Guest LilleMig

Tør i godt gå ude om aftenen?

17 indlæg i dette emne

Så lige det det indslag i go' morgen danmark i morges om ham psykopaten der går og voldtager kvinder, og som åbenbart har slået en ihjel for 20 år siden - føj siger jeg da bare :puke :puke

Hvordan med jer der bor i området, tager i spc forholds regler eller??? Jeg synes bare det er SÅ skræmmende at man ikke engang kan bevæge sig frit uden at skulle være bange for hvem man støder på :(

Nu bor jeg i Randers, og her findes der selvfølgelig også sådan nogle mennesker, jeg går aldrig alene ude om aftenen, har altid mine hunde med, men alligevel føler jeg tit der følger nogen efter :blush

Ser sjældent nyheder, da jeg desværre bliver meget nemt skræmt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ligesom dig også let at skræmme, og bryder mig ikke om at gå alene ude om aftenen ret mange steder.

Dog er jeg rimelig tryg der hvor vi bor, i udkanten af Århus hvor der er MEGET stille, men er da ikke noget jeg knuselsker :whistling

er jeg udenfor dette område er jeg nok altid lettere anspændt og nervøs og rigtig glad for min bil så man ikke behøver stå at vente på bussen alene mørke steder osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er så øde, at jeg vist skal være glad, hvis jeg i det hele taget møder nogen... tongue.gif

Ej helt så slemt er det ikke, og jeg må da indrømme at jeg i mine yngre dage boede i et område, hvor det bestemt ikke gjorde noget, at man havde sin sundefornuft med sig, når man bevægede sig udenfor efter mørkets frembrud. Alligevel har jeg aldrig været bange for at færdes alene ude om aftenen, måske er jeg bare dumdristig??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tør ikke <_< Jeg er virkelig en kylling og har alle mine dage været frygtelig mørkerad, så jeg bevæger mig aldrig alene ud for en dør.. Nu bor vi i en lille flække, hvor jeg aldrig har hørt om et mord eller nogle er blevet overfaldet, meeeen jeg tør alligevel ikke - en skal jo være den første :P :P

Mine forældre har et sommerhus langt inde i skoven i Skåne, hvor her næsten aldrig er naboer i deres huse, så spørg mig ikke hvorfor jeg tør være der om natten :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke lige den pågældende sag - så det kan jeg ikke udtale mig om...

Men generelt er jeg sådan lidt modsat :whistling ...

Jeg har ingen problemer med at færdes ude når jeg er i byen og sådan - for der er jo konstant mennesker omkring mig...

Hvis jeg derimod skal gå ude efter mørkets frembrud på et øde sted - så kigger jeg mig tit over skulderen...

Forestiller mig at der kan ligge en på lur i busken; på øde steder er der jo absolut ingen der ville opdage noget...

(men så prøver jeg at overbevise mig om at der ikke er nogen som er tålmodige nok til sidde der og vente - der kommer jo aldrig mennesker forbi alligevel - så hvis det var aktuelt har de godt nok ventet længe)

edit: Men jeg indrømmer da at jeg holder mig fra øde parker i byområder og ligende steder hvis jeg tusser rundt alene sent om aftenen eller om natten... Så går jeg gerne en omvej af nogle større veje...

Men til dagligt når jeg går en aftentur med hunden, så er det ikke noget jeg tænker over :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sjældent alene ude om aftenen - især når vi går den mørke tid imøde. Ellers tager jeg bile, hvis jeg skal noget. Det er ikke aktuelt for mig mht. ham fra Amager, men hvor er det bare spooky!! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bor jeg ikke i det område, men der er altid steder man skal være mere varsom med end andre og ja det gælder om at have sin snusfornuft med sig. Generelt er jeg ikke bange for at færdes ud om aftenen/natten og jeg tror på at hvis man udstråler styrke, så er sandsynligheden for at blive overfaldet mindre end hvis man går og ser skræmt ud. Overfaldsmænd går som reglen efter de "lette" ofre.

Nå ja, så har jeg en mor der er mere end nok bekymret for os begge, så det er nok også for at lægge afstand til hendes kæmpe frygt for alt der gør at jeg tør/gør mere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var en gang sammen med en fyr (altså før min mand) og da han så skulle hjem, ville jeg følge ham til stationen (boede den gang i Taastrup) skulle vel op og købe noget i kiosken hvad ved jeg.. Og han så bare sådan ud i hovedet :o "hvad så når du skal tilbage, skal jeg følge dig så" han var helt forbløffet over jeg turde gå alene om aften, det plejede hans andre damer ikke at turde B)

Men ja da jeg boede der havde jeg ikke noget imod det, der var jo altid mennesker, så det tænkte jeg aldrig over.

Nu hvis jeg er alene hjemme, tør jeg dårligt nok at lukke døren op, for at lukke hundene ind og ud :D

Men ellers hvis jeg bare kunne komme fra min villavej ned til hovedvejen magisk vis, ville jeg igen ikke have noget imod at være alene ud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva' er det for et område? :huh

Jeg har aldrig tænkt over at jeg skulle være bange for noget, naiv som jeg er :D

Heller ikke selv om jeg har boet de sidste 8 år på Nørrebro ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva' er det for et område? :huh

Jeg har aldrig tænkt over at jeg skulle være bange for noget, naiv som jeg er :D

Heller ikke selv om jeg har boet de sidste 8 år på Nørrebro ^_^

Amager <_< Findes der en ryste i bukserne smiley..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg er ikke bange for at bevæge mig rundt udenfor alene om aftenen.

Heller ikke selvom jeg i 1999 blev overfaldet og truet med kniv og pistol i Berlin.. Jeg nægter at lade sådan nogle idioter styre mit liv, for så har de jo vundet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke pjattet med at færdes ude alene efter det er blevet mørkt.

Bliver også let lidt skræmt af lyde bag mig. Så jeg gør det ikke med mindre det er strengt nødvendigt.

Knus Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bor i et område hvor der tit og ofte desværre er ballade om aftenen, så nej, bliver helst inden døre når mørket bryder frem. Sørger så også for at handle når børnene er hentet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bor jeg på landet og her er jeg helt tryg, men er ofte i København og der går jeg aldrig ud alene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig turde gå alene i Århus og har kun gjort det en enkelt gang. Altså om natten. Alle mine veninder syntes jeg var lidt pyldret. Men jeg er blevet voldtaget en gang og har ikke lyst til at gentage det. Det var dog på en udlandsrejse med skolen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en bangebuks - jeg tør ikke ret meget- herunder at gå alene i mørke :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor så i nærområdet... <_< og plejer at løbe om aftenen, men det gør jeg så ikke mere... Synes det er så klamt... :bask

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER