Fru-Nielsen

Har jeres mænd/kærester mærket babyen??

15 indlæg i dette emne

Min fik fornøjelsen i dag! :loveshower Det var bare et lille bitte puf han mærkede, som jeg dog mærkede noget tydeligere.. Det var så vildt. Havde troet der ville gå meget længere tid før det ville ske.

Når jeg mærker ham rode rundt derinde, har jeg nogle gange prøvet om jeg selv kan mærke det uden på maven, men det er ikke lykkedes for mig. Men jeg har nok også sværer ved at skille følelserne fra hinanden.

Har jeres mænd eller kærester mærket noget endnu? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg jo gravid for anden gang men synes stadig det var stort at manden kunne mærke den lille da jeg var omkring 18+. Sidste gang lå min moderkage foran og dette gjorde at jeg var næsten 23+ før jeg mærkede liv og lidt mere før manden kunne. Nu mærker jeg liv hver dag og både manden og vores datter nyder at mærke lillebror sparke, stort set hver aften. Han er dog også en del mere livlig end hans storesøster nogensinde var. Var i dag til jordmoder for første gang og han var så livlig at hun måtte opgive at få tydelig hjertelyd fra doptonen for hver gang hun nærmede sig en nogenlunde lyd sparkede han og blev ved. Dog betød det ikke så meget der var jo rigelig med liv derinde.

:loveshower :whistling

Det er så stort at mærke liv og i sær nu hvor de stadig ikke fylder så meget, og det ikke gør ondt kan man virkelig mærke hvor meget de "svømmer" rundt, elsker det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten skal du glæde dig til når han svarer igen, prøv når du ligger ned og han er i bevægelse at skubbe lidt igen, og vent inden længe giver han liv fra sig, manden min har fået vores lille mand til at svarer igen op til seks gange i træk det er simpelthen så morsomt og sødt at se mandens iver i øjnene. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare så fedt når babyen sparker og han endelig kan mærke det. Her har de store søskende også mærket og de er også ellevilde :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæresten mærkede også liv for første gang igår :loveshower Jeg mærkede det for nogle dage siden, men når han så har lagt hånden på, er hun stoppet med at rør på sig <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har K mærket liv et par uger nu :)

Nu er det godt nok også blevet til store spark efterhånden, så pigerne har også mærket.

Det er bare skønt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker hele tiden de små puf, men hver gang jeg så tager min mands hånd og lægger den lige der, hvor der er action, så stopper det!!! :-D Men det kommer jo nok snart. Jeg føler ialtfald puffene kraftigere og kraftigere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker hele tiden de små puf, men hver gang jeg så tager min mands hånd og lægger den lige der, hvor der er action, så stopper det!!! :-D Men det kommer jo nok snart. Jeg føler ialtfald puffene kraftigere og kraftigere.

Ja så går der nok ikke længe :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i uge 25 nu... Og mærker hende hele tiden og min blære har hun også fundet :rolleyes

Men min mand har ikke kunne mærke hende endnu, ved ikke om det er meget normalt eller om det måske bare er fordi hun ikke sparker så hårdt? Er der nogen andre i uge 25 hvor i ikke har mærket de vidunderlige spark udenpå endnu? :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i uge 25 nu... Og mærker hende hele tiden og min blære har hun også fundet :rolleyes

Men min mand har ikke kunne mærke hende endnu, ved ikke om det er meget normalt eller om det måske bare er fordi hun ikke sparker så hårdt? Er der nogen andre i uge 25 hvor i ikke har mærket de vidunderlige spark udenpå endnu? :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er SÅ fantastisk når man kan dele følelsen af de små spark med andre. Desværre ligger min moderkage op foran på maven denne gang så der gik lang tid før både jeg selv og min mand kunne mærke prinsessen, men nu er det meget meget tydeligt. Det var vist omkring uge 20 manden mærkede hende første gang og for et par uger siden lå jeg og læste godnat historie for min ældste søn og så begyndte lillesøster at sparke hele vildt. Jeg spurgte om han ville mærke og det ville han gerne. BUMP så sparkede hun lige på hans hånd og han grinede helt vildt. Han prikkede forsigtigt på maven og så sparkede hun tilbage. Sådan gjorde de nogle gange til stor fornøjelse for min store dreng (på 5 år) og ikke mindst for moderen der måtte knibe en lille tåre.... :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i uge 25 nu... Og mærker hende hele tiden og min blære har hun også fundet :rolleyes

Men min mand har ikke kunne mærke hende endnu, ved ikke om det er meget normalt eller om det måske bare er fordi hun ikke sparker så hårdt? Er der nogen andre i uge 25 hvor i ikke har mærket de vidunderlige spark udenpå endnu? :)

:balloons

Jeg er i uge 25 nu også er det er først i går at min mand har mærket ham for første gang. jeg har kunnet mærke han siden uge 16, men det er kun her de sidste max 2 uger at det virkelig er puf og ikke bare "bobler" nu kan jeg mærke mere helhed når han bevæger sig som en krop hvor han før havde masser af plads og svømmede rundt så det kun blev til små "fiskehale puf"

Da vi var til gennemscanning sidste gang sagde hun det var helt normalt da jeg havde lidt mave før jeg blev gravid (ikke overvægtig bare sådan kvindelig.... ;) ) og at han stadig havde så meget plads at han kunne "svømme rundt" vores lille frø kan absolut ikke lide ultralyd så han prøver hver gang at "grave" sig langt væk så da hun skulle se var der 6 cm mellem baby og min hud, så som hun sagde hvis han ofte gemmer sig bagerst i hulen så er det klart far ikke kan mærke ham. - JEG kan så sige at han ikke hele tiden gemmer sig men morer sig gevaldigt med at trampe på min blære :) det har også været et spørgsmål om timing, hver gang jeg har sagt NU mærk er frøen selvfølgelig stoppet og så startet igen lige som min mand giver op - fusker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker virkelig meget liv - har jeg faktisk gjort længe.. Nu er jeg 27+4 og har mærket bobler for første gang i uge 16.. Da kunne manden ikke mærke noget, det kom først et par uger senere.. Men nu er dr VIRKELIG fest derinde nogle gange :balloon

Nogle gange er det som en stor fisk der vender rundt og rundt - det føles altså ret wierd.. andre gange får jeg de vildeste puf øverst og nederst på maven som som han har fundet ud af at strække sig.. hi hi.. det er altså lidt sjovt hvad der foregår inde i maven..

Hvornår er jeres mest aktiv? Min er altid aktiv når jeg skal sove og gerne om natten også.. Når jeg vågner og skal på toilet, er han altid vågen.. Gad godt vide om jeg så sover fra hans rumsteren det resten af natten eller om jeg vågner fordi han er så aktiv.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare min generelt er meget aktiv. Ikke noget tidspunkt det er mere end andet :P Men jeg mærker ham ALTID møve rundt når jeg går i seng og når jeg vågner. :) Det første kan sgu nogle gange godt være liiiiidt træls, for han er ind i mellem noget længe om at falde til ro. :)

Synes også bevægelserne generelt er blevet meget voldsomme, og ind i mellem kan jeg synes det er helt ubehageligt. Men generelt nyder jeg da at mærke min søn tumle rundt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare min generelt er meget aktiv. Ikke noget tidspunkt det er mere end andet :P Men jeg mærker ham ALTID møve rundt når jeg går i seng og når jeg vågner. :) Det første kan sgu nogle gange godt være liiiiidt træls, for han er ind i mellem noget længe om at falde til ro. :)

Synes også bevægelserne generelt er blevet meget voldsomme, og ind i mellem kan jeg synes det er helt ubehageligt. Men generelt nyder jeg da at mærke min søn tumle rundt :)

Jeg synes også at det kan blive lidt ubehageligt indimellem, når baby virkelig giver den gas derinde..

jeg har prøvet to gange at hun har lavet en kolbøtte derinde, og det gør faktisk ret nas! :whistling

Men så er man idet mindste ikke i tvivl om at babyen har det godt derinde :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER