Myliona

Hvor længe er jeres babyer på et par uger vågne ad gangen?

23 indlæg i dette emne

Camille har nu været vågen i 4 timer. Hun gaber, men NÆGTER at sove.. Hun er ikke i dårligt humør. Men synes det er lang tid for sådan en lille en at være vågen.

Har skrevet ALT ned siden kl. 19 i går.

Hun har samlet set sovet 10 timer og 45 min og hun har spist 680 ml mme(På i alt 19 timer) - det er da også en del, når man tænker på hun vejer omkring 4,5 kg??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min SP anbefalede (ved 2 mdrs besøget) at de maks er vågne 2 timer ad gangen - så jeg synes 4 timer lyder af meget...

Hvad har du prøvet for at få hende til at sove?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP anbefalede (ved 2 mdrs besøget) at de maks er vågne 2 timer ad gangen - så jeg synes 4 timer lyder af meget...

Hvad har du prøvet for at få hende til at sove?

Alt synes jeg.. Hun har først fået flaske, hun er blevet skiftet flere gange, hun har fået te, hun er blevet gået med, hun har lagt alene, hun er blevet masseret....

Det er som om at så snart hun "blunder" bliver hun forskrækket og vågner helt op igen, og er frisk <_<

Hun har gjort det i de sidste par uger faktisk - Om aften er hun også tit vågen i 4-5- endda 6 timer engang <_< Synes det er benhårdt, fordi hun helst ikke vil ligge i liften eller på legetæppet, så man skal sidde med hende hele tiden.. Og forsøger at undgå der er for meget støj når hun skal sove, så vi kan hverken høre musik eller se tv <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det være et tigerspring??? (Spørger jeg helt og aldeles uvidende om emnet)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart, så kunne det sagtens - Hun er jo 4 uger og der er et ved 5 uger; Det "håbede" jeg bare vi havde haft, da hun for en uges tid siden var omklamrende, ikke sov, skreg en del og bare var en anderledes baby.

Nu er det egentlig ikke så meget andet end at hun ikke sover; Hun er glad nok - medmindre man lægger hende fra sig, også lige når hun får det "spjæt" så hun vågner..

Nu overvejer jeg at smide hende i barnevognen og gå en tur og se om det hjælper...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart, så kunne det sagtens - Hun er jo 4 uger og der er et ved 5 uger; Det "håbede" jeg bare vi havde haft, da hun for en uges tid siden var omklamrende, ikke sov, skreg en del og bare var en anderledes baby.

Nu er det egentlig ikke så meget andet end at hun ikke sover; Hun er glad nok - medmindre man lægger hende fra sig, også lige når hun får det "spjæt" så hun vågner..

Nu overvejer jeg at smide hende i barnevognen og gå en tur og se om det hjælper...

What ever works :7himmel Krydser fingre for at hun snart falder til ro - hun bliver jo overtræt på den måde :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også problemet med at Erica vågnede lige så snart jeg lagde hende fra mig <_< Her hjalp det er svøbe hende (ikke specielt stramt) i et tæppe eller dyne, så hun ikke opdagede hun blev lagt. Enten det eller så en tur i barnevognen som du skriver. Håber du kan få hende ned på lidt kortere vågenperioder :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. tigerspring, så tænker jeg at det passer helt perfekt med hendes alder, for man regner da efter terminsdatoen og ikke fødselsdatoen, ikke? Og Camille er jo født lidt ved 40+ (uh.. tænke tænke...) 4, var det ikke sådan? :)

Held og lykke med at få hende til at sove :goodluck For at svare på dit oprindelige spørgsmål, så tror jeg at Valdemar er vågen ca. de der 2 timer ad gangen, som TiaK nævner. Nogle gange en smule mere (men så bliver han faktisk også pylret) og nogle gange lidt mindre (især om natten, der er han relativt flink til at sove efter bleskift og mad, dvs. efter ca. en halv time/tre kvarter)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om natten har vi ikke haft problemer den sidste tid - Der bliver hun skiftet, får mad også sover hun igen..

Problemet er ikke når vi ligger hende - Det er mens hun stadigvæk er i vores arme, at hun nærmest får et "spjæt" også vågner hun <_<

Vi gik med hende, og hun sov hele vejen (Cirka 1 time).. Tog liften ind - og nu er hun vågen igen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. tigerspring, så tænker jeg at det passer helt perfekt med hendes alder, for man regner da efter terminsdatoen og ikke fødselsdatoen, ikke? Og Camille er jo født lidt ved 40+ (uh.. tænke tænke...) 4, var det ikke sådan? :)

Held og lykke med at få hende til at sove :goodluck For at svare på dit oprindelige spørgsmål, så tror jeg at Valdemar er vågen ca. de der 2 timer ad gangen, som TiaK nævner. Nogle gange en smule mere (men så bliver han faktisk også pylret) og nogle gange lidt mindre (især om natten, der er han relativt flink til at sove efter bleskift og mad, dvs. efter ca. en halv time/tre kvarter)

Hun er født 40+6, så faktisk er hun jo 5 uger nu, hvis man tæller fra terminsdagen... Men synes bare det har været sådan her i et stykke tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror måske det er maven der driller..

Hun prutter en del.. Puha, synes det er svært at se på :boo

Hun vrider sig, og græder helt i søvne fordi hun er SÅ træt nu :boo Men et eller andet gør bare hun bliver ved at vågne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej... :kram håber det snart går over!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt genkende mange af de ting, som du skriver fra vores Frida på 4 uger + 5 dage. Hun har dage, hvor hun sover helt fantastisk og længe af gangen og ligeledes sover fint om natten. Andre dage sover hun mange gange af meget kort tid som i dag. sov 1 1/2 time i formiddag, men har ellers kun taget smålurer. Jeg tror at det indimellem er maven der driller, med meget luft og når det er tilfældet kan hun blive helt hysterisk og være svær at få til at falde til ro.

Jeg tænker og tror på at det nok er en periode vi er inde i nu. Syntes også, at jeg husker fra mine to første at de første uger sov og spiste de hele tiden og så kom der en tid, hvor de blev lidt mere opmærksomme på omgivelserne og skulle vænne sig til disse indtryk, hvor de blev noget mere ustabile mht til at sove spise, være vågen mm.

Kan godt forstå at du syntes at det er hårdt at være på hele tiden. Håber at det er en tilvænningsperiode, som inden længe er over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har bare været en lorte dag. ØV. Heldigvis sover Camille nu, og håber hun tager bare en time eller to.. Kryds fingre.

Mon ikke det jeg troede var et tigerspring sidst, bare var noget optakt og at tigerspringet så kommer nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har bare været en lorte dag. ØV. Heldigvis sover Camille nu, og håber hun tager bare en time eller to.. Kryds fingre.

Mon ikke det jeg troede var et tigerspring sidst, bare var noget optakt og at tigerspringet så kommer nu!

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har bare været en lorte dag. ØV. Heldigvis sover Camille nu, og håber hun tager bare en time eller to.. Kryds fingre.

Mon ikke det jeg troede var et tigerspring sidst, bare var noget optakt og at tigerspringet så kommer nu!

Det kunne det godt lyde som om.. Håber lillepigen og du får lidt søvn.. Og så at hun selvfølgelig kommer hurtig over det igen.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu tuder jeg bare - Ikke pga Camille, men hele dagen har bare virkelig været noget møg og føler mig som en dårlig mor, fordi jeg ikke har trumfet igennem med de ting jeg følte var rigtigt :boo Føler det er gået ud over Camille.

men må hellere forsøge at få noget søvn, det bliver nok en hård - men god dag i morgen, hvor vi heldigvis skal hjem til min mor - Har virkelig brug for den støtte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke vaere saa haard ved dig selv bearhug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er ingen dårlig mor..! Den tanke syntes jeg du skal smide i skraldespanden med det samme og tænke "ok så blev vi det klogere, imorgen er en ny dag" for du gør det allerbedste du kan og ingen forventer mere af dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag kørte vi op til mine forældre.. Var lidt bekymret for Camille ville få endnu en "dum dag", når vi igen var i byen..

MEN, min familie er så meget anderledes i forhold til svigerfamilien.. Så hun sov alligevel cirka 3 timer i perioden 12-19 :loveshower

Den ene time var på brystet af mormor, som virkelig nødt at være pude for sit barnebarn :7himmel

Jeg ved ikke helt om det ER et tigerspring - I dag har hun slet ikke været pyller og ked, hun har været meget aktiv og vågen, også hr hun haft de perioder hvor hun bare har slappet af..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det var dejligt at høre :7himmel Hun havde nok bare en træls dag så - det har vi andre jo også indimellem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tigerspring kan også sagtens kun vare en enkelt dag :) ikke dermed sagt at det så VAR det, for babyer kan vel også godt bare have en dårlig dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige haft et par lignende dage med Bjarke (har beskrevet det inden under vores mødregruppe).

Er slet ikke i tvivl om, at hans mave stod af i forbindelse med opstart af D-vit. dråber. Han er blevet sig selv igen, og er ikke længere utræsteligt ked af det, med tydelige smerter, totalt overtræt, "nægtede" at overgive sig til søvnen osv. Har nu ikke givet det i 3 dage og han er sig selv igen.

SP sagde, at nogle bør ikke kan tåle kokosolie som D-vit. ofte er opslemmet i, så skal have fat i nogle dråber i en anden suspension før han får det igen.

Men det er vel nogle uger siden I startede på D-vit. så det er nok ikke jeres problem, men det var den eneste ting, der var forandret for Bjarke, derfor jeg ikke er tvivl.

Håber Camille bliver sig selv igen meget snart :)

PS: Jeg blev også ret ked, for synes jeg gjorde alt, men kunne bare ikke rigtigt trænge igennem til ham, og han var så ked af det og havde tydeligvis ondt :( Men det er jo ikke fordi jeg er en dårlig mor, men "bare" omstændighederne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER