Guest sunshineangel

kan man mon stole på sin intuition vedr kønnet ??

27 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er nu i uge 13+4, og har hele tiden haft en fornemmelse af, at det er en lille pige der gemmer sig der inde.

MIn familie griner lidt af mig og siger at man jo ikke altid kan stole på sin intuition, men jeg føler mig nu stadig temmelig sikker.

Forstå mig ret, selvfølgelig kan jeg ikke sige, at jeg ved det 100% for det gør jeg jo ikke, før jeg har fået det bekraftet...

Dette er mit 3éde barn og med den første var jeg aldrig i tvivl, "viste" fra dag ét, at jeg ventede en dreng,( havde ikke fået kønsscanning) og det viste sig ved fødslen at det jo var rigtigt :-)

Ved nr 2, var min krop helt anderledes, trods der kun er 21 mdr mellem mine børn.

De fleste mente jeg bestemt ventede en pige denne gang pga min figur, sammenlignet med første graviditet. Men jeg fornemmede nu noget andet, og ville ikke risikere at komme til at glæde mig til en pige, når jeg nu egentligt selv fornemmede noget andet, og valgte dengang derfor at få en kønsscanning, og klogt af mig,da det igen var en dreng:-)

Denne gang har jeg hele tiden haft fornemmelsen af, at der gemmer dig en pige der inde, men har forsøgt at tænke at det jo lige så vel kan være en dreng, og at ikke gå og bilde mig noget ind, fordi jeg jo ærligtalt ønsker mig at få en pige, da jeg jo har to drenge i forvejen, og ved at dette bliver det sidste barn:-)

men lige meget hvor meget jeg prøver at tænke at det kan være en dreng, og tvinger mig selv til også at kigge drengetøj, stopper jeg hver gang op og tænker ,,hvorfor kigger du på det, det får du jo ikke brug for....´´ underligt som man kan have en så tydelig fornemmelse af kønnet...

HVordan har i andre det? og har jer som er fleregangs gravide, haft samme intuition , og har det været rigtigt???

- Sunshine mor til 2 gravid i uge 13+4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Inden jeg blev gravid, drømte jeg at Christian og jeg havde en pige på 3-4 år, som var rødhåret og som hed Camille - Vi blev gift i drømmen, og hun rendte rundt inde i kirken :7himmel

MEN, da jeg blev gravid var jeg overbevist om det var en dreng.. Faktisk så meget så jeg havde købt nogle drengeting - Blandet andet blå sokker, blå ammepude..

Til kønsscanningen, blev jeg VIRKELIG overrasket.. Det var en PIGE :rolleyes

Der er jo altid 50% chance for at "gætte rigtigt" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 2 piger og venter nu en dreng. Jeg var overbevist om at det også blev en pige :D

Jeg kan i hvert fald ikke stole på mig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fornemmelse var korrekt. Har nu en skøn lille dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja der er jo altid 50% chance for at gætte rigtigt :-)

jeg tror nu alligevel jeg bliver chokeret hvis jeg denne gang får at vide det er en dreng..:-) men hvis nu det viser sig at være en dreng , er jeg glad for at jeg får det atvide i god tid inden fødslen, jeg bliver naturligvis glad for endnu en dreng, men tror lige jeg skal vende mig til tanken så, da jeg jo virkelig altid har ønsket mig at få en pige, og som sagt er det sidste chance:-)

Lige meget køn, en den lille selvfølgelig mere end velkommen:-)

Jeg havde fødselsdag i går d 27/9 og eneste ønske var en kønscanning, så er spændt på imorgen når jeg holder fødselsdagen for familien hva der sker.

mandag er jeg nemlig 14+0 - og har tjekket at der stadig er ledige tider tirsdag :-) så jeg glæder moig meget , ellers må jeg selv finde pengene:-)

- sunshine 13+4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som du selv er inde på, så er der jo 50% chance for at gætte rigtigt, så mange får jo nok ret i deres intuition. Og jeg tror, det er let at forveksle ønsketænkning med intuiton.

Når det så er sagt, så kan jeg huske, at jeg meget tidligt i graviditeten (vist allerede uge 5-6 stykker) tænkte, at det var en DRENG. Jeg vaklede da lidt lige inden MD og turde ikke være for skråsikker, men det kom bestemt ikke bag på mig, da vi fik bekræftet at det VAR en dreng, der gemte sig i maven :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi kendte ikke kønnet, men jeg var ret sikker på, at det var en pige, jeg gemte på. Hver gang jeg sagde "Han" virkede det bare forkert. Og jeg fik jo ret til sidst :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mavefornemmelse sagde mig at det var en dreng og det har de sidste 3 scanninger da også bekræftet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 gang vidste jeg det blev en dreng og det blev det

2 gang vidste jeg det blev en pige og det blev det

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i begge mine tidligere graviditeter været sikker på det var drenge og denne gang har jeg også været sikker på at det blev en pige og scanningen har da også vist at mine 2 sønner skal have en lille søster ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid sagt, at mit første barn blev en dreng. Da jeg så blev gravid tænkte jeg nok mest pige pga alle sagde dreng, men min fornemmelse sagde en dreng inderst inde og det holdte stik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var meget sikker på begge gange med pigerne at det var piger. Havde en kraftig fornemmelse, som så viste sig at holde stik.

Denne gang havde jeg en kraftig fornemmelse af en dreng og var faktisk ret så sikker på det, at jeg fik et helt chok til kønsskanningen, hvor de sagde at det var en pige i maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede mit første barn havde jeg ingen anelse om hvad det blev, men mange vurderede at det var en pige grundet mon figurlig måden maven sad på, så det gik jeg jo og troede, ,en ud kom en lille dreng! :) 2. gang havde jeg det anderledes og maven sad anderledes og jeg havde andre gener end første, så der gættede jeg på en pige, hvilket var rigtigt. 3. gang havde jeg det ligesom 2. gang så gættede på en pige hvilket også holdt stik. Her 4. gang havde jeg det ikke som de andre gange så gættede på en dreng og det er da også det jeg har hørt til 3 af mine scanninger.. Så synes da godt at man kan have en fornemmelse for hvad der gemmer sig derinde, især når man har andre graviditeter at sammenligne med. :loveshower

Pøj pøj med det i hvert fald.. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Førtse gang var jeg overvældet af graviditeten og tror først det var lige inden MD jeg fornemmede det var en pige.. Her anden gang vidste jeg inderst inde at det var en dreng, men turde ikke helt tro på det, så prøvede på at overbevise mig selv om det var en pige - blot for ikke at blive "skuffet".. Og det viste sig ved kønsskanning at det var en lillebror..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang troede jeg at det blev en pige og der blev det en dreng.

Anden gang var jeg sikker på at det blev en dreng og det blev det.

tredje gang troede jeg på endnu en dreng, men var ikke helt skråsikker pga. en meget anderledes graviditet end de to første. Det viste sig at være en pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft en ret sikker fornemmelse alle 4 gange, og den har alle 4 gange været rigtig. Mine graviditeter har været meget forskellige med pigerne og med drengene - så skulle vi nu have haft flere, så tror jeg, at det ville være svært at lade være med at gætte ud fra symptomer/hvordan graviditeten er sammenlignet med tidligere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mavefornemmelse passede ikke. Vi ønskede ikke at kende kønnet før fødslen, og jeg var ret sikker på at det blev en dreng, men det var jo altså en pige der kom ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min graviditet var ret speciel med hensyn til kønnet... Jeg begyndte ret tidligt at drømme om piger... At jeg havde døtre eller søstre (havde ingen børn eller søstre)... Hele tiden var det piger og lyserødt... Blev ved med at sige til andre at jeg troede det var en dreng, men inderst inde var jeg skråsikker på at det var en lille pige som jeg ventede... Til MD scanningen fik vi intet at vide da damen ikke kunne se noget på grund af navlestrengen... Vi havde ikke råd til en scanning selv, men havde en sød veninde der gav os en i barselsgave da jeg var 26 uger henne.. Op på skærmen kom et meget tydeligt billede af en lille pige! Så her holdt den stik!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde jo valgt ikke at få kønnet at vide... Dette gjorde at alle har haft mulighed for at gætte og de har alle sammen sagt at det blev en dreng.

Jeg havde dog altid haft en fornemmelse af at det blev en pige og det havde min mand også... Men jeg blev faktisk i tvivl undervejs fordi alle sagde det blev en dreng. Da hun så kom til verden blev jeg så glad og samtidig overrasket, for der var jo en pige. Men som min mand sagde: Det vidste vi jo, det kunne jo ikke være andre end hende derinde :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså min mave fornemmelse har også sagt en pice og jeg venter en pige.. Så ved mig passer det med fornemmelsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang var jeg sikker på at det var en pige jeg havde i maven, men det var en dreng.

Anden gang havde jeg en helt anderledes graviditet så var sikker på at så måtte det være en pige, MEN det blev endnu en dejlig dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede Caroline troede jeg først det var en pige- så det meste af graviditeten en dreng og så igen at det blev en pige, hvilket det jo så blev :loveshower

Denne gang havde jeg en fornemmelse af at at vi venter en dreng og det gør vi :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører også til dem der fornemmede forkert!

Inden NF havde jeg en lille fornemmelse af en dreng, -efter NF var det en stærk fornemmelse, og da sparkene begyndte og jeg derfor bedre mærkede bebsen, -blev jeg hundrede procent sikker på at det var en dreng! :rolleyes

Indtil MD -hvor de sagde at det var en pige! (og jeg blev faktisk skide skuffet, ikke over at det var en pige, men fordi jeg "fornemmede" forkert) <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Johan var vi skker på at det blev en dreng og det gjorde det også :)

Denne her gang er vi igen sikker på at det bliver en dreng, men det må vi jo lige vente lidt med, at finde ud af :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg er nu i uge 13+4, og har hele tiden haft en fornemmelse af, at det er en lille pige der gemmer sig der inde.

MIn familie griner lidt af mig og siger at man jo ikke altid kan stole på sin intuition, men jeg føler mig nu stadig temmelig sikker.

Forstå mig ret, selvfølgelig kan jeg ikke sige, at jeg ved det 100% for det gør jeg jo ikke, før jeg har fået det bekraftet...

Dette er mit 3éde barn og med den første var jeg aldrig i tvivl, "viste" fra dag ét, at jeg ventede en dreng,( havde ikke fået kønsscanning) og det viste sig ved fødslen at det jo var rigtigt :-)

Ved nr 2, var min krop helt anderledes, trods der kun er 21 mdr mellem mine børn.

De fleste mente jeg bestemt ventede en pige denne gang pga min figur, sammenlignet med første graviditet. Men jeg fornemmede nu noget andet, og ville ikke risikere at komme til at glæde mig til en pige, når jeg nu egentligt selv fornemmede noget andet, og valgte dengang derfor at få en kønsscanning, og klogt af mig,da det igen var en dreng:-)

Denne gang har jeg hele tiden haft fornemmelsen af, at der gemmer dig en pige der inde, men har forsøgt at tænke at det jo lige så vel kan være en dreng, og at ikke gå og bilde mig noget ind, fordi jeg jo ærligtalt ønsker mig at få en pige, da jeg jo har to drenge i forvejen, og ved at dette bliver det sidste barn:-)

men lige meget hvor meget jeg prøver at tænke at det kan være en dreng, og tvinger mig selv til også at kigge drengetøj, stopper jeg hver gang op og tænker ,,hvorfor kigger du på det, det får du jo ikke brug for....´´ underligt som man kan have en så tydelig fornemmelse af kønnet...

HVordan har i andre det? og har jer som er fleregangs gravide, haft samme intuition , og har det været rigtigt???

- Sunshine mor til 2 gravid i uge 13+4

Jeg mener det er det eneste som man kan stole på, indtil man får en skanning selvfølgelig :) Jeg vidste begge gange med det samme at vi skulle have drenge, selvom vi syntes det kunne have været sjovt med en lillesøster :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER