Unknown

Barnedåb - har vi glemt noget ?

5 indlæg i dette emne

Pyha i morgen skal Zoey døbes.

Synes egentlig ikke jeg mangler at forberede noget, men synes på den anden side også det er gået lidt nemt. Dette var selvfølgelig også meningen for vi holder det på en cafe.

Jeg har:

Snakket dagens forløb, menu og afleveret bordkort til feststed.

Lavet bordkort + bordplan.

Tøj Til Zoey (Dåbskjole og heldragt til efterfølgende) Tøj til mor & far.

Snakket med kirken og fået de sidste ting på plads.

Er der virkelig ikke andet der skal gøres ?

Holder man normalt en tale? Tænker måske vi bare byder velkommen og siger tak fordi folk vil komme. Og evt takke faddere fordi de vil være faddere ( ved ikke om man gør det).

Har også her på falderebet overvejet at købe en gæstebog som bliver sendt rundt. Tror i dette ville være en succes eller bare noget træls noget for folk ?

Håber i kan hjælpe mig lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdte ikke tale, men bød bare velkommen og præsenterede menuen :) Vi havde så fundet en sød sang på nettet :) Vi havde gæstebog og det tog gæsterne fint imod :) Synes, at det var hyggeligt at læse beskederne dagen efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt barnedåb i søndags, og en ting jeg kan give videre er, pak så meget som muligt ned nu. Sørg for at pusletasken er klar, hav dåbskjolen klar til lige at tage med, sørg for evt. skjorter/bukser etc. er strøget og klar. Ha' back up tøj med til dåbsbarnet. Vi havde planlagt et aoutfit med lange ærmer og lange bukser, men det blev megavarmt og solskin, så vi måtte finde på noget andet....

Vi havde overnattende gæster op til søndagen hvor dåben skulle stå og det gav mig lidt stress på, men at skulle rende rundt og pakke pusletaske, pakke barnevogn i bilen etc. var ikke lige noget jeg havde brug for. Det kunne snildt have været gjort aftenen før. Hellere pakke for meget ned end for lidt. Vi tog hans skråstol med også, og den blev brugt mens vi spiste forret.

Min mand holdt desuden en tale. Han takkede gæsterne for at ville fejre dagen sammen med os, takkede fadderne og gudmor, samt takkede for gaverne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for de gode fif :-)

Vi fik pakket det vi kunne lørdag og alt andet lagt frem - så der var ingen stress på om formiddagen.

Mht tale bød vi bare velkommen og fortalte de praktiske ting. Vi takkede folk for gaverne da vi sagde farvel. For vi havde ikke åbnet dem da vi bød velkommen og synes det virkede plat at takke inden man vidste hvad det var :-)

Vi købte en fin gæstebog i søtrene grene. Den blev sendt rundt og folk skrev søde hilsner i den. Der er maaaange sider i den. så vi regner med at folk også kan skrive til fødselsdag osv :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også der var nogen gode råd angående den store dag. Har skrevet dem ned i min "babybog", så jeg er super klar til når vi skal holde den store dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER