Barbamama

Fotograf?

21 indlæg i dette emne

Skal I til fotografen og have taget billede af bebs (og jer?) i anledning af dåben? Eller betaler i en fotograf til at komme ud og tage billeder on location til dåben? Eller bruger I slet ikke fotograf i forbindelse med dåben?

Jeg er sådan i tvivl om, hvad jeg vil :unsure Jeg elsker jo billeder, men jeg har egentlig ikke lyst til at have en fotograf "rendende" og vi holder jo dåben om vinteren, så det er ikke sikkert at vejret er til udendørs billeder, og jeg vil faktisk rigtig gerne holde budgettet nede... Men fortryder jeg det mon, hvis vi ikke tager til fotografen?

Jeg hælder måske lidt til at vi "bare" besøger en fotograf en dag efter dåben og får taget billede af Valdemar i hans kjole og smoking i fotografens atelier....

Hvad har I andre gjort/tænkt jer at gøre? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand tog billeder af Maja inden vi tog i kirke og så tog min svoger billeder i kirken vi har et spejlreflekskamera så synes at vi fik nogle fine billeder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et spejlrefleks kamera og så kommer den veninde der tog mavebilleder af mig og fotograferer med det! Hun er mega dygtig syntes jeg og så har vi hænderne fri! Hun får mad til festen for det, andet ønsker hun ikke!!!

Men ellers syntes jeg idéen med at tage til fotograf er god, og så alier dig med en af gæsterne til at tage billeder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså jeg tænker jo også i om man skal have en fotograf til koreatroldens barnedåb, men tror også vi dropper det, hvis ikke Stinna har mulighed for at komme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en tila t tage illeder i kirken, og så var vi til fotograf efterfølgende.

Fortryder vi ikke var mere opmærksomme, der er nemlig slet ikke blevet taget billeder under selve festen :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var ved fotograf og få taget billeder et par dage

Efter dåben det var både med gudmor og forældre

Grunden til vi valgte og gå til halv dyr fotograf ( lorentzen ) er fordi der har mine forældre altid fået taget billeder og da deres hus brændte da jeg var 15 der kunne fotografen stadig finde deres bryllups billeder og vores dåbs billeder

Men ved nogle af vores venner har haft min mand til at tage billeder både til bryllup og dåb så det er jo også en mulighed hvis man kender en med et

Godt kamera

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager selv de "proffe" billeder herhjemme før eller efter dåben.

Jeg ved ikke helt hvad vi gør på selve dagen, for de eneste i familien, der er rigtig gode til at tage billeder er far og fadderen, og det duer jo ikke, at de skal rende i kirken og tage billeder :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde et familiemedlem (som er fotograf) til at tage billeder - er RIGTIG glad for at han gad gøre det, men det er ikke noget jeg ville ha' brugt penge på ellers.

MEN.. det er svært, for han fangede jo netop nogle af 'de der øjeblikke' :loveshower

118.jpg

86.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej Majken, sikke nogle fantastiske billeder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får familien til at tage :) I forvejen skal vi til fotograf omkring de 3 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal i øvrigt lige tjekke reglerne for billeder i kirken. Mange steder må man slet ikke tage billeder under gudstjenesten og dåben om søndagen nemlig.. <_<

Jeg forstår ikke det der med at tage billeder efterfølgende.. Synes det er lidt "fake".. Men ja, vi får da et af Camille, fordi det ville min kæreste gerne..

Undskyld mine b'er mangler ret ofte, men den tast er åbenbart dum <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand tog billeder af Maja inden vi tog i kirke og så tog min svoger billeder i kirken vi har et spejlreflekskamera så synes at vi fik nogle fine billeder :)

:ditto

Eneste tilføjelse er, at vi selv tog nogle ekstra billeder af Melissa dagen efter dåben - vi synes ikke der var nogle vildt gode af hende, så ville være sikre ;) Derudover tog vi selv og nogle af gæsterne nogle billeder under festen ligesom vi også fik taget billeder af alle gæsterne sammen med Melissa :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal i øvrigt lige tjekke reglerne for billeder i kirken. Mange steder må man slet ikke tage billeder under gudstjenesten og dåben om søndagen nemlig.. <_<

Jeg forstår ikke det der med at tage billeder efterfølgende.. Synes det er lidt "fake".. Men ja, vi får da et af Camille, fordi det ville min kæreste gerne..

Undskyld mine b'er mangler ret ofte, men den tast er åbenbart dum <_<

"Vores" kirke er heldigvis ret cool mht. billeder og lign., eller det var de da til vores bryllup, så jeg HÅBER at de også er det til dåben :unsure Men ja god pointe at man hellere lige må spørge :)

Og :lolhit til dine b'er :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg hælder mere og mere til fotografbilleder efterfølgende og så bare "gæstebilleder" på dagen... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også en god veninde (som i forvejen er på gæstelisten) som tog billeder til vores bryllup og gav os en fotobog med billeder i bryllupsgave... Måske kunne jeg få mig til at spørge hende, om hun havde lyst til at tage billeder i "dåbsgave" til os :unsure Eller er det et ufint træk at "foreslå" hvad nogen skal give en i dåbsgave? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også en god veninde (som i forvejen er på gæstelisten) som tog billeder til vores bryllup og gav os en fotobog med billeder i bryllupsgave... Måske kunne jeg få mig til at spørge hende, om hun havde lyst til at tage billeder i "dåbsgave" til os :unsure Eller er det et ufint træk at "foreslå" hvad nogen skal give en i dåbsgave? :unsure

Hvis det er en god veninde så synes jeg da sagtens at du kan spørge og på den anden side så viser det da bare at i er glade for bryllupsgaven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er MEGET forskelligt om man må tage billeder til bryllup og dåb.

"Vores kirke" ville gerne tillade billeder til lørdagsdåb og bryllup..

Men til gudstjenester, var der andre regler; Fordi der er menigheden, og DEN må man ikke tage billeder af ;) SÅ det er forskelligt, så man skal altså lige høre inden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er en god veninde så synes jeg da sagtens at du kan spørge og på den anden side så viser det da bare at i er glade for bryllupsgaven

Hun kan næsten ikke være i tvivl, om vi er glade for bryllupsgaven for den har vi (og andre) rost til skyerne MANGE gange :loveshower Men ja, jeg tror måske at jeg prøver at spørge hende. :)

Det er MEGET forskelligt om man må tage billeder til bryllup og dåb."Vores kirke" ville gerne tillade billeder til lørdagsdåb og bryllup..Men til gudstjenester, var der andre regler; Fordi der er menigheden, og DEN må man ikke tage billeder af ;) SÅ det er forskelligt, så man skal altså lige høre inden :)

Hmm god pointe :unsure Vi må prøve at spørge, og så krydse fingre :goodluck (Og det bliver da i hvert fald ikke bedre af at skifte kirke, fordi så skal det være den kirke, hvor vi sognsmæssigt hører til og de er MEGET anti-billeder - det lærte vi da, da vi skulle giftes :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hjælper hvis man gør opmærksom på at ALLE billederne bliver taget "fra første række", og op mod dåbsbarnet, og kun under dåben.. Ved ikke hvorfor, men da min kusine skulle have hendes søn døbt, troede præsten åbenbart at de havde tænkt sig at tage billeder både under selve gudstjenesten og af menigheden - Men hvorfor søren skulle man dog det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hjælper hvis man gør opmærksom på at ALLE billederne bliver taget "fra første række", og op mod dåbsbarnet, og kun under dåben.. Ved ikke hvorfor, men da min kusine skulle have hendes søn døbt, troede præsten åbenbart at de havde tænkt sig at tage billeder både under selve gudstjenesten og af menigheden - Men hvorfor søren skulle man dog det ;)

Hahah, måske er der nogle derude, der bare gerne vil have billeder af ALT? :lolhit (Det kunne godt være mig, men SÅ meget billedfreak er jeg dog ikke :whistling )

Men godt tip! Jeg tænker lidt at spørge om det er ok, at det KUN er min veninde (med det gode kamera) der tager billeder, og så at min mor måske filmer lidt - og at det KUN er når Valdemar får vand i håret... Kryds fingre for at vi må :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får Svigermor og Mads´s bror til at tage billeder til vores bryllup/barnedåb med et spejlreflekskamera .

og det regner jeg med er "nok" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER