mikkelmille

hvor meget tabte jeres børn sig..?

17 indlæg i dette emne

min lille Victor har tabt sig fra 3070 til 2825 hvilket sygehuset var for meget, så skal vejes igen lørdag og være meget Obs på hans farve og tilstand og vække ham hver 2/3 time... synes det er hårdt med alt det sygehus nu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min charlie vejede 3015 ved fødslen og tabte sig til 2780, mener jeg, men bliver da helt usikker når du skriver som du gør mikkelmille... :) Fordi vi fik at vide at det var indenfor hvad han måtte tabe sig :)

Jeg er røv dårlig til at huske tal, derfor husker jeg det ikke rigtig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Rasmus bliver først vejet igen på mandag når sundhedsplejersken kommer, så har ikke noget jeg kan sammenligne med.

Håber at jeres lille Victor hurtigt genvinder sin fødselsvægt, men det gør han med garanti også. Det er et stort procentvis vægttab, men der skal jo heller ikke ret meget til når de er så små.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores pige tabte sig fra 3160 til 3000... Hun sagde at det var et lille vægttab. Det måtte vist være op til 10% synes jeg der blev sagt, over 2 dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja 8-10% på to dage og han lå på 8 altså lige på grænsen men de anbefalede kontrol - så det gør je selvfølgelig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia tabte sig fra 2620 til 2430, hvilket der var acceptabelt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah tabte sig 140 g fra 2488 g og det var saa fint, syntes de :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja tabte sig fra 3430 til 3070 gram, hvilket svarer til 10,3%, så vi måtte have et par ekstra dage på sygehuset for at få ordentlig gang i min mælkeproduktion, så Maja kunne tage på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan røg fra 2810g til 2565g... Så vi var til kontrol 2 dage efter vi kom hjem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

tror min mælk først er løbet til idag ( han er 2 dage) samt han lavede 4 store tjærebleer første døgn.. så undrede mig over at de ville kontrolveje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar tabte sig hele 510 gram, men vejede så også 4630 fra fødslen, og kom dermed ned på 4120. Men det var også for stort at vægttab (11%, tror jeg), så vi skulle blive på sygehuset og også vække ham hver tredje time for at give ham mad (endda i sonde...). Jeg syntes også at det var RIGTIG hårdt og jeg var SÅ træt af at være på sygehus og ville bare HJEM, men efter et par dage blev vi udskrevet og nu tager min store dreng RIGTIG godt på :D

Det er træls med alt det sygehus, men jeg tror snart at I kommer hjem. Hold ud! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi er hjemme - jordmoderen sagde at jeg virkede meget bevidst og fornuftig omkring amning og hun synes vores teknik virkede.. synes bare det er hårdt at blive ved at rende derude, på 6 dage har vi været der 4/5 gange nu og der er så langt og jeg vil egentlig bare gerne være en familie nu, i ro uden de store bekymringer.. men altså det er nok også hormonerne... jeg vækker ham troligt og mælken er bestemt løbet til nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla tabte sig fra 3560 til 3450 på en uge, så det var helt inden for normalen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Celina vejede 3200 g da hun blev født.. På 2 dagen havde hun kun tabt sig til 3100 g ❤

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Victoria har her på 2. dagen tabt sig fra 2800g til 2610g, og det var de meget tilfredse med.

Mælken er endnu ikke løbet ordentligt til, men hun sutter godt og melder sig selv ca. hver 3. time.

Så længe hun laver våde bleer, skulle der ikke være nogen fare på færde.

Er dog noget OBS, da vores 1. aldrig kom til at sutte ordentligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har været til kontrol idag og vægten sagde +25 men hun forklarede mig at det var pga hans gulsot at de også bar så Obs så de lavede målinger idag og mente ikke han skulle i lys ved dem - men jeg skulle stadig vække ham og være meget obs på trivsel og tjekkes igen i næste uge :( jeg har slet ikke observeret at de konstaterede gulsot på ham tidligere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER