Myliona

Bliver jeres jul anderledes?

34 indlæg i dette emne

Kunne I ikke invitere, og så må gæsterne evt. bo på hotel eller bed and breakfast eller sådan noget?

Hos os sidder min far og hans kone meget tungt på julen, men jeg kan da mærke, at når vi forhåbentlig bliver forældre, så er det vigtigt for mig, at vores lille familie har egne traditioner i eget hjem. Så til den tid bliver juleaften hos os, og dem som har lyst til at være med er velkomne - og ellers ses vi nok en anden gang :)

Ved ikke lige hvor de ville kunne bo hvor de måtte have hundene..

Men vi bor i en to-værelses lejlighed, så der ville faktisk ikke engang være plads til at vi kunne spise allesammen i samme rum..

Udover det, tror jeg simpelthen ikke de ville have råd, slet ikke med så "kort" varsel..

To kommer helt fra Holland, så det er jo nogle kæmpe rejseomkostninger, samtidig med julegaver..

Min mor og hendes mand, skal købe gaver til 7 børn, 5 svigerbørn og 4 børnebørn, så selvom de skar nogen af gaverne væk/ned, ville de heller ikke have råd til at "Bo ude"..

Men "heldigvis" bankede jeg i bordet, så svigermor fandt ud af noget. Og hun skal arbejde :)

Næste år invitere min søster muligvis os allesammen til Holland - Så der håber jeg min kæreste ser en mulighed i det, selvom det er hans forældres år..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det gør den :)

Vi skal holde jul hjemme for første gang, og jeg GLÆDER mig!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det allerførste år vi var var sammen til jul holdt vi hver for sig, og så skiftede vi i en del år, og da vi så fik hus i boligforening og dermed mere plads og vi samtidig havde fået vores søn, sagde vi at fremover var julen hos os, og det har der ikke været problemer med... Vi deler så mad og hvad der ellers hører julen til mellem os. Vi har ikke engang bedt om at det blev sådan, men familien har spurgt hvad de skulle havde med, så nu er det bare sådan det er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke lige hvor de ville kunne bo hvor de måtte have hundene..

Men vi bor i en to-værelses lejlighed, så der ville faktisk ikke engang være plads til at vi kunne spise allesammen i samme rum..

Udover det, tror jeg simpelthen ikke de ville have råd, slet ikke med så "kort" varsel..

To kommer helt fra Holland, så det er jo nogle kæmpe rejseomkostninger, samtidig med julegaver..

Min mor og hendes mand, skal købe gaver til 7 børn, 5 svigerbørn og 4 børnebørn, så selvom de skar nogen af gaverne væk/ned, ville de heller ikke have råd til at "Bo ude"..

Men "heldigvis" bankede jeg i bordet, så svigermor fandt ud af noget. Og hun skal arbejde :)

Næste år invitere min søster muligvis os allesammen til Holland - Så der håber jeg min kæreste ser en mulighed i det, selvom det er hans forældres år..

Det var da godt - så er julen løst for denne gang. Håber I kommer til Holland til næste år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi taler MEGET om juleaften herhjemme.

Jeg har altid holdt med min mor og søster(og andre, men altid de to!)

Min kæreste har altid holdt med sin far og bror - hans mor arbejder hver anden jul.

Nu har vi jo Camille, og skal derfor holde jul samme "alle 3"..

Christians mor, kan ikke finde ud af om hun skal arbejde eller ej.. Og jeg MAGTER simpelthen ikke at skulle holde jul derude...

Hvad gør I med jul?

Allermest ville jeg ønske vi kunne invitere folk herhjem, men det har vi desværre ikke mulighed for (mest af alt fordi det ville kræve vi havde plads til 3 hunde, og 6 overnattende gæster...!)

Vi skifter mellem min og min mands familie- men kan hundene ikke lukkes ud i haven og de overnattende gæster kan vel overnatte hos nogle andre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

B har sin søn O (fra tidligere forhold) hver anden jul, det samme gælder nytår.

I år skal vi have O juleaften minus nytår. Og vi skulle have været ude ved svigerfamilien og holde det med dem.

Var vi også sidste år, dog uden O, da vi som sagt ikke havde ham den jul.

Men fordi bettefisen kommer i Oktober, og er ganske ny stadigvæk, har vi i år valgt at holde julen hjemme kun os 4.

Mere af den simple årsag, at tage hensyn til den lille, men også fordi jeg ikke lige forstiller mig jeg er gearet til at sidde der med en lille baby samlet med 12 mennesker omkring mig, når jeg også skal amme m.m, og være på næsten hele tiden.

Jeg vil gerne kunne koble af, den aften, så vidt muligt med mit barn der er så ny stadigvæk der.

Heldigvis deler B min mening, og i starten troede O at det så betød der ikke blev pyntet op med juletræ m.m hvori vi så måtte forsikre ham om, at selvfølelig blev der det, men alt hvad der høre til med god mad og alt det andet.

Der vil intet mangle, udover vi ikke vil være så mange, men at de stadigvæk vil komme forbi med gaver og kort snak, inden de tog hjem igen, og at d. 25 vil der blive hygget ALLE sammen, til lidt fælles spisning, så han kunne være ganske rolig.

Så her forgår det altså hjemme i år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes da julen er noget ganske andet når man er blevet mor. Vi holder jul som vi plejer så ingen ændringer der. Men forventningen til julen og spændingen bliver vejet af på en hel anden måde også fordi man ønsker at det bliver en fantastisk dag for sit eget barn. Spændingen i gaverne til mit barn er der endnu større end til mig selv. Hvis mit barn er glad er jeg lykkelig og derfor synes jeg da værdierne for julen vejes af på en hel anden måde også fordi gaverne ikke betyder så meget mere for mig.

Håber i forstår hvad jeg mener :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde jul herhjemme.

Vi har min mands piger i år, og siden vi mødte hinanden, har vi holdt fast på, at de år, hvor vi har dem, der holder vi jul hos os. Så har vi inviteret mine svigerforældre, som dog har valgt os fra de 2 gange, der har været tale om, men det er jo deres valg, så vi bare har været os 4. De år vi ikke har haft pigerne, der har vi været hos min familie.

I år har vi pigerne, så der holder vi jul hos os. Dvs. mine svigerforældre er inviteret og da vi jo har lidt dårlige erfrainger med deres deltagelse i vores juleaften, og mine forældre også gerne vil holde jul med pigerne, der jo er regnet som 100%børnebørn hos dem, og vi nu også har Bjarke, så er de også inviteret :)

Så i år bliver vi minimum 7 og måske 9..

De år vi ikke har pigerne vil vi komme til at være hos dem i min familie, der nu inviterer os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den vigtigste person for mig at holde jul med har i mange år været min tvillingesøster. Som skilsmissebarn har hun været den der altid har været der til jul og i nu 33 år er der kun et år vi ikke har holdt jul sammen.

Jeg vil rigtig gerne være sammen med hende juleaften, men nu er jeg begyndt at prioritere min lille familie i stedet. Heldigvis skal jeg sjældent vælge.

Vi har i mange år kørt et 3 holds skift med min far, min mor og svigerforældrene. De sidste år har vi taget det mindre stift og har også holdt jul et par gange selv. Min mor døde lige før jul sidste år, det var ellers der vi skulle have holdt jul i år. Så nu bliver det formentlig hos svigerforældrene (med søster).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER