Solvej99

Tumlinge-smalltalk

10,007 indlæg i dette emne

Nå det lyder da som om at en vuggestueplads koster det samme over hele landet :)

Så er du nok heldig at have sådan en billig plads Troldemor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nå det lyder da som om at en vuggestueplads koster det samme over hele landet :)

Så er du nok heldig at have sådan en billig plads Troldemor :)

Ja det er jeg nok, og så har vi endda den skønneste DP :loveshower

Men det gør det jo også billigere at hun er privat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok vildt der er så stor forskel på pris på pasning. Jeg kan ikke lade være med at tænke -1500, hvis man så har fire børn, bliver det jo 6000. Jeg håber da virkelig de får meget i tilskud så, ellers er det godt nok en elendig løn.

Det er da også lidt fedt at jer i Jylland (?) kan vælge hvor mange timer I vil have. Her er der bare en (dyr) pris....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leo løber lige nu rundt i vores stuer og leger en blanding af fangeleg og gemme med sin far :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leo løber lige nu rundt i vores stuer og leger en blanding af fangeleg og gemme med sin far :kuller

Det er så hyggeligt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok vildt der er så stor forskel på pris på pasning. Jeg kan ikke lade være med at tænke -1500, hvis man så har fire børn, bliver det jo 6000. Jeg håber da virkelig de får meget i tilskud så, ellers er det godt nok en elendig løn.

Det er da også lidt fedt at jer i Jylland (?) kan vælge hvor mange timer I vil have. Her er der bare en (dyr) pris....

Ej ja, det lyder da mærkeligt :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok vildt der er så stor forskel på pris på pasning. Jeg kan ikke lade være med at tænke -1500, hvis man så har fire børn, bliver det jo 6000. Jeg håber da virkelig de får meget i tilskud så, ellers er det godt nok en elendig løn.

Det er da også lidt fedt at jer i Jylland (?) kan vælge hvor mange timer I vil have. Her er der bare en (dyr) pris....

Hun får 6500 pr barn ialt om måneden..... Og så en masse fradrag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja siddet og spiser en skål all bran helt selv med ske :loveshower hun spilder nu en del men sødt ser det ud ;)

Lige om ligt skal hun have nattøj på og i seng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej ja, det lyder da mærkeligt :blink

Vi betaler også bare en pris. Jeg har ikke hørt noget om at betale for timer. Det kan være det er billigere hvis man kun har brug for deltid men ellers er det det samme så vidt jeg ved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi betaler også bare en pris. Jeg har ikke hørt noget om at betale for timer. Det kan være det er billigere hvis man kun har brug for deltid men ellers er det det samme så vidt jeg ved :)

Jeg mente, at det var mærkeligt, hvis Troldemors DP kun fik 6000 kr. pr. md. i løn ;)

Der findes også deltidsinstitutionerne i København. Jeg gik selv i en deltidsbørnehave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hammer dyrt bare med børnepasning i det hele taget.

Her koster Jamies dp 2996,- i måneden (minus bleer) og Chloes børnehave koster 1188 inkl mad og frugt (efter søskende rabatten).

Det er over 4000kr i måneden :o . Jeg får 5000 udbetalt på su... Kunne ihvertfald ikke ha studeret, hvis M ikke havde eget firma.

Eller hvis jeg havde været alene med børnene.

Her er der også kun fuldtids pladser.

Jamies dp er kommunal, men hun er bare fantastisk. Bedre findes ikke. han elsker at være der.

Ville ønske at jeg kunne sige det samme, om der hvor Chloe gik i VG, men det var bare en forfærdelig tid :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mente, at det var mærkeligt, hvis Troldemors DP kun fik 6000 kr. pr. md. i løn ;)

Der findes også deltidsinstitutionerne i København. Jeg gik selv i en deltidsbørnehave :)

ok jeg troede det var det med timerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smutter lige herind et par timer før tid :blush

Vi giver 3435 kr. for 37 timer i privat DP i Københavns kommune :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener vores plads koster 2700 kr ca. Får så tilskud så betaler kun 1880 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias er blevet evalueret af dp og pædagog. Han er klasse 1,1.

Fordi han ikke er glad for store forsamlinger og er genert. Fik at vide at vi havde pylret for meget om ham.. Hvilket er noget jeg har været meget Obs på ikke at gøre!!

Vi skal snart til evaluering samtale. Spændt på hvad de siger.. Føler bare ikke det er så stort et problem..

Hvad siger jeres børn til f.eks legestue?

Frygter jeg har gjort noget forkert ved at vi er så meget hjemme mennesker og ikke nogen der tager til en hel masse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv så er Felix eksem vendt retur. Det er ellers længe siden sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias er blevet evalueret af dp og pædagog. Han er klasse 1,1.

Fordi han ikke er glad for store forsamlinger og er genert. Fik at vide at vi havde pylret for meget om ham.. Hvilket er noget jeg har været meget Obs på ikke at gøre!!

Vi skal snart til evaluering samtale. Spændt på hvad de siger.. Føler bare ikke det er så stort et problem..

Hvad siger jeres børn til f.eks legestue?

Frygter jeg har gjort noget forkert ved at vi er så meget hjemme mennesker og ikke nogen der tager til en hel masse..

Hvad betyder klasse 1,1?

Theo går jo i vuggestue, hvor de er 12 børn på stuen. På gangen er der to andre stuer + en børnehavegruppe. Så han er vist ved at være rimelig vant til andre børn. Der er i hvert fald ingen problemer.

Når vi er til noget, så kan han godt være lidt genert over for de voksne i starten. Det tror jeg er helt normalt. Han tør heldigvis hurtigt op.

Når vi er ude og handle osv. så sidder han faktisk og siger "hej" til alle der går forbi :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias er blevet evalueret af dp og pædagog. Han er klasse 1,1.

Fordi han ikke er glad for store forsamlinger og er genert. Fik at vide at vi havde pylret for meget om ham.. Hvilket er noget jeg har været meget Obs på ikke at gøre!!

Vi skal snart til evaluering samtale. Spændt på hvad de siger.. Føler bare ikke det er så stort et problem..

Hvad siger jeres børn til f.eks legestue?

Frygter jeg har gjort noget forkert ved at vi er så meget hjemme mennesker og ikke nogen der tager til en hel masse..

I er jo jer og sådan er det. Tænk også hvis alle børn er ens så var det da lidt for nemt!

Felix går i VS og er vant til mange omkring sig. Men hvis der er noget nyt vil han gerne se det an og det får han lov til.

Da vi startede til gymnastik gik der nogle gange inden han var tryk ved det. Han græd og ville have sut. Nu er der ingen problemer og han elsker det men vi har også taget det i hans tempo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad betyder klasse 1,1?

Theo går jo i vuggestue, hvor de er 12 børn på stuen. På gangen er der to andre stuer + en børnehavegruppe. Så han er vist ved at være rimelig vant til andre børn. Der er i hvert fald ingen problemer.

Når vi er til noget, så kan han godt være lidt genert over for de voksne i starten. Det tror jeg er helt normalt. Han tør heldigvis hurtigt op.

Når vi er ude og handle osv. så sidder han faktisk og siger "hej" til alle der går forbi :D

:ditto til det hele, bortset fra 1 anden VS-stue og 2 BH-stuer i huset ;)

Anna er blevet glad for VS og elsker andre børn, men hun var lang tid om at synes det var okay. Når der er mange fremmede mennesker omkring hende er hun meget genert og vil helst være helt tæt på mig eller sin far. Indtil for gangske nylig var hun meget bange for fremmede mænd og havde de fuldskæg kunne hun begynde at græde bare hun kiggede på dem. Det er heldigvis ikke så slemt mere ;)

Nu synes hun andre mennesker er interessante - især hvis man kan få dem til at reagere når man siger hej. Men de skal ikke komme for tæt på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna sov 2½ time (12:15-14:50) i VS i dag og alligevel var hun HELT færdig og gik stort set omkuld og sov kl. 19:20 - kun 20min efter vi gik på værelset :blink

Det er vist godt det er weekend...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna sov 2½ time (12:15-14:50) i VS i dag og alligevel var hun HELT færdig og gik stort set omkuld og sov kl. 19:20 - kun 20min efter vi gik på værelset :blink

Det er vist godt det er weekend...

Nogle gange er det bare rigtig hårdt at være i vs :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna sov 2½ time (12:15-14:50) i VS i dag og alligevel var hun HELT færdig og gik stort set omkuld og sov kl. 19:20 - kun 20min efter vi gik på værelset :blink

Det er vist godt det er weekend...

Det lyder da dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gange er det bare rigtig hårdt at være i vs :D

Jep - især på dag 5 ;)

Det lyder da dejligt :)

Ja, gad godt det var så hurtigt og nemt at putte hver dag, men kan godt undvære pyldre/klynke-Anna, der er delvis helt overkørt og kaster med alting og delvist ligger sig med hovedet på dørtrinnet og putter. Hun brød helt sammen, da hun skulle have nattøj på - hun havde skidt og var blevet lidt rød og så kunne hun bare slet ikke holde op med at græde - det er altså ikke sjovt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad betyder klasse 1,1?

Theo går jo i vuggestue, hvor de er 12 børn på stuen. På gangen er der to andre stuer + en børnehavegruppe. Så han er vist ved at være rimelig vant til andre børn. Der er i hvert fald ingen problemer.

Når vi er til noget, så kan han godt være lidt genert over for de voksne i starten. Det tror jeg er helt normalt. Han tør heldigvis hurtigt op.

Når vi er ude og handle osv. så sidder han faktisk og siger "hej" til alle der går forbi :D

Betød at et klasse 1 barn er uden problemer. Klasse1,1 er der milde problemer.

Umiddelbart tror jeg mest at han bare skal have tid til at se ting og folk an. Hans fars familie er ekstrem generet og utrygge ved fremmede og forandringer og Tobias er på samme måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er jo jer og sådan er det. Tænk også hvis alle børn er ens så var det da lidt for nemt!

Felix går i VS og er vant til mange omkring sig. Men hvis der er noget nyt vil han gerne se det an og det får han lov til.

Da vi startede til gymnastik gik der nogle gange inden han var tryk ved det. Han græd og ville have sut. Nu er der ingen problemer og han elsker det men vi har også taget det i hans tempo.

Tak, din første sætningtrængte jeg til, :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.