esm84

fra renlig til børnehave.

7 indlæg i dette emne

Ja som overskriften lyder er min datter på 3 år blevet urenlig igen efter børnehave start.

Laura er lige fyldt 3 år, men har været renlig siden uge 8 i år. Naturligvis har der været uheld,men så har hun altid været god til at komme og sige det.

Nu er det snart 4 måneder siden hun er begyndt i BH og det er sjældent hun ikke kommer hjem med mindst et sæt våde bukser og trusser. jeg synes jeg har snakket meget med hende om hun skal huske at gå på toilet lidt før hun skal og snakket med pædagoger om lige at hjælpe hende med at huske det. Men det er som om det er eskaleret her på det sidste, hun har ikke ro til at gøre sig færdig når hun skal af med afføring, får ikke tørret sig ordenligt, og er nu også begyndt at gøre dette i bukserne. I dag da jeg hentede hende havde hun tisset i bukserne og hun reagerede slet ikke på det da jeg fortalte hende det.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, problemet er i BH, for et par dage herhjemme og vi har næsten ingen uheld.

jeg fortæller hende at det er vigtigt at hun kommer og fortæller det til en voksen når uheldet er ude, da hun jo bliver meget rød, og hun får ondt.

Roser hende til skyerne når hun husker at gå på toilettet, vi er igen begyndt at køre på biblioteket og låne bøger til når det tager tid på toilettet, men stadig er uheldene bare i dag 4. Det virker som om hun ikke rigtig kan mærke det erller er ligeglad.

Trods jeg har gjort dem opmærksomme på det i BH er der ikke den store forskel.

Hvad kan jeg gøre og hvad vil i have gjort, synes jeg kan mærke det svært ikke at blive irriteret på hende efterhånden og der ønsker jeg ikke at det skal ende ud i.

alle gode råd modtages med kyshånd.

Elisabeth

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

altså nu kommer jeg jo igen med mit adoptionssnak, men jeg tænker det også kan spille ind her.

Nogle børn går et skridt tilbage i deres udvikling, når der sker store omvæltninger i deres liv, så for at kunne fordøje det hele, går nogen tilbage. Hvilket kunne tyde på at din datter gør. (dette sker rigtig ofte i adoptionssammenhæng, fordi barnet i kampen for overlevelse, udvikler stradagiere, så derfor kommer de ikke igennem de forskellige udviklingsfaser, og det er et godt tegn i den nye adoptivfamilie, at de tilbageskridt kommer, fordi det betyder barnet er trygt til at bearbejde tingene)

Men jeg tænker at du gør det rigtige, en god dialog med pædagogerne, så de kan hjælpe hende, en god snak med din datter om hendes dag, og måske knap så meget fokus på uheldene, men netop ros for at hun kan, når det lykkes.

Jeg ved ikke om dette var til nogen hjælp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså nu kommer jeg jo igen med mit adoptionssnak, men jeg tænker det også kan spille ind her.

Nogle børn går et skridt tilbage i deres udvikling, når der sker store omvæltninger i deres liv, så for at kunne fordøje det hele, går nogen tilbage. Hvilket kunne tyde på at din datter gør. (dette sker rigtig ofte i adoptionssammenhæng, fordi barnet i kampen for overlevelse, udvikler stradagiere, så derfor kommer de ikke igennem de forskellige udviklingsfaser, og det er et godt tegn i den nye adoptivfamilie, at de tilbageskridt kommer, fordi det betyder barnet er trygt til at bearbejde tingene)

Men jeg tænker at du gør det rigtige, en god dialog med pædagogerne, så de kan hjælpe hende, en god snak med din datter om hendes dag, og måske knap så meget fokus på uheldene, men netop ros for at hun kan, når det lykkes.

Jeg ved ikke om dette var til nogen hjælp

Nu er vores søn godt nok ikke adopteret men dette er præcis den forklaring jeg har fået i børnehaven over at neo også er begyndt at tisse i bukserne igen efter og have været renlig i små 4 mrd vi snakker med ham om det og børnehaven hjælper ham på toilet ofte jeg har også været ude og købe nye bukser og underbukser som er ultra nemme for ham og få af og på selv da det ofte skal gå stærkt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg studsede over at du skriver at det er som om hun ikke har tid til at gøre sig færdig når hun skal af med afføring, får ikke tørret sig ordentligt?? En pige på tre år skal ikke tørre sig selv efter afføring, det har hun slet ikke motorik til, det er de voksne i børnehavens ansvar.

Og så er jeg enig med de andre, fokus VÆK fra uheldene og få det hen på når det lykkedes. Lad vær at nævn at hun igen har våde bukser med hjem, bare tag det med hjem og vask det.

Det giver rigtig god mening at hun er faldet lidt tilbage efter start i BH, det er bare en kæmpe omvæltning for en lille pige.

Og så på med tålmodigheden igen, hun gør det ikke for at irritere dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg studsede over at du skriver at det er som om hun ikke har tid til at gøre sig færdig når hun skal af med afføring, får ikke tørret sig ordentligt?? En pige på tre år skal ikke tørre sig selv efter afføring, det har hun slet ikke motorik til, det er de voksne i børnehavens ansvar.

Og så er jeg enig med de andre, fokus VÆK fra uheldene og få det hen på når det lykkedes. Lad vær at nævn at hun igen har våde bukser med hjem, bare tag det med hjem og vask det.

Det giver rigtig god mening at hun er faldet lidt tilbage efter start i BH, det er bare en kæmpe omvæltning for en lille pige.

Og så på med tålmodigheden igen, hun gør det ikke for at irritere dig.

jeg ved godt hun ikke skal kunne tørre sig selv med ifølge børnehaven skal hun have lov først hvilket jeg er enige med dem i. Og når hun har tisset tørre hun også sig selv mens vi holder øje, sådan har vi fået anbefalet at gøre så hun selv føler hun har kontrol. men problemet er at hun ikke kommer og siger til i børnehaven når hun skal og derfor sker disse uheld.Og det med hun ikke har motorik til det er jeg ikke enig i hun kan selv binde sine sko, men jeg mener bestemt også det er de vokssne i BH der skal hjælpe med det, lige som vi gør herhjemme.

jeg er naturligvis også godt klar over hun ikke gør det for at irriterer mig, det så men heller ikke det at hun gør det men at hun ikke kommer og siger til, og at hun åbenbart kan gå længe i BH før de opdager det.

Igen ifølge den nye psykologi at møde barnet med skal barnet jo netop ikke altid roses, men mødes med om det ikke er dejligt når hun f.x ikke er våd.

Problemet er jo netop ikke herhjemme og når vi er nogle steder men i BH. Men måske vi skal snakke med dem om at sætte hende på ved lidt mere faste tider igen som vi gjorde med succes da vi startede. Hmm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vores søn godt nok ikke adopteret men dette er præcis den forklaring jeg har fået i børnehaven over at neo også er begyndt at tisse i bukserne igen efter og have været renlig i små 4 mrd vi snakker med ham om det og børnehaven hjælper ham på toilet ofte jeg har også været ude og købe nye bukser og underbukser som er ultra nemme for ham og få af og på selv da det ofte skal gå stærkt ;)

Laura er nu også vores egen men måske er det, det der sker her, samtidig har hun også lige fået afvide hun skal være storesøster så der kan jo være en del der spiller ind.

Men tak for tippene en god ting lige at have i mente 7. dag i træk hun kommer hjem med poser med tisse tøj. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

August blev renlig omkring de 3 år og har ikke haft mange uheld.

Da hans lillesøster døde i Febuar ekskalerededet fuldstændig ( fuldt ud forståeligt) han havdebåde 3-4 uheld med begge dele hver dag i omkring et par mdr.

Jeg valgte IKKE at gøre noget ud af det, udover hjælpe når han var hjemme osv.

Der jeg vil hen er at når der sker mange nye og uforståelige ting så går Udviklingen bare tilbage.

Jeg kan godt forstå at du bliver maks frustreret og der er bare ikke noget som er værre.

Håber det snart går over igen indtil da får du lige et klem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER