GrønFrø

Hvordan fortalte/fortæller i den gode nyhed?

9 indlæg i dette emne

Ja, nu er der forhåbenligt ikke så lang tid til NF scanning, og jeg er begyndt at tænke over, hvordan vi skal fortælle den glædelige nyhed til familien.

Egenlig er det mest mig, bare at sige det, men jeg synes også det kunne være meget sjovt at pakke en ting ind f.eks en sut eller scanningsbillede.

Hvad gjorde i? Og hvordan blev det modtaget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg slet ikke gravid endnu så vidt jeg ved ;)

Men vi har tænkt os at købe nogle sutter og skrive et brev til bedsteforældrene :)

Eller give dem noget hvor der står mormor, morfar, farmor og farfar på.... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er også noget i den stil, jeg har tænkt på :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde lidt forskelligt, til svigermor skrev vi et brev til hende fra blobber (det er første gang hun skal være farmor) og til min mor fik hun et afkrydsnings kort til fødselsdag, hvor der stod - Skal være mormor igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nærmest familie fik besked over telefonen, da jeg blev indlagt, og graviditeten var en af grundende til min indlæggelse og pludselige sygdomsopblusning.

Det var ikke lige sådan vi havde tænkt os det. Men vi havde nu heller ikke tænkt os at gøre noget ud af det i form af sutter, digt eller noget. Det bliver sgu for meget i vores øjne.

Besked blev selvfølgelig en smule overskygget af min sygdom, men folk blev glade, og reaktionerne efterfølgende blev bare endnu bedre.

Det var faktisk kun min mor, som fik beskeden face to face. Hun blev virkelig glad. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, nu måtte jeg jo desværre fortælle det noget tidligere end jeg ville have gjort.. Men jeg havde taget en positiv test med og så havde jeg bundet en sløjte rundt om den.. Gemte den bag ryggen og uden at sige noget overrakte jeg den til min mor, hun stod bare og kiggede ned på den og så tilbage på mig, så fik hun tåre i øjnene og begyndte at grine :D

Det jeg ville have haft gjort, var at tage kopier af scanningsbilledet, sætte det i ramme med teksten "Mormor og Morfars Lille Trold" osv. en til alle i familien :) Og så ville jeg have kommet op med et påskud til en familiemiddag, hvor de alle ville have fået en lille gave :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor fik et julekort, hvor der stod:

"En stor nyhed, kan også være en lille en. Hilsen XX Thirstrup Fischer"

Vi var der da de fik det, og min mor var helt "hvad skal det betyde??? ER DET SANDT?? ER DET DET??"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav besked til jul. jeg havde lavet en lap papir hvorpå der stod tillykke med din kommende titel som fx. moster... og sådan en lavede jeg til familien på både min og min mands side.. og pakkede dem ind.

vi holdt jul med min mands familie og de fik dem inden vi skulle spise julemiddagen. de blev alle meget rørt og det tog nogle øjeblikke før de helt fattede hvad der stod.... 7himmel.gif

min egen familie åbnede dem først da de skulle til at pakke gaver ud.... og de ringede og var helt oppe og køre alle sammen....loveshower.gif

Det var en rigtig dejlig måde at gøre det på... min mor vidste det dog i forvejen, da jeg havde været nødt til at spørge hende om nogle ting.... men hun havde holdt det for sig selv...

dog havde hun jo så købt bøger om graviditet og babyer i julegave til mig og manden.... Min svigermor blev vist lidt ked af at hun ikke kunne have gjort det samme...(hun lider at depression) for hun gik i seng inden vi nåede til aftenkaffen juleaften... det var lidt træls at hun ikke lige kunne oppe sig lidt i stedet.. hun havde ikke gjort det samme som min mor alligevel, da de overholder deres gavebudget meget meget stramt.. så der havde ikke været brugt penge på det....!!

Men ja måden vi fik det fortalt på, var egentlig ret vellykket....loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det af tre omgange.

Mine børn fik lov til at fortælle det til mormor og morfar (deres trejde barnebarn), de ville rigtig gerne og det fik de lov til.

Samme dag havde vi kærestens brødre og en svigerinde på besøg. Her lavede vi en quiz (pigerne mod drengene, og jeg legede også med), hvor kæresten sørgede for at det var uafgjort og bonusspørgsmålet afslørede så den lille nyhed. Det var simpelthen så skægt.

Svigerforældrene fik en lille gave med en sut og tilhørende seddel (nuppet herinde fra) svigermor som ikke kan læse uden briller og som åbnede gaven sad bare og kiggede ned og så op på os og ned igen, hun kunne vist ikke helt tro det.

Første gang pakkede vi scanningsbilledet fra NF ind og gav det i julegave. Anden gang fik storebror en hjemmelavet "jeg skal være storebror" trøje på (det var også til jul faktisk).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER