Lotte

At komme ud af hjemmet?

9 indlæg i dette emne

Kommer i nogensinde ud af hjemmet (uden barn/børn)? Jeg var igår til første håndboldtræning denne sæson og det var bare så dejligt at komme ud og ikke mindst at få motioneret en masse..

men kl 21 (der var vi lige færdige) tikkede der en sms ind på mobilen, det var manden der skrev, at det slet ikke fungerede for Mads, jeg skyndte mig hjem og her var det så lige lykkedes manden at få Mads til at tage flasken med mit udmalkede mælk, så mads lå og pludrede ved min mand :)

Men John siger så at Mads har skreget siden kl 20.00 og at han ikke kunne få ham til at tage flasken, jeg fortæller ham at han jo fik bryst 19.30 så kl 20.00 bør han ikke være sulten :) men min mand kan jo så ikke forstå hvorfor han er så ulykkelig.. det er han normalt ikke. John fortæller at han har grædt lige indtil jeg kom ind ad døren og han kunne høre mn stemme..

Kan det virkelig passe at man som mor ikke kan komme ud af huset bare 2 timer? skal jeg give op på håndbold, eller give det nogle flere forsøg.. jeg mener jo bare, John bør da kunne være alene med Mads i 2 sølle timer uden panik? :)

Nå men er der nogler af jer der har erfaringer, tips eller ideer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu høre jeg ikke til herinde men da min søn var 14 dage gammel begyndte jeg igen til hundetræning inden jeg skulle afsted ammede jeg ham godt af og så sov han somregel til jeg kom hjem igen og ellers havde min mand en flaske til ham nogle dage kom manden ham i bad hvis han var vågen for at få tiden brugt

( vi havde et tæppe som lå i sengen så det lugtede af mig og det kunne også hjælpe hvis han blev ked af det )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget muligt, at han kan mærke du er væk og hvis din mand er den mindste smule utryg/nervøs ved at være alene med ham, så kan han mærke det. Hvis du gerne vil afsted, kan du evt. give Mads den t-shirt/top du har haft på den dag, så han stadig kan lugte dig - det var det eneste der fik Anna til at holde op med at græde, første gang vi prøvede at få hende passet som ½-årig (behøver jeg sige det blev en kort fest vi var til :rolleyes )

Håber for dig, at I kan få det til at fungere, så du kan komme til håndbold :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke rigtig prøvet det endnu, men håber da jeg kan starte til boksning nu her.. Og det kræver jo at Søren skal være med ham.. Men tænker at hvis vi kan få ham til at tage en flaske, så burde det jo ikke være noget problem.. Jeg ville nok, som de andre skriver - give ham noget der dufter af en selv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej. Jeg har heller ikke selv prøvet at forlade hjemmet uden Cecilie. Jeg skal til sommerfest på mit arbejde den 31 august (hvis hun vil tage en sutteflaske). Jeg vil rigtig gerne afsted så håber, at hun vil tage imod en sutteflaske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har to gange vaeret i nabolandsbyen for at handle, mens min mand havde Noah herhjemme. Han blev ammet foer og jeg var vel afsted i 45 minutter.

Vi har gjort det, at min mand fra starten har vaeret alene sammen med Noah, mens jeg for eksempel har sovet i alt fra 30 minutter til to timer eller som sagt, har vaeret ude at handle. Jeg ville godt turde tage afsted i op til 2 timer, hvis bare han er yderst maet og veltilpas, naar jeg tager afsted. Jeg tror det handler om oevelse, saa far(og mor) er sikker i sin sag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været ude at handle meget kortvarigt - rekorden var vist i fredags, hvor jeg var af sted i en hel ½ time, inden min far ingede og sagde at Maja var vågnet og græd... I dag var jeg med min far i banken for at oprette en børnebørnskonto i mellemtiden sov Maja :) Jeg har planer om at starte op til orkester her til september, men Maja er ikke interesseret i flaske eller sut, men tænker at vi må blive ved med at prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fra Sif var 2 uger prøvet flere gange at tage ud af huset alene... Fødselsdagsfest, handleture, besøg... Det går fint den første halve time sammen med hendes far, men så har vi balladen! Hun vræler hjerteskærende (som min mand siger) indtil at hun jeg kommer ind af døren og hun hører min stemme... Så smiler hun over hele hovedet og begynder at pludre glad... Det er ikke fordi hun ikke kan lide sin far... Hun er faktisk meget glad for ham... Jeg skal bare hele tiden være inden for synsfelt... Skal lige siges at hun ikke ammer, men kun får flaske, så det er ikke på grund af manglende mad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hører godt nok ikke til her, men jeg har fra første dag været væk i kortere tid max 2 timer, hvor henholdsvis manden eller mormor har passet og det har fungeret fint. Her er det en nødvendighed at der er andre som kan tage over, da der indimellem er noget som skal gøres med de to "store".

Jeg kan godt huske ved vores den første, hvor jeg nærmest løb rundt inde i byen, hvis jeg endelig kom afsted, for babyen kunne bestemt ikke undvære mor ret længe af gangen :) Er blevet noget mere afslappet omkring det ved nummer to og tre, da jeg jo kan se at der faktisk er andre som kan tage sig lige så godt af babyen som mig :) Far har jo også efterhånden en del erfarring med babyer :)

Far bruger også en del tid sammen med lille Frida, når han er hjemme, så hun er helt dus med ham og lige så gerne vil være hos ham som hos mor (undtagen lige når der skal spises :) ).

Jeg syntes at det er rigtig dejligt og giver overskud at kunne komme lidt ud og se andet end babyen.

Jeg har ikke de vise sten, for hvad der skal gøres, men som der bliver skrevet, handler det måske om tryghed for begges vedkommende, så mon ikke at det skal prøves i kortere tid nogle gange og så bliver begge forhåbentlig så trygge ved situationen, så de kommer til at nyde alenetiden, så du indimellem kan komme lidt ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER