Mette A.

Menstruationskoppen

17 indlæg i dette emne

Jeg så lige der er tilbud på sådan en menstruationskop og da jeg har overvejet at få en kunne jeg lige så godt købe den nu på tilbud. Men jeg kender kun til den der hedder Ladycup og har ikke hørt om menstruationskoppen. Er der nogen der kender den og evt. kan anbefale den eller det modsatte?

Linket til tilbuddet er her http://dagensbedstetilbud.dk/campaigns/single/14052/?utm_content=rightoffer&utm_medium=Newsletter&utm_name=Newsletter-daily&utm_source=Newsletter5-Dagensbedstetilbud-20120821&utm_term=city&email=jegmette%40hotmail.com

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan umuligt være rart at gå rundt med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tjek Øko og alternativ snak..... der er flere tråde omkring det! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan umuligt være rart at gå rundt med...

Jeg kan afsloere, at LadyCup i hvet fald er vaesentligt mere behagelig end en Tampax, hvis man kender den klamme fornemmelse i sit alderhelligste - frem for alt bagefter, hvor toerhed og evt. lugt praeger zonen.

Det er snart halvandet aar, jeg bruger LadyCup og vil aldrig mere bruge en tampon, hvis jeg kan undgaa det rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det drejer sig om at finde den menskop, der passer en bedst. Jeg kan bedst lide LadyCup, men har ogsaa kun proevet den og DivaCup...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har for nyligt købt én, og jeg har kun lige prøvet den for at mærke hvordan det føles... Og jeg kan faktisk ikke mærke den er der.... Hvert fald synes jeg som Camilla, at det er mere behageligt end en tampon :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke prøvet den cup. Jeg har lady og moon cup - er mest glad for mooncuppen, men det er ikke den store forskel.

Jeg er vildt glad for den og kan overhovedet ikke mærke den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luuuuuv it :P Men vær omærksom på, at det er blevet indberettet som bivirkning ved dem (til lægemiddelstyrelsen), at de faktisk kan give problemer med spiraler - flere kvinder har fået "flyttet" spiralen af dem, og det er jo ærgeligt, både med besvær/smerte, men også dyrt når der skal købes ny spiral :unsure Ikke noget der sker tit, men man skal bare lige være obs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan varmt anbefale den- men hvis man er nedsunken i bækkenmuskulaturen så kan den måske godt sidde for langt nede, og dermed generer.. Jeg oplevede den som SUPER nem at bruge, og synes det er et fantastisk alternativ til både bind og tampax som virkelig udtørrer og er produceret af alt mulig træls, som både belaster det miljø vi har "downunder" og det omkring os.

Jeg skal ud og have en ny efter jeg har født- efter at have prøvet sådan en, så går jeg ALDRIG tilbage til det andet. Med undtagelse af selfølgelig de første 8 uger efter fødslen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej er nødt til at spørge hvordan den fungere. Jeg er selv for tiden til bind har ellers altid brugt ob men kunne ikke efter fødslen da en slim hinde var vokset forkert. Den er fjernet nu men jeg frygter lidt første gang jeg skal bruge ob igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej er nødt til at spørge hvordan den fungere. Jeg er selv for tiden til bind har ellers altid brugt ob men kunne ikke efter fødslen da en slim hinde var vokset forkert. Den er fjernet nu men jeg frygter lidt første gang jeg skal bruge ob igen

http://ladycup.dk/

Jeg bruger denne her....og saelger den, men i Italien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med at købe en ladycup fra www.ladycup.dk (købte først en til min søster, da jeg ikke havde fået mens efter fødslen endnu, så kunne hun teste den for mig :D). Både min søster og jeg selv er SUPER glade for den! Jeg havde lidt startproblemer med at den lækkede en smule, men jeg fandt ud af at det var fordi jeg ikke havde skubbet den langt nok op, så den blev presset let sammen til en oval form istedet for helt rund, og derfor sluttede den ikke tæt. Jeg synes det er nemmest at sidde på hug på gulvet, når jeg sætter den op, så glider den nemt højt op og sidder rigtigt.

Jeg tømmer den 3 gange dagligt - om morgenen, når jeg står op, om eftermiddagen når jeg kommer hjem fra arb og om aftenen inden jeg går i seng. Men hvis man bløder meget kraftigt vil man nok skulle tømme den lidt oftere. Jeg bløder sådan rimelig normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes den er super smart men er vist ikke lige mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har egentlig, siden de kom frem, tænkt; Yiiiiiark! Fyforpyfor! Men efter at have læst denne tråd er jeg blevet lidt nysgerrig og måske hooked - specielt efter kommentaren omkring tørheden efter brug af tampon, for iiiiiih, det er bare træls!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en Organicup og elsker den.. Det er simpelthen genialt, når man først har fundet ud af det!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har egentlig, siden de kom frem, tænkt; Yiiiiiark! Fyforpyfor! Men efter at have læst denne tråd er jeg blevet lidt nysgerrig og måske hooked - specielt efter kommentaren omkring tørheden efter brug af tampon, for iiiiiih, det er bare træls!

Den er nemlig meget sundere for vores krop end både tampon og bind - så det er ihvertfald en god grund til at prøve det af. Man risikerer svamp, infektion osv ved brug af tampon og bind - med menstruationskoppen påvirkes "miljøet" dernede ikke og man tørrer som sagt ikke ud.

Men det kræver jo at man har et afslappet forhold til sin krop og ikke har noget imod at "rode rundt" dernede. Hvis man før har brugt tampon er det nogenlunde det samme, men for udelukkende bind-brugere kan det måske være grænseoverskridende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER