Verdier

"billig" dåbskage..

12 indlæg i dette emne

Jeg havde håbet på at have en lille fin dåbskage til når nu Max skal døbes, men skrev til en og hun ville dælme have imellem 700-900 kr!! Er det normalt for sådan en kage?? Skal lige siges at jeg aner ikke hvad det koster at lave sådan en kage og hvor meget tid man bruger, men synes godt nok det er mange penge..

Er der evt en som kender kogen i Varde området eller i nærheden som laver sådanne kager til lidt billigere penge? Ellers må jeg vist bare droppe det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror ikke det er helt unormalt at sådanne kager koster omkring 1000 kr. så vidt jeg ved ihvertfald...men det tager også ret lang tid at lave den slags kager ihvertfald som jeg har hørt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg lyder som en meget fair pris. Det er dyre materialer, og sådan en kage tager snildt flere dage at lave, og der bruges mange timer på det.

Måske kan i forhandle jer til en billigere udgave? Hvis du har ønsket 2 lag, kunne i måske nøjes med 1 eller skære ned et andet sted?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg selv laver sådanne kager, så kan materialerne godt løbe op i ca 500 kr..... Så jeg synes det lyder ret rimeligt egentlig, da der ligger mange timers arbejde i at lave den :whistling

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal give 400 kr for vores dåbskage, og det er kun materialer vi skal betale. Min veninde laver den..

Vi har så valgt at gøre det, at vi vælger en LILLE dåbskage - Også en masse tilbehør (chokolader, frugter osv). Så er tilbehøret billigere, men vi får den flotte kage (Og der er så alle kan få et stykke).. Vi bliver 30, men hun alver en kage til 15-20 mennesker..

Ellers, så prøv at gå til en bager; Fx er der en bager i Odense, som laver sådan nogle sjove kager med dyr og de koster "kun" 500 kr mener jeg det er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. Ja jeg havde også tænkt at den ville koste omkring 4-500 kr.. Hmm, måske jeg skulle forsøge at bage noget kage selv.. Den behøver jo ikke se perfekt ud, barE smage fantastisk..

Mange tak for svar tøser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes det er mere end rimeligt :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvor mange mennesker kagen skulle være til men prisen lyder umiddelbart rimlig.. Det er ret dyrt at lave de kager og det kan tage rigtig mange timer at lave den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede selv dåbskagen da vores yngste skule døbes. Havde ikke prøvet det før, så det var lidt et sats :D Men den blev faktsik helt okey. Tror jeg havde materialer for omkring 3-400kr,måske lidt mindre og kagen var i 3 lag. Jeg havde også bagt små mini muffins med blå smørcreme med glimmer på toppen, så fine <3 Der findes mange gode kage blogs på nettet, hvor man kan få inspiration.

Hvis du har tiden (og lysten) så synes jeg du skulle springe ud i det. Jeg syntes det var enormt hyggeligt at gå og lave selv. Efterfølgende har jeg lavet flere kager og de bliver bedre og bedre hver gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange personer er det til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var omkring 40 voksne og ca. 20 børn fra 0-8år. Det var til Brunch, og dåbskagen til kaffen efterfølgende. Kan se om jeg kan finde et billede af den, når jeg kommer på computeren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ked af at sige det, men hvis jeg skulle lave den, ville du komme til at betale 1500 kr. for kagen. Langt de fleste kagebagere tager 25 kr. pr. person, og hvis man nu tager en pris på 900 kr. til 60 personer, har du en kuvertpris på 15 kr. Så det er faktisk ret billigt! Og nu er råvarer jo heller ikke helt gratis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER