esm84

jern

7 indlæg i dette emne

hvilket kosttilskud altså mærke tager i af jern, nogle der kan anbefale nogle der ikke er forstoppende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tager dem fra apoteket. Tror de hedder gravidjern. Jeg har ikke haft nogen problemer med forstoppelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager ferrojern og har ikke problemer med forstoppelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået Jern C de sidste 4 år, og de giver ikke forstoppelse... Og det C-vitamin der er i, er med til at hjælpe kroppen med at optage jernen i kroppen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er desværre rigtig hårdt ramt af forstoppelse denne gang. Det har ikke været det mindste problem de sidste to graviditeter, hvor jeg har taget forskellige mærker af graviditets jern tilskud.

Jeg har denne gang prøvet gravijern, gravid jern, jern c osv, men alle giver mig frygtelig forstoppelse på trods af jeg drikker rigeligt vand, spiser sundt og fiber rigt, tager tilskud af HUSK og ja alt hvad man kan gøre af rigtige valg. Jeg tager nu amino jern, som godt nok kun indeholder 25mg jern mod de anbefalede 40mg til gravide, men de er mildere for kroppen og anbefales til folk med tendens til forstoppelse. De kan 95% af tiden gå an, men jeg er nødt til at holde et par dages pause ind imellem.

Det sidste alternativ, hvis dette ikke virker er jern i flydende form.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for alle jeres svar jeg må prøve mig lidt an og se hvad der virker. For lige som Mommy lider jeg også af den dumme forstoppelse samtidig med mine blodtal er lave hvad jern angår så det var vigtigt jeg fik i hvert fald de 40 og gerne mere. suk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tal med din læge om det. Det er min opfattelse af hvis man bliver forstoppet af jern tilskud, så er der næsten ligegyldigt hvilket mærke du tager. Det kan måske være nødvendigt med noget hjælp i form af magnesia eller lignende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER