Little Miss

Vuggestuer

13 indlæg i dette emne

Jeg skal inden på søndag have skrevet lillemanden op til vuggestue for at vi får ancinnitet fra hans fødselsdag.

I Herlev kommune hvor jeg bor er der utrolig mange vuggestuer, børnehaver mv. Herlev er en meget børnevenlig kommune - super fedt. Men alle de her muligheder gør det svært at vælge.

Så kære BK'er.... Hvad har i valgt ud fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg har lige meldt min søn ind igår, i vugge stue.. Men vi bor ude på landet, så jeg skulle jo sådan lidt vælge om jeg ville køre 6 km den ene vej eller 6 km den anden vej... Og lige pt har jeg ingen arbejde, så jeg kunne ikke vælge ud fra hvilken retning jeg skulle køre i efter at komme på arbejde..

Så jeg valgte den vuggestue som ligger i den by hvor mine forældre bor, da jeg tænkte at det måske var smart nok.. hvis jeg skulle få et arbejde hvor jeg ikke altid kunne nå at hente ham, så kunne jeg lige få min mor til det...

Men ja, det er nok ikke så meget hjælp at hente i det jeg har skrevet.. fordi du har flere muligheder... håber andre har nogle bedre indput at komme medballoons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil altid vælge ud grå personalet! Den flotteste up-to-date vuggestue kam være den værste hvis personalet:

Ikke samarbejder

Kemien mellem jer er dårlig

De er stressede

Svære at snakke med

Har interne problemer i personale gruppen

Er indspiste

m.m.

Hvor den gamle umoderne institution kan være den bedste fordi personalet:

Trives

Er lette at snakke med

Elsker deres arbejde

Har det godt internt

Arbejder ud fra et fælles mål

Brænder for en bestemt pædagogik/et bestemt projekt (det er ligegyldig hvad bare de brænder for det, for det smitter)

Passer til dig og dine behov

men hvis di ikke kan nå at besøge alle så start med deres hjemmeside - har de god information dér betyder det de går op i det og indikerer de har fælles mål.

mærk efter hvad du selv syntes lyder som noget du kan stå inde for. vælg så nogle institutioner ud og besøg dem og mærk stemningen. Husk at lederen sjældent er hos børnene så du skal opleve pædagogerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så siger min erfaring at mindre institutioner har et bedre personale sammenhold, det er som om man så kæmper en fælles sag, Alle kender alle og det er mere trygt for barnet, men der er ingen regler uden undtagelser :)

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor på landet, så har valgt ud fra at den lå tæt på hjemmet og på ruten til mit arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej - jeg er lige på besøg. Kigger selv på vuggestuer, og synes det er svært.

Men jeg fik dette link af min veninde, som er pædagog den anden dag. Måske kan I bruge det:)

Artikel fra søndagsavisen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nu været på besøg hos 3 ud af 4 vuggestuer. Synes godt nok det er svært men har da fået sat dem i prioritetsrækkefølge. Mangler lige den sidste i morgen så kan jeg "afgive bestilling" på kommunen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en vuggestue og børnehave for ende af vores vej, så den har vi valgt som vores eneste prioritet. Så det håber vi selvfølgelig lykkedes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt vuggestue ud fra insider viden! Forstået på den måde at de fleste af vuggestuerne og børnehaverne har haft praktikanter som jeg enten er venner eller gamle studiekammerater med! :P Senere fandt vi ud af at den vi har valgt har stor erfaring med børn der har ganespalte, så det var jo bare et super plus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har valgt ud fra nærhed, det ry jeg har hørt fra andre og ud fra hvad nogle af de andre fra min MG har valgt. Mht. den sidste, så tænker jeg at det må give ekstra tryghed at mit barn kender nogle af de andre børn :)

Men overvejer stadig selv at tage mig sammen og kigge forbi institutionerne personligt. Studerer til pædagog (nu på barsel ;)) men har fra praktikken oplevet at der kan stå nok så fine ting på deres hjemmeside, men det betyder ikke at det er en god arbejdsplads med engagerede pædagoger. For selvfølgelig vil de skrive pæne og gode ting på deres hjemmeside, men hvem siger de lever op til det? Hmm...må lige sparke mig selv forbi institutionerne :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt sent nu, da du sikkert har skrevet dig op nu, men tænkte måske nogen andre kan bruge svaret til noget.

Vi tog en rundtur og besøgte alle de institutioner der var i nærheden af hvor vi bor og fik en god snak med dem og blev vist rundt. Og så valgte vi ud fra en blanding af hvad vores eget indtryk af stedet samt pædagogerne var og andre folks erfaringer med dem. Jeg snakkede med flere som havde eller havde haft børn i institutionerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt sent nu, da du sikkert har skrevet dig op nu, men tænkte måske nogen andre kan bruge svaret til noget.

Vi tog en rundtur og besøgte alle de institutioner der var i nærheden af hvor vi bor og fik en god snak med dem og blev vist rundt. Og så valgte vi ud fra en blanding af hvad vores eget indtryk af stedet samt pædagogerne var og andre folks erfaringer med dem. Jeg snakkede med flere som havde eller havde haft børn i institutionerne.

Ja, valget er nu truffet :-)

Meget som du skriver ud fra belligenhed, andres erfaringer og besøg.

Valgte 4 ud som jeg så besøgte. 3 af dem har jeg prioriteret mens den 4. valgte jeg fra da min mavefornemmelse sagde no no til stedet.

Så nu er der styr på det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, valget er nu truffet :-)

Meget som du skriver ud fra belligenhed, andres erfaringer og besøg.

Valgte 4 ud som jeg så besøgte. 3 af dem har jeg prioriteret mens den 4. valgte jeg fra da min mavefornemmelse sagde no no til stedet.

Så nu er der styr på det :-)

Dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER