Mette A.

Pseudo-tvillinger - or not?

30 indlæg i dette emne

For mig handler det nok om at opleve Mie være lille, for hun vil altid være den store når der kommer en mere - gir det mening? Derudover vil en graviditet koste meget energi, som jeg ikke har lyst til der går ud over Mie før hun er lidt selvhjulpen, og et spædbarn vil unægtelig være mere krævende end et lidt større barn og det er jeg usikker på at jeg kan overskue når Mie er lille. Så egentlig handler det om mine egne begrænsninger - jeg vil gerne nyde Mies baby tid og ikke være begrænset af mig selv og mine evner - og når nr 2 kommer skal der også være tid og overskud til at nyde den baby tid! Forstår du hvad jeg PRØVER på at forklare?

Men altså som sagt hvis det SKULLE hænde at jeg blev gravid før planlagt så tror jeg ikke der er nogen tvivl om at jublen vil være stor herhjemme ;) ved ikke hvem af os der er mest skruk - og jeg kan også nå at ændre mening (især hvis jeg ikke får arbejde) for der er jo mindst lige så mange fordele som ulemper! At ingen af dem kan huske at være enebarn = mindre jalousi

De er tæt på hinanden i udviklingen og derfor vil der være gode betingelser for at de får meget ud af hinanden. De kan lege sammen på en helt anden måde osv.

:ditto og :sc

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min bror og svigerinde har 2 drenge med 11 mdr imellem og CHRIST et kaos med de drenge altid. Når den ene vil noget vil den anden det også, de konkurrere, slåes virkelig som fjender om opmærksomhed, de har ingen opdragelse ( det er ikke deres skyld overhovedet) de skal have de samme gaver , alt er afmålt selv sodavand og slik.

De er lige blevet syv og den lille er så kvik at han overhaler den store i alt, den store bliver sur og slår den bette.

Min svoger og sviger inde på min mands side har også der er 14 mdr imellem og det er nøjagtigt det samme bare uden at de slåes.

Men de råber og råber om opmærksomhed alle 4.

I de tilfælde har vi set hvad det kan gøre ved børn hvis forældrene ikke magter opgaven og er totalt udkørt hele tiden.

Vi har også et hold venner med de dejligste børn som er i fantastisk harmoni og vi nyder at være sammen med.

Så det han jo være både og, tror bare i skal mærke efter inde i maven hvad der er bedst for jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh det er lidt svært synes jeg for selvom jeg slet ikke selv ville have noget imod pseudo-tvillinger, så har jeg en veninde, der har lidt ret hårdt under at være det, både mens hun og hendes bror voksede op men også nu, hvor de begge to er voksne.

Forældrene har, lige siden lillebror kom til verden sat ham forrest (naturligt nok med et spædbarn, men prøv at fortæl det til et barn på et år som RIGTIG gerne vil have sine forældres opmærksomhed også) og hun har i en meget tidlig alder skulle lære, at for at der kunne være plads til hende skulle hun blive en lille pige med et stort medansvar for lillebror. Det gør i dag, at hun lider ret hårdt psykisk med den der tanke om, at hun er aldrig god nok, aldrig er vigtig nok og har ladet sig kue.

Så nu hvor hun selv er blevet mor kæmper hun en brav kamp for at hendes datter skal ses og høres og hvis bedsteforældre vil være sammen med hende, så skal de også bruge tiden på hende...

Men dermed ikke sagt, at søskende tæt på hinanden ikke kan have stor glæde af hinanden også! Jeg er selv mellemste-barn med 8 år op til min søster og næsten 4 år ned til min lillebror og jeg har meget stærke bånd til min lillebror... Det med min søster er en helt anden sag... Jeg vil selv gerne have mindst 4 børn, nu hvor vi er i gang og så gør det mig ikke spor, hvis der kommer et hold pseudo-tvillinger eller tvillinger for den sags skyld...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bror og svigerinde har 2 drenge med 11 mdr imellem og CHRIST et kaos med de drenge altid. Når den ene vil noget vil den anden det også, de konkurrere, slåes virkelig som fjender om opmærksomhed, de har ingen opdragelse ( det er ikke deres skyld overhovedet) de skal have de samme gaver , alt er afmålt selv sodavand og slik.

De er lige blevet syv og den lille er så kvik at han overhaler den store i alt, den store bliver sur og slår den bette.

Min svoger og sviger inde på min mands side har også der er 14 mdr imellem og det er nøjagtigt det samme bare uden at de slåes.

Men de råber og råber om opmærksomhed alle 4.

I de tilfælde har vi set hvad det kan gøre ved børn hvis forældrene ikke magter opgaven og er totalt udkørt hele tiden.

Vi har også et hold venner med de dejligste børn som er i fantastisk harmoni og vi nyder at være sammen med.

Så det han jo være både og, tror bare i skal mærke efter inde i maven hvad der er bedst for jer

Jeg er bare ikke overbevist om at det med konkurrence osv nødvendigvis har noget at gøre med at man er tæt på hinanden aldersmæssigt? Der er 4,5 år imellem mig og min storesøster og det har været nøjagtig det samme i vores barndom. Vi sad med vores glas op imod hinanden og målte nøje colaen af og der var da et ramaskrig uden lige, hvis den ene fik mere slik end den anden! Og jeg har også altid været fagligt stærkere end min søster, dvs. jeg lærte fx at tale engelsk både før og bedre end hun gjorde.

Det har dog ikke haft den store betydning for os. Jo vi har haft vores skænderier som børn, men har også fået en masse ud af hinanden. Og idag har vi det bedste forhold man kan forestille sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 15 mdr mellem mine to store piger og det er helt planlagt og jeg må sige jeg elsker mine to "to tvillinger" :loveshower

jeg har aldrig synes det var særligt hårdt at have to blee børn, faktisk synes jeg det har været en stor fordel at de fik klaret tingene nogenlunde samtiget.

Med hensyn til konkurrance så er der ikke mere end man oplever ved andre søskende.

Caroline er ikke blevet overhalet med andet end højten. Vi er blevet begavet med to kvikke piger. Hvis jeg havde fået en dreng først havde jeg måske valgt andreledes, da piger tit er hurtiger end drengene.

Med hensyn til at kunne nyde den første uden andre, så er Astrid skyld i at Caroline kunne være hjemme hos mig til hun var to år, jeg ville ønske at jeg havde haft samme mulighed med de to andre.

Jeg synes ikke det har være svørt at behandle pigerne i forhold til deres aldre.

Når man vælger børn tær skal man gøre op med sig selv om man er giret til at de næste år handler om børn og næsten kun børn. Man skal kikke på sin krop, kan den holde til lillebarn + graviditet. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER