rusternille

Aktivitets tæppe

14 indlæg i dette emne

Hej Ladies & Babies :D

Hvornår begyndte jeres bebser at have glæde af et aktivitets tæppe, -jeg tænker sådan et med dingledimser oppe over?

Hvad synes i de virker til at være gladest for, - af farverne, figurerne eller følelserne?

Jeg overvejer snart at skaffes os et, efter at have set en bebs hygge sig enormt med det.. Men kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal gå efter..

Jeg har kigget lidt på Lamaze dukkehuset(http://www.lamazetoys.co.uk/lamaze-pyramid-play-house-gym-toy-528-p.asp), da det har en del funktioner (og pengene er jo små herhjemme)..

Er der nogen hvis Bebser simpelthen ikke har brudt sig om det?

Tak for jeres altid dejlige og kløgtige svar :7himmel

Mange klem fra Pernille og Livia :bed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke et aktivitetstæppe, men har lavet en kæde at de farvede ringe hen over kravlegården hvor vi så hænger forskellige bamser og ting på. Sofia er blevet rigtig glad for det inden for de sidste tre uger ( hun er 14 uger nu ). Forleden var vi ude hos nogen der havde et rigtig aktivitetstæppe, og det gad hun faktisk ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er begyndt at stornyde sit for 2-3 ugers tid siden. Det er omkring 14. uge, det for alvor kan vaere godt at have, har jeg laest. For duede det ogsaa, men kort tid og ikke ofte.

Vi har et fra Tiny Love med musik, men vil ogsaa gerne have et retro fra Infantino. De har ogsaa et vildt soedt piget et 7himmel.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et arvet hvor tingene var væk, men har også selv hængt div legeting op i bøjlerne. Det er først indenfor de sidste uger Agnes har givet udtryk for at have set tingene og er også begyndt at danske til det, samt ligge og pludre. Om hun har egentlig glæde af det endnu ved jeg ikke, ofte kigger hun lige så gerne på vinduet eller lampen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi fik vores i sidste uge, og Karla har været glad for det. Vi har haft en legetøjsbi til at hænge over hendes autostol, og det var først for ca. 2 uger siden hun rigtig fik øje for den.

Vi har kombineret et vattæppe fra bilka i lys beige med dette legestativ

190665.jpg

Jeg ville gerne have et i træ, og ikke et platisk-fantastik med lyd og lys - så ville jeg blive bims :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius bliver 10 uger på mandag og synes efterhånden også både tæppet og stativet er sjov (han har 2) Men det er stadig meget ubevidst når han rammer og får fat i tingene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har haft glæde af sit i længe nu (8 uger imorgen - men tigerspringene har hun været tidlig med) - først fandt vi id af at uroen over puslebordet vakte glæde, bare at se på, så købte jeg sådan et stativ og hun NØD at kigge på tingene, men i begrænset tid da hun ellers blev over stimuleret, da hun så begyndte at snakke med tingene så satte jeg en spille dåse på som hun lytter intenst til, så begyndte hun at baske med arme og ben så købte jeg de der plastik ringe (i kvickly) og hængte tingene længere ned og nu får det hele en tur. Hun ligger der 10-15 min hver formiddag mens jeg gør mig klar på badeværelset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Milas (6 uger)er begyndt at fokusere på legetøj der hænger over hovedet på ham. Specielt det der bevæger sig (uroer) følger han rundt. Så vi er også begyndt at hænge ting på aktivitetstæppets bøjler. Her bliver der også stirret. Han kan faktisk fint ligge 1/2 time og være underholdt af at kigge på tingene og råbe af dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har haft glæde af sit i længe nu (8 uger imorgen - men tigerspringene har hun været tidlig med) - først fandt vi id af at uroen over puslebordet vakte glæde, bare at se på, så købte jeg sådan et stativ og hun NØD at kigge på tingene, men i begrænset tid da hun ellers blev over stimuleret, da hun så begyndte at snakke med tingene så satte jeg en spille dåse på som hun lytter intenst til, så begyndte hun at baske med arme og ben så købte jeg de der plastik ringe (i kvickly) og hængte tingene længere ned og nu får det hele en tur. Hun ligger der 10-15 min hver formiddag mens jeg gør mig klar på badeværelset

Det er ogsaa det, det er blevet brugt til mest i starten - nu kan han saa kigge over paa det og virke meget interesseret, saa nu kan han ogsaa ligge og lege, mens jeg laegger toej sammen eller samler hans bleer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke anbefale det du linker til, da det vil hæmme barnet så snart det begynder at trille. Men tilgengæld vil jeg anbefale du løbe et, specielt hvis du ikke har en kravlegård du kan hænge ting op i.

Vi havde et brugt fra Tiny love, og har været SÅ glad for det. Jeg synes det var rigtig rart man kunne rykke rundt på figurerne, tage nogle fra og gemme lidt væk (efter to uger har baby glemt dem, og betragter det som nyt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke anbefale det du linker til, da det vil hæmme barnet så snart det begynder at trille.

Super god pointe!!!

Og tusind tak for alle jer andres svar, -kan fornemme at det er MEGET forskellig fra barn til barn hvornår de begynder at reagere på det..

Hun er begyndt at hygge sig med at ligge og kigge på uroen over puslebordet, og hun hygger også med en lamaze kat på autostolen.. Så det var også deraf jeg tænkte hun snart kunne have lidt glæde af noget mere!

Aaaaner dog slet ikke hvad jeg skal kaste penge efter nu!

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er jo ikke saa gammel endnu... kan I oenske jer et? Jeg tror Noah foelte sig overvaeltet af alt det i den alder - han graed i hvert fald hurtigt, naar vi havde ham paa det... sad.gif

Nu er det som foer naevtn et kaempe hit! Jeg synes Infantino er saa fine og ikke saa WEEEEEEEEEEEEEE! FARVER! som Tiny Love... Og saq fylder det ikke ret meget klappet sammen som en poelse. Noah er nu glad for sit Tiny Love fra sin mormor og isaer dyrene, det har. Jeg flytter lidt rundt paa tingene og skal have lidt fra Lamaze at skifte ud med, tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også et fra tiny love, købt brugt, som hun har været rigtig glad for. I starten var det vigtigt kun at hænge 1 ting på bøjlerne, som hun kunne koncentrere sig om og så skiftede vi lidt imellem hvad det var vi hængte op. Senere kunne hun godt klare at der var flere ting der hang.

Nu da hun er større bruger vi det ikke rigtig mere, men bruger i stedet et fra gyldendals børnebogklub, som bare er fladt uden bøjler på. Der er flere aktiviteter på selve tæppet i stedet for (forskelligt stof, bjælder, spejl osv) og hun nyder at ligge på maven og pille ved det eller sidde op på det evt. med noget andet legetøj i hænderne. http://www.gyldendals-boernebogklub.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=11151&langId=100&club=BBK&productId=11465

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER