bettyboop1984

Forældre uden bil

28 indlæg i dette emne

Den ville jeg vende med en jordmor. der er nemlig noget med infektionsrisiko når vandet er gået. Man skal ihvert fald ikke vove sig ud i at gå til sygehuset hvis hovedet ikke står fast og vandet går.

Men hvis hovedet står fast og man ikke har veer, og man fx kun bor 10 minutters gang væk, så kan jeg virkelig ikke se problemet. Infektionsrisikoen er da ikke større når man går end når man sidder i en bil.

Og Ja, der er infektionsrisiko når vandet er gået. Men det er jo ikke fordi man er i akut fare lige så snart vandet går. Man skal bare helst have født indenfor 24 timer, og man får taget temperatur en gang i mellem for at sikre at man ikke får feber. Og hvis man gør, skal man i antibiotikabehandling. Værre er det altså ikke. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror der er omkring 2-3 km til sygehuset, hvertfald ikke noget jeg føler er voldsomt.

Men hvis jeg kommer til at rende med bækkenløsning og jeg skal gi dig, så tar jeg nok en taxa eller vi låner en bil.

Men tænker bare at jeg har hørt man bliver sendt på vandring på gangen for at fremme fødslen og så vil jeg hellere bare gå derud.

Det er også en dejlig tur og kan jo ligge mig på græsset i parken og hvile lidt hvis det bliver for meget.

Vi har den samme afstand til sygehuset (Næstved). os ville de ikke se før til sidst. Første gang kom vi lige ind først på aftenen, og blev sendt hjem igen. Afstanden til sygehuset har meget at sige hvornår de beder dig komme ind og om du må blive. Det også om der ellers er nogle særlige omstændigheder eller ej. Sådan har det været begge gangene her.

Datteren blev født omtrent to timer efter vi kom ind anden gang. Knægten kom til verdenen en time efter ankomst. Det havde betydet rigtig mange mange ture nedad på vejen derud hvis vi havde været på gåben.

Det er fedt hvis du kan. men jeg må indrømme, jeg tror ikke du kan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så alle taxa selskaber skal lige ligge inde med en autostol?

Min svigermor er taxashauffør og har ikke nogen autostol.

Måske hun får det når børnebørnene kommer. :lolhit

Taxa selskaber har alle (eller i hvert fald langt de fleste) nogle autostole på deres central, så det er ikke den enkelte chauffør der har dem, som man kan bestille - det koster ekstra, for chaufføren skal tilbage til centralen og hente stolen og sætte den i vognen og tilbage og afleverer den efter turen er slut.. Sådan er det i hvert fald i KBH.. Jeg kender flere der bruger taxa med autostol i stedet for selv at have en bil og har selv snakket med 2 forskellige selskaber om det, da min søster skulle bruge 2 engang de skulle på ferie og til lufthavnen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER