12 indlæg i dette emne

... Jeg sad lige og surfede babyfora, og faldt til min store overraskelse over en tråd, hvor en række kvinder udvekslede tal på, hvor meget de havde taget på under deres respektive fertilitetsbehandlingsforløb.

Say what?!?

Er der nogen, der kan forklare den for mig - bliver man chubby af at være i behandling?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan kun give dig min erfaring, men ja. Desværre lidt. Jeg vejede 58 da vi gik igang for 1 1/2 år siden og vejer nu 63 :(

Da jeg ikke spiser anderledes, eller motionere anderledes end før bh så går jeg ud fra at det vel er en af bivirkningerne ved at forsøge at få noget naturligt til at ske, på en unaturlig måde :-)

Kh Michelle

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog ikk på i forb. Med behandling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog enormt meget væske på. Sådan et par hundrede gram i døgnet (!) og jeg vil da indrømme, at jeg synes ikke det forsvandt som dug for solen, da behandlingen var slut - selvom de nok forsvandt sidst. Jeg tror, det drejede sig om små 5 kg over ganske kort tid - og jeg havde ikke ændret motions eller spisevaner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man ikke passer ekstra på, så tager man på af at være i behandling!

Man får en masse medicin, hvor nogle af bivirkningerne er væskeophobning, øget appetit osv. Desuden er der perioder hvor man ikke må motionere som man plejer, så der risikerer man også lidt ekstra.

Selv har jeg klaret det indtil videre uden at tage på. Altså jeg tager på under behandlingen, men bagefter er jeg kommet ned på det normale igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke taget på her de 2 første måneder - tværtimod tabt mig lidt.

Har haft en del kvalme - og så spiser man jo ikke så meget.

Jeg tror det er meget individuelt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har ikke taget på under selv behandlingsforløbet, tabte mig for at nå en vægt jeg var tilfreds med inden at vi startede i behandling og har tabt mig yderligere 3 kg nu hvor jeg er 8 uger henne pga at lidt kvalme og nok en masse spekulationer inden at vi viste om den nu sad der og det hele var ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog også på under behandlingen :blush Jeg fik at vide på klinikken dengang, at 2 kg er det normale ved det lange behandlingsforløb før ICSI :13: Jeg tog lidt mere på :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog heller ikke på i forbindelse med behandlingen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog ikke på i løbet af de 3 år, vi var i behandling. Nærmere omvendt... Så det behøver ikke være endbetydende med vægtøgning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog ikke på i løbet af de 3 år, vi var i behandling. Nærmere omvendt... Så det behøver ikke være endbetydende med vægtøgning.

Man er jo også forskellig man person til person og kroppen reagere ikke ens. Men en fordel for dig kunne jo så være at det ikke var helt slemt at :sandie høhø..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man er jo også forskellig man person til person og kroppen reagere ikke ens. Men en fordel for dig kunne jo så være at det ikke var helt slemt at :sandie høhø..

Tror måske også det kan have noget at gøre med, hvor høj en dosis man skal have? For jeg fik en meget lav :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER