Mette A.

Klapvogn

15 indlæg i dette emne

Puha, mig og kæresten var ude at kigge på klapvogn igår i Kære Børn og det var en meeeeget hård og lang omgang. Der var simpelthen så mange forskellige at vi slet ikke kunne finde rundt i den jungle.

Jeg har nogle forskellige krav til klapvognen:

- Den skal være let, nem at klappe sammen og fylde mindre end barnevognen i bilen, så jeg selv kan overskue at tage afsted med den i bilen (det kan jeg ikke med barnevognen).

- Den skal have kaleche til at skygge for solen.

- Den skal kunne lægges ned i ryggen så baby kan sove.

- Den må gerne have dreje-forhjul, så den er nem at styre.

- Der skal være plads til opbevaring af småting.

Det som jeg er i tvivl om er hvor meget jeg skal prioritere komfort for barnet. For jeg kan jo sagtens finde enkle billige klapvogne der opfylder de krav, men i butikken så jeg STOR forskel i priserne og til hvor polstret osv de forskellige klapvogne er. Jeg vil jo gerne at min lille pige kan holde ud fx at sidde i klapvognen en hel dag, hvis vi fx er i forlystelsespark eller andet på sådan en heldags tur og at hun kan sove deri. Kan de fint det i de lidt billigere modeller - jeg tænker til en 800-1000 kr?

Dem jeg har kigget lidt på er bl.a. dem her

Chicco Liteway http://www.kaereboern.dk/chicco-liteway/

Chicco Echo http://www.kaereboern.dk/chicco-ehco/

Kan i anbefale nogen? Eller fortælle hvad der er vigtigst? Erfaringer både gode og dårlige? Har vi glemt noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige med de krav du stiller op der, vil jeg klart anbefale at i køber en Nuna Pepp..... Den er SÅ praktisk, og super let og simpel at klappe op/ned, og den fylder minimalt i bilen.

Den opfylder alle kravene, og Marlon har siddet i den på mange heldagsture, og taget mange lure deri også :)

Eneste ting man måske skal være opmærksom på, er at den ikke har enormt store hjul, og derfor kører den bedst på nogenlunde plane overflader, men den kan sagtens klare fx. grusvej/sti også.... Men den er ikke sådan til offroad i skoven og den slags.

Lige et link KLIK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil klart anbefale Emmaljunga Nitro City. Den holder sig godt nok ikke inden for din pris, men det er en fantastisk klapvogn, som overholder alle dine andre krav.

Har aldrig været så glad for en klapvogn som jeg var for den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige med de krav du stiller op der, vil jeg klart anbefale at i køber en Nuna Pepp..... Den er SÅ praktisk, og super let og simpel at klappe op/ned, og den fylder minimalt i bilen.Den opfylder alle kravene, og Marlon har siddet i den på mange heldagsture, og taget mange lure deri også :)Eneste ting man måske skal være opmærksom på, er at den ikke har enormt store hjul, og derfor kører den bedst på nogenlunde plane overflader, men den kan sagtens klare fx. grusvej/sti også.... Men den er ikke sådan til offroad i skoven og den slags.Lige et link KLIK

Tak for linket :loveshower den ser ihvertfald fin ud, så det er da klart en kandidat.

Jeg vil klart anbefale Emmaljunga Nitro City. Den holder sig godt nok ikke inden for din pris, men det er en fantastisk klapvogn, som overholder alle dine andre krav.Har aldrig været så glad for en klapvogn som jeg var for den.

Den ser smadder lækker ud, men 4.500,- er meget over vores budget :rolleyes så den er desværre ikke en mulighed. Det allervildeste jeg kan/vil strække mig til er omkring de 2500,- og så synes jeg altså også at det er ved at være meget dyrt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige købt Teutonia mistral... Købte den brugte til 1500 kr over dba... Er super glad for den og kan varmt anbefale den og har alle de ting du efterlyser! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en baby jogger city elite.. Der er solskærm der går langt ned, drejeligt forhjul der kan låses, gode store hjul så den kan køre i tærren, den kan ligges ned og så kan den klappes sammen kun ved at hive i en strop.... Men ja det koster. Har givet 4000 men synes at den er det hele værd.. Den kan desuden også bruges til at løbe med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har koebt en Teutonia Mistral DK. Altsaa den udgave af Mistralen med 4 lige store hjul, men den kan ogsaa faas som Mistral S, med to store bagtil og drejehjul fortil. Den har stadig vendbart styr. Vi koebte den brugt via DBA, brugt til 1 barn, og i god tilstand. Vi gav 1800 inkl tilbehoer. Jeg turde godt koebe den brugt, da jeg kender den fra min soester, som nu bruger sin til nr. 2, og hun har brugt den som barnevogn fra starten med liften i. Det er en robust vogn til gode penge, synes jeg, og begge modeller kan klare lidt "terraenkoersel".

- Den skal være let, nem at klappe sammen og fylde mindre end barnevognen i bilen, så jeg selv kan overskue at tage afsted med den i bilen (det kan jeg ikke med barnevognen).

Jeg kan selv klappe den sammen og loefte den op i bagagerummet paa min Fiat Punto.

Den skal have kaleche til at skygge for solen.

Den har en stor skygge med UV50+ australsk standard i.

Den skal kunne lægges ned i ryggen så baby kan sove.

Den kan laegges heeeeeeelt ned og fodstoetten klappes op, saa der er en god liggeplads til et stoerre barn.

Den må gerne have dreje-forhjul, så den er nem at styre.

Mistral S har drejehjul

Der skal være plads til opbevaring af småting.

Min synes jeg har en ok kurv under, men selvfoelgelig slet ikke i maal med barnevognsopbevaringen

PS. Hvis vi skal have en papaplyagtig model ogsaa, saa bliver det en Nuna Pepp...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svarene :yay nu har vi da lidt at gå efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nuna pepp er på tilbud i babysam lige nu, så tror da lige jeg vil tage ud og kigge lidt på den :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tur balloon.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har for ca. 14 dage siden købt klapvogn, og det er en Emmaljunga. Købt brugt. Jeg fandt den via en køb/salg gruppe på facebook, og jeg gav 1200,- for den. Den har været brugt til 1 barn, og den er i super god stand. Jeg aftalte med hende at jeg ville komme forbi og kigge på den, og hvis jeg synes den var ok, ville jeg købe den. Og den var klart ok.

Den har det sejeste camuflage mønstret stof - det faldt jeg pladask for. :whistling

Vi har også købt vores barnevogn brugt, kan sagtens anbefale dette. Man kan finde bogle udemærkede vogne derude......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm nu havde jeg næsten besluttet mig for en Nuna Pepp, men så spurgte manden så lige til morgen "Hvad så med pusletasken?"... den er der jo ikke plads til nogen steder på en Nuna Pepp... Hvad gør du mht den Troldemor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes lige i skulle se resultatet - vi endte med en Nuna Pepp alligevel :) tror jeg bliver glad for den. Og det med pusletasken må vi løse med en god rygsæk på længere ture, ellers kan jeg nok koge indholdet nok ned på korte ture til at det kan være i den lille kurv under vognen.

601551_10151069009385967_1272588900_n.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nu altid haft en pusletaske med når vi har været på tur med klapvognen.... Vi hænger den bare på styret i den lange strop, så skal den kun af når lillemusen skal sove, og så må man lige bære den over skulderen så længe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! Det virker godt nok som en større omgang at skulle sætte sig ind i, for at man kan være sikker på at få den rigtige klapvogn. Man bliver helt skræmt over de mange valgmuligheder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER