Tina80

Min dag i dag

13 indlæg i dette emne

Har været til vækstscanning i dag og for sidste gang.

Tøzen trives storartet og vejer nu 1899 gram. Og så har hun boret hovedet helt ned i bækkenet.

Og sørme om ikke prinsessen allerede har hår på hovedet.

Men men... Ja det er ikke nemt at bære mig :-D

Jeg har for meget fostervand igen- ligesom med min yngste datter herhjemme som blev født i uge 35.

Så overlægen bestilte lige tid til mig i morgen tidlig til en glykose belastnings test.

Hov lige en god nyhed- fik målt livmorhalsen og den var fin lang (4 cm)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:loveshower Dejlig Update :loveshower :loveshower

:goodluck Idag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at det mest var positivt lad os høre hvordan glykosen går.

Jeg skal til Glykose på tirsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glykose testen gik faktisk okay. Blev kun træt i hovedet o. Fik kun lidt hovedpine.

Svaret får jeg på mandag sammen med svaret på min blod%

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi krydser fingre for gode svar mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik et godt og et dårligt svar i dag.

Min glykose test resultat var fint og normalt.

Men men men mit blod % var faldet ige.

Det var ellers steget til 6.8 for en månede siden ( det skal helt være over 7)

Men testen fra i fredags viser den er faldet til 6.5!!

Så nu venter jo på lægen fra sygehuset ringer og siger hvad der så skal ske.

For har været på dobbelt dosis af jern piller i 2 mdr nu og alligevel falder min %

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er da fulgt af udfordringer - håber lægen kan stillet noget op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv det var ikke gode nyheder lægen kom med.

Jeg skal ha taget en masse blodprøver for at finde ud af hvorfor blod% bliver ved med at falde.

Løsning er så Andre præparater eller injektioner. Men jeg har allerede prøver 3 forskellige mærker.

Derudover synes mit sukkertal lå lige på grænsen. Så hun mistænker graviditetssukkersyge.

Og det kan nemlig også være skyld i jeg har for meget fostervand!!

Så nu vil jeg blive indkaldt en af dagene for at snakke om kostomlægning samt instruktion i at måle sukkertallet på mig selv, som jeg skal gøre efter måltiderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Surt med lidt dårlige nyheder. Man vil jo bare gerne have en god og ukompliceret graviditet.

Når det er sagt, så er der jo ikke noget du er skyld i. Nogen ting sker bare. Det vigtigste er at de opdager de her ting, så de kan gøre betingelserne for dig og baby så gode som muligt. Og den lille ser jo ud til at trives derinde.

Hos mig opdagede de graviditetssukkersygen lidt over 3 uger før termin - da baby blev vægtskønnet til 3800g. (og jeg har fået lavet 2 glukosebelastningstest og alt muligt tidligere som var normale). Er bare glad for at det blev opdaget, så må sygehuset og jeg jo tage vores forholdsregler udfra det. Jeg kan jo vitterligt ikke gøre andet end at holde min diæt og heppe på den lille snart vil ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv det var ikke gode nyheder lægen kom med.

Jeg skal ha taget en masse blodprøver for at finde ud af hvorfor blod% bliver ved med at falde.

Løsning er så Andre præparater eller injektioner. Men jeg har allerede prøver 3 forskellige mærker.

Derudover synes mit sukkertal lå lige på grænsen. Så hun mistænker graviditetssukkersyge.

Og det kan nemlig også være skyld i jeg har for meget fostervand!!

Så nu vil jeg blive indkaldt en af dagene for at snakke om kostomlægning samt instruktion i at måle sukkertallet på mig selv, som jeg skal gøre efter måltiderne.

Åh skat, da jeg håber at de får tjek på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke hørt hvordan det går med dine tal Tina og hvad læge/hospital har sagt?

Jeg selv skal i morgen have mine tal med videre gennemgået, der er heldigvis kun 3 målinger hvor tallene har været for høje denne uge - så jeg er fortrøstningsfuld. Krydser fingre for at insulin ikke er nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første 3 døgnprofiler jeg skulle måle min blodprocent (fra tirsdag-torsdag i sidste uge) viste tallene var for høje. Så skulle måle 3 dage mere- er i gang med sidste dag i dag. Håber det er sidste gang, for skal måle i fingrespidserne 7 gange om dagen.

Skal til kontrol på onsdag. Er de ikke tilfredse med tallene, bliver jeg henvist til Odense sygehus for at få insulin. Samt jeg også kun må føde der!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER