AnjaK

Min datters turbo-fødsel

6 indlæg i dette emne

Min første fødsel for 6 år siden gik forholdsvist hurtigt: Tegnblødning og svage veer (som menustrationssmerter) fra morgenstunden, først om aftenen begyndte det at gøre mere ondt. Ved midnatstid begyndte det at gøre rigtig ondt og ca. kl. 2 gik vandet og vi tog afsted. Presseveerne startede i syghusets forhal og en halv time senere var min søn født.

Derfor forventede jeg også en hurtig fødsel anden gang, og jeg skal love for at mine forventninger blev mere end indfriet. Det er 1 1/2 år siden nu.

Jeg vågnede om natten kl. 3.20, og syntes jeg havde lidt mavekneb. Jeg tænkte det nok var lidt luft eller lignende og forsøgte at falde i søvn igen. Men 3.26 kom det igen. Jeg tænkte om det måske var starten på noget, men blev liggende og kikkede på uret. 3.32 - nyt mave kneb, jo måske, men jeg ville lige gå på toilettet en tur, hvis nu det bare var det der skulle til. Desuden gjorde det næsten ikke ondt. Jeg endte med at sidde på toilette et stykke tid. Det var helt klart igang for der kom lidt blødning med det samme. Hver gang jeg ville rejse mig kom en ny ve og det mærkede som om jeg skulle tisse igen. Det gjorde stadig ikke særligt ondt, selvom det pressede irriterende på blæren.

Men jeg kom da endelig fra toilettet igen. Jeg listede ind i sengen og puffede til min mand. Jeg fortalte at det var igang, men at det ikke var særligt voldsomt endnu, så vi behøvede nok ikke ringe til min mor endnu (hun skulle komme og være hos vores søn mens vi tog afsted). Men min mand syntes alligevel, vi skulle ringe med det samme, da hun har næsten 45 min. kørsel hjem til os. Han ringede og snakkede lidt med hende og hun ville køre med det samme.

Der var stadig 6 min. mellem mine veer - de gjode lidt mere ondt men stadig ikke voldsomt. Kort efter kl. 4.50 gik vandet. Jeg ville tage et bad for at blive skyllet ren og være klar til at køre. Mens jeg stod under bruseren tog veerne til, og det var nærmest som en nedtælling - 5 min., ve, 4 min., ve, 3 min., ve, 2 min., ve, 1 min., ve. Min mand hjalp mig i tøjet bagefter, mens jeg stod og hviskede av, av, av ved hver ve, da jeg ikke ville vække vores sovende søn.

Da jeg langt om længe var i tøjet, sagde jeg til min mand, at han gerne måtte ringe til fødegangen og sige, at vi kørte så snart min mor kom, og at telefonnummeret var kodet ind på min mobil. Han gik efter mobilen, og jeg gik ind for at hive det våde lagen af vores seng. Men han havde ikke nået at trykke ring op endnu, da jeg råbte; nu kan du godt ringe og sige at vi ikke kan nå det. Og så skreg jeg. Jeg smed mig på sengen og råbte på min mand. Han kom løbende og hev de bukser, vi lige havde bakset med at få på af igen, og så løb han ud igen, fordi jeg skreg så han ikke kunne høre noget i telefonen. Jeg stak hånden ned og kunne mærke hovedet, og min mand kom løbende igen og tog imod vores lille datter. Så i vores papirer fra syghuset står der blot 'Opkald 5.14, leveret 5.15'.

Min mor kom 5 min. senere og fik lidt et chok, da hun blev mødt af min mand, som kunne sige; hun ligger ovenpå og hun har allerede født. Min søn sov heldigvis stadig - trods min skrigen og råben :)

Nu venter vi - ikke planlagt - nummer tre. Så nu går vi efter en planlagt hjemmefødsel. Jeg er dog lidt nervøs for, om jeg kommer til at klare det hele på egen hånd, hvis nu hverken mand eller jordemoder når at komme. Eller endnu værre, hvis den bette pludselig dukker op i køen ved købmanden... Krydser fingre for endnu en 'natte-fødsel' :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op for en lynfødsel.

Det minder meget om min kollegas fødsel også med hendes nr 2. Hendes datter blev dog født på badeværelsesgulvet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da helt op - det er da for vildt. Du må være den sejeste føder.

Held og lykke med nr. 3!

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en lyn fødsel!

:goodluck med nr. 3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op. Har du overvejet at blive sat i gang i stedet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hvor vildt altså! Stort tillykke med både nr 1 og 2 af disse lyn-børn :-) Glæder mig til at høre om nr 3!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER