Guest

hvordan ville i gøre?

22 indlæg i dette emne

Ronja bliver stadig ammet to gange i døgnet - en gang når hun bliver puttet og en gang mellem kl 3 og 6 om natten. Jeg vil rigtig gerne af med den om natten og overvejer hvornår den ved putning også skal væk. Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg skal gøre.

Jeg overvejer om vi skal prøve at droppe den om natten først og beholde den ved putningen lidt endnu for den er stadig lidt hyggelig og jeg ved hun stakkes kan blive puttet uden hvis jeg ikke er der. Eller om jeg skal droppe putningen først og så bagefter den om natten. Eller om jeg skal droppe begge på en gang.

Hvad ville i gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tog først nattetåren fra Erica og derefter begyndte hun selv at sige nej tak til putte-tåren.

Så jeg ville forsøge mig med at fjerne nattetåren først:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med TiaK :ditto

Hun har slet ikke brug for den tår om natten. Så det er en dårlig vane. Giv hende vand at drikke i stedet for.

Theo sagde selv fra til puttetåren derefter.

Hvis jeg var dig ville jeg vente med at tage puttetåren fra hende til I er kommet af med nattåren. Måske hun selv siger fra herefter?

Gad virkelig godt se hvordan du ammer det lange barn :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Vi tog også det om natten først og bagefter den til natten. Det var kun hygge og kan skiftes ud med noget andet i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det jeg egentlig hælder mest til så jeg tror vi skal i gang snart. dejligt at blive bekræftet :P Det skal bare lige passe med vi ikke har for travlt på arbejdet nogen af os ;)

@lillemi: fødderne hænger et pænt stykke udover :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med projektet :goodluck

Ha ha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber at det er ok at jeg låner denne tråd Lone, da mit spørgsmål omhandler nogenlunde det samme..

Jeg vil rigtigt gerne fjerne Malivas nat spiseri nu her også, men først når hun er kørt godt ind i dagplejen og har fundet sig til rette der.

Men!

Jeg har prøvet at give vand om natten i stedet og det vågner hun mere op af og hun er SÅ dårlig til at falde i søvn om aften/natten uden at have mit bryst i munden.

Hvis jeg giver vand om natten, så vågner hun lidt mere op end hvis jeg bare tager og giver hende bryst med det samme.

Skal jeg prøve at give vand og putte hende og så hvis hun bliver sur, så tage hende op og give bryst eller skal jeg give vand igen og prøve igen?

Eller skal jeg prøve at give vand, putte og når hun bliver sur, så amme og håber at hun på et tidspunkt slipper brystet selv og begynder at kan klarer sig med vandet? :unsure

Jeg følte mig lidt som en lousy mor, fordi jeg troede at jeg var den eneste der stadig ammede :blush

Det var så rart at se andre også gjorde det og at jeg ikke er den eneste med det "luksus problem".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså da vi tog nattåren fra Erica gik vi kun ind til hende for at sige vi var her og at hun skulle sove og så blev vi ellers uden for døren, men sørgede for at snakke så hun kunne høre hun ikke var alene.

Det tog ca 25 min med brokkegråd den første nat (hun vågende kun en gang) og ca 15 minutter natten efter - tredie nat vågnede hun slet ikke og hun har sovet igennem lige siden (pånær tænder/sygdom).

Vi valgte ikke at tilbyde vand da vores SP sagde dette var en vane forældre gav barnet og ikke et behov barnet havde. Erica vågner aldrig og er tørsdig om natten - tilgengæld drikker hun som det sidste inden hun bliver lagt i sengen og som det første når hun står op om morgenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså da vi tog nattåren fra Erica gik vi kun ind til hende for at sige vi var her og at hun skulle sove og så blev vi ellers uden for døren, men sørgede for at snakke så hun kunne høre hun ikke var alene.

Det tog ca 25 min med brokkegråd den første nat (hun vågende kun en gang) og ca 15 minutter natten efter - tredie nat vågnede hun slet ikke og hun har sovet igennem lige siden (pånær tænder/sygdom).

Vi valgte ikke at tilbyde vand da vores SP sagde dette var en vane forældre gav barnet og ikke et behov barnet havde. Erica vågner aldrig og er tørsdig om natten - tilgengæld drikker hun som det sidste inden hun bliver lagt i sengen og som det første når hun står op om morgenen.

Det lyder jo lovende, men hvis jeg går ind til Maliva om natten og bare snakker til hende, nusser osv. Så hyler hun op som et tågehorn :rolleyes

Det med vandet, kan jeg jo på sin vis sagtens forstå... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt i orden du låner den :) du skal da ikke følge dig lousy fordi du stadig ammer :kram jeg gør det stadig fordi både ronja og jeg hygger med det om aftenen men den om natten vil jeg gerne af med.

Da vi vænnede af med de første nattåre hvor vi gik fra 3 til en gang om natten (den sidste skulle havde været tidlig morgen) var det jonas det gjorde det den første uge. Jeg gik ikke ind om natten fordi hun netop også bliver sur. Han havde vand derinde men brugte det egentlig ikke. Nu her når den sidste skal væk bliver det også jonas den første uges tid og så håber vi hun er vænnet af. Puttetåren holder jeg fast i lidt endnu hvis hun gider :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt i orden du låner den :) du skal da ikke følge dig lousy fordi du stadig ammer :kram jeg gør det stadig fordi både ronja og jeg hygger med det om aftenen men den om natten vil jeg gerne af med.

Da vi vænnede af med de første nattåre hvor vi gik fra 3 til en gang om natten (den sidste skulle havde været tidlig morgen) var det jonas det gjorde det den første uge. Jeg gik ikke ind om natten fordi hun netop også bliver sur. Han havde vand derinde men brugte det egentlig ikke. Nu her når den sidste skal væk bliver det også jonas den første uges tid og så håber vi hun er vænnet af. Puttetåren holder jeg fast i lidt endnu hvis hun gider :)

Vil så gerne ha' J ind over, men jeg tror ikke at jeg kan få ham med på ideen. Jo i weekenderne, men ikke på arbejdsdage. Han er meget hellig med hans søvn :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil så gerne ha' J ind over, men jeg tror ikke at jeg kan få ham med på ideen. Jo i weekenderne, men ikke på arbejdsdage. Han er meget hellig med hans søvn :rolleyes

Har han evt planlagt noget ferie hvor i kan gøre det? Eller har han f.eks mulighed for at tage en forlænget weekend?

Vi brugte påsken for der skulle jonas ikke på arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har han evt planlagt noget ferie hvor i kan gøre det? Eller har han f.eks mulighed for at tage en forlænget weekend?

Vi brugte påsken for der skulle jonas ikke på arbejde.

Jeg snakkede med J om det og overraskende nok, var han med på ideen :blink

Det eneste krav han havde var at vi startede en fredag i en weekend, hvor vi intet skulle!

Så der går ikke længe og så forsøger vi os med at han går ind om natten. Jeg kan dog ikke blive enig med mig selv om han skal gå ind første gang hun vågner eller anden gang. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med J om det og overraskende nok, var han med på ideen :blink

Det eneste krav han havde var at vi startede en fredag i en weekend, hvor vi intet skulle!

Så der går ikke længe og så forsøger vi os med at han går ind om natten. Jeg kan dog ikke blive enig med mig selv om han skal gå ind første gang hun vågner eller anden gang. :unsure

Han skal vel ind alle gangene?

Vi gjorde det at farmand tog alle HELE nætter i en uge og vupti så var amningen væk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han skal vel ind alle gangene?

Vi gjorde det at farmand tog alle HELE nætter i en uge og vupti så var amningen væk ;)

Tjoeh, det kunne være en ide.

Jeg tror bare at Maliva er et for stort amme-barn til at hun vil kunne accepterer det.

Hvad hvis hun begynder at skrige op og være hysterisk, der midt om natten når far kommer ind i stedet for mor? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjoeh, det kunne være en ide.

Jeg tror bare at Maliva er et for stort amme-barn til at hun vil kunne accepterer det.

Hvad hvis hun begynder at skrige op og være hysterisk, der midt om natten når far kommer ind i stedet for mor? :unsure

Tja det gjorde Theo vist ikke :unsure

Kan J heller ikke trøste hende om dagen? Bliver brystet også brugt til det eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja det gjorde Theo vist ikke :unsure

Kan J heller ikke trøste hende om dagen? Bliver brystet også brugt til det eller hvordan?

Det kommer helt an på situationen.

Han kan sagtens trøste hende, men når hun er træt, så vil hun hellere ha' brystet som trøst end fars arme :(

Men hvis det går helt op i en spids, skal jeg så træde ind eller skal J bare "kæmpe" videre? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer helt an på situationen.

Han kan sagtens trøste hende, men når hun er træt, så vil hun hellere ha' brystet som trøst end fars arme :(

Men hvis det går helt op i en spids, skal jeg så træde ind eller skal J bare "kæmpe" videre? :unsure

Bruger hun ikke sut?

Altså det er jo svært at svare på :unsure

Det kommer nok lidt an på hvor voldsomt det bliver og hvilken type gråd det er. Måske hjælper det at tænke at hun har det godt, at hun ikke har ondt og at hun er hos sin far, som hun er tryg ved :)

Jeg synes i hvert fald at han skal gøre et ærligt forsøg før du springer til. Men hvem ved, måske reagerer hun slet ikke så voldsomt som du regner med? :)

Jeg har i hvert fald hørt om flere, der har haft gode erfaringer med denne metode. Glæder mig til at høre om hvordan det går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger hun ikke sut?

Altså det er jo svært at svare på :unsure

Det kommer nok lidt an på hvor voldsomt det bliver og hvilken type gråd det er. Måske hjælper det at tænke at hun har det godt, at hun ikke har ondt og at hun er hos sin far, som hun er tryg ved :)

Jeg synes i hvert fald at han skal gøre et ærligt forsøg før du springer til. Men hvem ved, måske reagerer hun slet ikke så voldsomt som du regner med? :)

Jeg har i hvert fald hørt om flere, der har haft gode erfaringer med denne metode. Glæder mig til at høre om hvordan det går :)

Du skal lige ha en stor krammer for din tålmodighed og dine svar på mine spørgsmål :kram2 :kiss

Hun bruger ikke sut, desværre.

Vi har prøvet helt fra start, men hun nægter :(

Jeg synes bestemt også at han skal gøre sig et forsøg.

Jeg glæder mig lidt til at se hendes reaktion, jeg tror bare at jeg prøver at forberede mig på det værste og hvordan jeg skal tackle det. For det kan jo vitterligt gå begge veje :unsure :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal lige ha en stor krammer for din tålmodighed og dine svar på mine spørgsmål :kram2 :kiss

Hun bruger ikke sut, desværre.

Vi har prøvet helt fra start, men hun nægter :(

Jeg synes bestemt også at han skal gøre sig et forsøg.

Jeg glæder mig lidt til at se hendes reaktion, jeg tror bare at jeg prøver at forberede mig på det værste og hvordan jeg skal tackle det. For det kan jo vitterligt gå begge veje :unsure :rolleyes

Jamen jeg vil da bare gerne hjælpe :blush :kiss

Det er jo selvfølgelig lidt svært at hun faktisk stadig bruger brystet som sut. Så der har jeg ikke rigtig nogen gode råd desværre. Ved ikke om man kan lære en 1-årig at bruge sut :unsure

Har hun heller ikke en bamse eller en nusseklud? Theo er fx meget glad for sin dyne. Når han får den op til hovedet falder han helt til ro :7himmel

Jeg glæder mig til at høre hvordan det kommer til at gå :) Starter i fredag så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror på det er lige meget hvem af jer der går derind, så længe DU er FAST besluttet på ikke at give bryst. Fordelen ved at farmand går derind er at han ikke kan "falde i fælden" og tilbyde brystet samt at hun ikke forbinder ham med bryst.

Fordelen ved at du går derind er at hun (sikkert) i større grad forbinder dig med tryghed og du derved nemmere vil kunne få hende til at falde til ro. Ulempen er at midt om natten efter 2 timers gråd er det MEGET svært som mor ikke bare at stikke et bryst i munden på barnet.

Men du skal vende den om og tænke på at hvis du tilbyder brystet efter lang tids gråd, så har gråden været forgæves (= du har "pint" din datter til ingen verdens nytte). Er du derimod standhaftig og IKKE tilbyder brystet (hvilket kan blive meget hårdt) så har Maliva lært hun ikke kan græde sig til at få sin vilje og hun har dermed flyttet sig og kommer dermed et skridt længere væk fra baby-stadiet.

Denne tankegang er fra bogen "Godnat og sov godt" som vi brugte for at få Erica til at sove igennem. (vi tog hende ikke engang op eller rørte ved hende - vi gik kun ind og sagde hun skulle sove og at vi elskede hende, men det er jo en smagsag hvor hård man vil være)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste tager noget medicin, der får ham til at sove TUNGT, så jeg har stået med afvænningen selv, og det gik fint :)

Jeg var nået et punkt hvor det kun var natamning ved 4.30-5-tiden, der var tilbage og jeg var vildt træt af det, Samuel havde fået tænder og suttede ret så kraftigt. Han suttede kun 5 minutter og han har aldrig brugt sut, så han har altid brugt mig.

Vi havde ham stadig i soveværelset, men i sin egen seng, da jeg vænnede ham fra og jeg gjorde det, at jeg tog ham op når han vågnede og lagde ham hen imellem os og nussede ham og så faldt han i søvn igen. Nogle få nætter on/off fik han bryst igen hvis han var meget sur, men suttede kortere og kortere tid.

Så kom der en række nætter, hvor han vågnede men faldt i søvn igen (i vores seng) og en nat sov han igennem og har for det meste gjort det siden. Jeg tror han var 11 mdr. dér.

3 uger senere rykkede vi ham ind på sit eget værelse og det gik også godt. Der har da været nætter hvor han er vågnet, men ofte har jeg ham bare oppe og kramme og så vil han ned igen og sove videre.

Han får en tår vand inden sovetid, hvis han har lyst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER