når jeg er alene med hende, men derfor er jeg det heller ikke mere.

Bade hende og jeg har fødselsdag imorgen og vi har inviteret mine forældre samt bedst og min onkel.

Vi er faktisk gået udenom manden og hans familie.

Lørdag har vores lille nevø fødselsdag og det er manden side, den har jeg faktisk meldt afbud fra, da jeg ikke orker at se hende.

Men min mand og A tager afsted alene gider ikke lige bruge tid på hende lige pt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare ikke været særlig god til at bevare roen, da jeg var på hormoner var jeg bare en grædende tikkende bombe :-)))

Så derfor ved hun at hun kan gøre mig ked af og enda rigtig ked af det.

Men det er bare hende når hun er bedst, men det er et rigtig godt råd og jeg vil gerne tage det til mig og tænke lidt over hvordan jeg kan bevare roen

Føler med dig, havde det selv ad H til på hormoner.

Men nok en god idé at holde sig lidt væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom vi hurtigt kan blive enige om at svigermoderen "fortjener" at bliver overfuset ligesom hun har overfuset dig, så vil jeg foreslå en mere behersket - og i mine øjne meget stærkere - tilgang.

Hvis du kan, så sig det, men ellers så skriv et brev. Og skriv så stille og roligt:

"Kære svigermor.

Jeg forstår godt din bekymring for dit barnebarn, vores søn. Det er også vores ønske, at han skal have en lillebror eller søster så hurtigt som muligt, og vi arbejder så godt vi kan på sagen.

Det er bestemt ikke med vores gode vilje, at det ikke er lykkes endnu. Og det gør rigtig ondt når vi både skal kæmpe med have svært ved at få nummer to, og samtidig skal får skældud for det. Jeg/vi ønsker os brændende et barn nummer to, og som du måske ved, så hjælper stress og bekymringer ikke. Og netop stress og bekymringer giver du os, når du taler grimt og nedsættende til mig pga. noget, som jeg reelt ikke kan gøre for.

Vi håber meget, at du i fremtiden vil støtte os mere. Vi lover tilgengæld at gøre alt hvad vi kan, for at få barn nummer to.

Med venlig hilsen OSV"

Det kan godt virke helt fjollet, og det kan også godt være, at du tænker "TSK, det virker jjo ikke", men hvis der generelt er problemer med hende, hvorfor så ikke prøve? Måske river det benene væk under hende, og hun kunne måske ligefrem komme med en undskyldning? Hvis ikke, så ved du i hvert fald at du har taget "the high road", og så kan DET måske give dig lidt mere ro i dig selv, når hun skaber sig.

Jeg håber rigtig meget, at svigermor bedrer sig, og at I snart får nr. 2. :)

Og ps. Der er 6 år mellem mig og min YNGSTE storebror og jeg har et FANTASTISK forhold til ham og har altid haft det. Så bare tag det roligt med tiden, børnene skal nok blive vilde med hinanden. :)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom vi hurtigt kan blive enige om at svigermoderen "fortjener" at bliver overfuset ligesom hun har overfuset dig, så vil jeg foreslå en mere behersket - og i mine øjne meget stærkere - tilgang.

Hvis du kan, så sig det, men ellers så skriv et brev. Og skriv så stille og roligt:

"Kære svigermor.

Jeg forstår godt din bekymring for dit barnebarn, vores søn. Det er også vores ønske, at han skal have en lillebror eller søster så hurtigt som muligt, og vi arbejder så godt vi kan på sagen.

Det er bestemt ikke med vores gode vilje, at det ikke er lykkes endnu. Og det gør rigtig ondt når vi både skal kæmpe med have svært ved at få nummer to, og samtidig skal får skældud for det. Jeg/vi ønsker os brændende et barn nummer to, og som du måske ved, så hjælper stress og bekymringer ikke. Og netop stress og bekymringer giver du os, når du taler grimt og nedsættende til mig pga. noget, som jeg reelt ikke kan gøre for.

Vi håber meget, at du i fremtiden vil støtte os mere. Vi lover tilgengæld at gøre alt hvad vi kan, for at få barn nummer to.

Med venlig hilsen OSV"

Det kan godt virke helt fjollet, og det kan også godt være, at du tænker "TSK, det virker jjo ikke", men hvis der generelt er problemer med hende, hvorfor så ikke prøve? Måske river det benene væk under hende, og hun kunne måske ligefrem komme med en undskyldning? Hvis ikke, så ved du i hvert fald at du har taget "the high road", og så kan DET måske give dig lidt mere ro i dig selv, når hun skaber sig.

Jeg håber rigtig meget, at svigermor bedrer sig, og at I snart får nr. 2. :)

Og ps. Der er 6 år mellem mig og min YNGSTE storebror og jeg har et FANTASTISK forhold til ham og har altid haft det. Så bare tag det roligt med tiden, børnene skal nok blive vilde med hinanden. :)

:kram

Rigtig godt skrevet mange tak det giver dælme :sc

Jeg er ikke typeb som skriver til folk a det så tit misforståes.

Men det er helt klart rigtige gode argumeneter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig godt skrevet mange tak det giver dælme :sc

Jeg er ikke typeb som skriver til folk a det så tit misforståes.

Men det er helt klart rigtige gode argumeneter

Dejligt, at du synes det giver mening :)

Og ja, det kan være SÅ svært at formulere sig nogle gange, for vi forstår jo ofte noget forskelligt ved de ord, vi bruger. Måske er der i virkeligheden også en sød kvinde inde i din svigermor, der bare ikke kan finde ud at formulere hendes frustration over at I ikke har lettere ved at få et barn? Det er muligvis et longshot, jeg kender jo ikke damen, og INDRØMMET, hun lyder strid... Men hun elsker vel sin søn. Og selvom hun lyder kritisk overfor dig, så må hun vel også have nogle varme følelser for dig (du har trods alt givet hende ét barnebarn og gør hendes søn lykkelig). Ja, jeg ved det jo ikke... Men mit bedste råd er i hvert fald, at du et eller andet sted gør dig sårbar og lægger kortene på bordet. Din svigermor skal da være lavet en hel særlig type ondskab, hvis hun træder på dig, selv hvis du helt konkret siger, hvor ked af det, du egentlig selv er af situationen?

Håber, du kan få blødet hende op - ellers må I flytte LANGT væk, for hun lyder da som et stressende bekendtskab som det er nu!!!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER