Guest

Ville I bo i Vollsmose?

22 indlæg i dette emne

NEJ!! Og ja jeg virker meget fordumsfuld o.s.v lige nu, men bor forholdsvis tæt på - hvert fald så tæt på, at vi kan høre udrykning og meget ofte. Jeg har en veninde der bor der og det er ikke småting hun har oplevet, i den korte tid hun har boet der :( Førhen var det én eller få af parkerne der var belastet, men sådan er det desværre ikke nødvendigvis mere. Min datter gik i legestue i Birkeparken og der hang der ofte efterlysninger fra politiet, der søgte vidner til vold, skyderier og røverier. De fandt også en pistol tæt på legepladsen og der valgte jeg, at hun ikke skulle afsted mere. Måske jeg er meget hys, men det ville bestemt ikke være et sted for mig. Jeg ville ikke være tryg. Ja der er ballade i mange andre områder, men ét sted hvor man skyder ind i en folkemængde hvor der befinder sig mange uskyldige - både kvinder og børn - er bare ikke et trygt sted, for mig, at bo!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det kun fra medierne men nej bor tæt på Gellerup parken ( 7 km ) og der ville jeg heller ikke bo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NEJ! Jeg kender en, der bor der - hun flytter igen så hurtigt som muligt. Hun beskriver, at det er rigtig ubehageligt nogen gange, hun tør slet ikke gå alene hjem, når det er mørkt (og kun hvis det er eneste udvej, når det er dagslys) - så nej, ud fra hendes opelvelse af det og ud fra alt det, man hører i medierne, absolut nej. :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bestemt heller ikke ønske at bo der, slet ikke med børn.

Men jeg vil faktisk i det hele taget ikke ret gerne bo i byen, jeg er vokset op på landet, og der har jeg det bedst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne (og har gjort det flere gange i mit liv) betale en del ekstra for at bo i et roligt område.

Adressen gør mig ikke noget og jeg er som udgangspunkt helt ligeglad med hvilke efternavne mine naboer har - MEN det er alfa og omega for mig at der er ro. At tingene ikke bliver smadrede, at man kan have sine ting i fred, at der er stille om aftnen osv... Jeg elsker at det sted vi bor nu er pakket med sovende børn i barnevogne ved middagstid, at legepladsen er fyldt med legetøj, som de ikke engang bekymrer sig om at tage med ind om aftenen fordi tingene aldrig forsvinder og at der konstant er vågne øjne på ungerne.

Min bror og svigerinde har på et tidspunkt boet i Slagelse nordby hvor der var containerbål hver weekend (og brandvæsnet kun kom med politieskorte), hvor der var indbrud i biler med jævne mellemrum og hvor de lokale butikker måtte lukke fordi de blev raserede.

Det kommer kun til at blive endnu mere vigtigt, når vi får børn for så vil jeg også gerne have at de omgås børn af "ordentlige" forældre og at de frem for alt havner i et distrikt med enten en rigtig god folkeskole eller alternativt en privatskole. Og vi ender sikkert også med at slæbe vores unger på landet :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså det kommer an på, hvor længe og hvornår i mit liv.

Jeg siger sådan fordi, at jeg ville nok kigge andre veje, som kommende forældre. Fordi jeg ikke ønsker mit barn skal vokse op med udsigt til brændene container osv.

Men jeg er heller ikke sådan storbys menneske. Vi bor i en mindre by, hvor man kan sende sine børn i skole selv i allerede 1. klasse, og der vil være stiesystemer hele vejen til skolen.

Hvis jeg var yngre og bare skulle bo der i en årrække som studerende eller lignende, så tror jeg nok ikke det ville være så stort et problem (hvis det er i den rolige del)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså det kommer an på, hvor længe og hvornår i mit liv.

Jeg siger sådan fordi, at jeg ville nok kigge andre veje, som kommende forældre. Fordi jeg ikke ønsker mit barn skal vokse op med udsigt til brændene container osv.

Men jeg er heller ikke sådan storbys menneske. Vi bor i en mindre by, hvor man kan sende sine børn i skole selv i allerede 1. klasse, og der vil være stiesystemer hele vejen til skolen.

Hvis jeg var yngre og bare skulle bo der i en årrække som studerende eller lignende, så tror jeg nok ikke det ville være så stort et problem (hvis det er i den rolige del)

Det vil højst sandsynligt kun blive 2-2,5 år jeg vil komme til at bo derude. Boligen jeg har fået sat i sigte ligger i Birkeparken. Kender ikke så meget til det derude.

Og jeg vil nok aldrig flytte derud med børn osv., da det kun vil blive mens jeg er studerende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil højst sandsynligt kun blive 2-2,5 år jeg vil komme til at bo derude. Boligen jeg har fået sat i sigte ligger i Birkeparken. Kender ikke så meget til det derude.

Og jeg vil nok aldrig flytte derud med børn osv., da det kun vil blive mens jeg er studerende.

Jeg ved at der hvert fald én gang, har været skyderi i Birkeparken, men tror bestemt ikke, at det er én af de mest belastede parker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal være forberedt på at det kræver lidt psykisk overskud at bo derude..

Jeg har boet i en getto, og selve naboerne var såmen ikke så slemt. Udlændinge og kontanthjælpsmodtagere er jo også søde mennesker! (Skærer lige over en kam, men de to grupper er der MANGE af derude.. Der er jo nok også en grund til at ydelsescentret flyttede ud i Vollsmose ;) )

Jeg har efter jeg kom på dagpenge, været ude på Ydelsescentret 4 gange. Alle gangene har det været politi i Vollsmose, den ene gang endda flere vogne.. Synes det er vildt, når man tænker over det alligevel er 4 gange over en periode på et ÅR!

Min svigermor arbejder på et ældrecenter derude, og hun siger det er dagligt der kører politibiler igennem. Jeg bor i Odense C, og jeg ser ikke engang en politibil dagligt!!

Min kærestes kammerat bor derude, og han tager hjemmefra 15 min tidligere end nødvendigt. Han skal nemlig cykle, og han har altid sit lappegrej med, for ofte er cyklen punkteret. Ligesom han har reserve dæk hjemme, fordi han ved det er nødvendigt..

Jeg kunne ikke holde til at bo sådan et sted. Jeg har en god psyke - Jeg er ikke sådan, "bange" for ting normalt.. Men derude, er der reelt en risiko for at du på vej hjem fra skole, er på det forkerte sted og pludselig står midt i en bandekrig eller slagsmål, ja måske endda skyderier... Det er groft sat op - men tror det er vigtigt at gøre op med sig selv, om man er villig til at "tage chancen".. Det er jo nærmest dagligt der er et eller andet derude.

Så mit svar er helt sikkert NEJ, ALDRIG i livet, ville jeg turde risikere at blive blandet ind i noget eller få ødelagt min psyke totalt ved at gå og være bange konstant.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om, man kan sidestille Kierulffsvej i Slagelse med Vollsmose, men det er sgu tæt på! Boede der i ca 1 år, med min daværende kæreste. And it was hell. Èn ting er, at jeg SLET ikke egner mig til at bo i lejlighed, men udsigten til en betonjungle uden lige.... Gjorde det ikke ligefrem bedre. Og så var der konstant bil-afbrænding, tyveri, indbrud, politiet patruljerede mellem 2-4 gange. Og her generalisere jeg måske lidt, men største delen var jo altså "mennesker med anden etnisk herkomst, eller anden generations invandrere" No offense, de er ikke værre mennesker end danskere når det gælder ballade, men det var primært "dem" der stod i grupper, når man gik ned til købmanden.

Var dog så heldig at bo i den "gode" ende, og ikke inde i hurlumhejet. Men husker tydeligt, at jeg var ved at skide grønne grise i fyrværkeri-perioden, for det var sgu ikke kun heksehyl og "legale" sager der blev knaldet af der...

NEVER again. NEEEEVER EVER AGAIN.

Min far bor i Gersagerparken, talk about gangsta-world. Jeg kunne seriøst ikke leve et sekund der, og har svært ved bare at VÆRE der når "Black cobra" bor lige nedenunder...

Sikke en verden, vi lever i.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg nogensinde skulle ind og bo i en storby, så skulle det være i et stille og roligt kvarter.... så NEJ TAK til Vollsmose...

Men ja jeg er nu landmenneske, og kommer aldrig til at bo en en stor by... jeg holder mig herude på landet hvor koen på marken er nærmeste nabo...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg nogensinde skulle ind og bo i en storby, så skulle det være i et stille og roligt kvarter.... så NEJ TAK til Vollsmose...

Men ja jeg er nu landmenneske, og kommer aldrig til at bo en en stor by... jeg holder mig herude på landet hvor koen på marken er nærmeste nabo...:)

AMEN, sister :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Absolut ikke!

Min arbejdsplads ligger i et lignende område (som alligevel ikke er nær så "slemt" som Vollsmose), og jeg ville aldrig bo her.

Jeg har ikke tal på hvor mange gange vi haf fået smadret ruder, indbrud, sat ild i vores affaldscontainer, og andet hærværk.

Det er sjældent at der går en uge uden diverse indbrud, påsatte brande og andre sjove ting her i området.

Der er heller ikke nogen af os der er trygge ved at være på arbejde alene, så vi er som regel mindst to. Og hvis en er nødt til at være alene, så er alle døre låst, og så må folk ringe i forvejen hvis de skal herind.

Så nej, jeg ville aldrig bo i sådan et område.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ting som man måske ikke tænker over..

Lejlighederne er forholdsvis billige (Man kan sagtens finde nogen der er lige så billige og fede, man skal bare vente længere tid på dem)

Men INDBOSFORSIKRINGEN er SKY høj! Generelt, siger det jo også noget om risikoen ved at bo derude ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om, man kan sidestille Kierulffsvej i Slagelse med Vollsmose, men det er sgu tæt på! Boede der i ca 1 år, med min daværende kæreste. And it was hell. Èn ting er, at jeg SLET ikke egner mig til at bo i lejlighed, men udsigten til en betonjungle uden lige.... Gjorde det ikke ligefrem bedre. Og så var der konstant bil-afbrænding, tyveri, indbrud, politiet patruljerede mellem 2-4 gange. Og her generalisere jeg måske lidt, men største delen var jo altså "mennesker med anden etnisk herkomst, eller anden generations invandrere" No offense, de er ikke værre mennesker end danskere når det gælder ballade, men det var primært "dem" der stod i grupper, når man gik ned til købmanden.

Var dog så heldig at bo i den "gode" ende, og ikke inde i hurlumhejet. Men husker tydeligt, at jeg var ved at skide grønne grise i fyrværkeri-perioden, for det var sgu ikke kun heksehyl og "legale" sager der blev knaldet af der...

NEVER again. NEEEEVER EVER AGAIN.

Min far bor i Gersagerparken, talk about gangsta-world. Jeg kunne seriøst ikke leve et sekund der, og har svært ved bare at VÆRE der når "Black cobra" bor lige nedenunder...

Sikke en verden, vi lever i.. <_<

Hehe... Det var lige præcis dér min bror og svigerinde boede.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det vil jeg ikke. Lige som jeg heller ikke vil bo i Gellerup, selvom vi bor tæt der på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kort og godt NEJ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aldrig i livet! Jeg vil kunne føle mig tryg der hvor jeg bor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mere eller mindre vokset op i Vollsmose.. Først i egeparken fra jeg var 5-8 og igen i birkeparken fra jeg var 12-17 år.. Synes ikke ligefrem det er billige lejligheder, men fine og ja, hvis man er bange for piftede cykler så er der masser af plads i lejlighederne :-) Da vi boede i Egeparken var der også skyderi, men i birkeparken var der ikke rigtig noget.. Beboerne var flinke og meget hjælpsomme og det skal siges vi boede i samme opgang og blok som Odenses mest berygtede familie.. :-)

Men når det så er sagt, så ville jeg nok vælge det fra den dag i dag, hvis jeg havde mulighed for noget andet og bo i ;-) Og særligt nu hvor jeg har børn (og har vænnet mig til at bo i en by i vetjylland, med færre indbyggere end en af parkerne :-)

Men tror da måske nok at jeg kunne bo der hvis jeg var alene eller lign. for en kort periode..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har boet i Birkeparken i lige knapt et år... og jeg kunne ikke drømme om at flytte tilbage dertil!

Lejlighederne er fede og ikke ret dyre, men du kan ikke have noget i dit kælderrum, cykel, knallert etc kan du heller ikke have stående ude.

Jeg havde små unger der smed ting ind af min brevsprække fordi de havde opdaget at jeg havde katte; derudover gloede de ind jævnligt <_<

Ubehageligt at gå hjem efter mørkets frembrud.

Jeg blev ofte generet af store grupper, hvor jeg fik at vide jeg var en fed møgluder etc.

Generelt er der intet i vejen med stedet, det er bare hovedparten af dem der bor der, som ødelægger det; hvis man kan sige det sådan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER