Guest cmbk

Tung ble

14 indlæg i dette emne

Bliver lidt i tvivl. Hvor mange bæ-bleer laver jeres nyfødte - eller hvad er normalt? Pr dag... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du ammer, så kan der gå dage i mellem bonus-bleerne :)

camille er cirka 50/50 - og hun laver 1-2 bonus-bleer om dagen nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke noget der er 'normalt', når de udelukkende får MM. Det vigtigste er, at farven ændrer sig iht den lille folder du sikkert fik på sygehuset?

Det skal gå fra sort, til brun, til grøn til gul i løbet af ca. en uge - hvor meget der kommer om dagen er underordnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caro får bryst, fik kun lidt mme i nat. Og havde lavet en stor prut ble tidligt i morges, men blev så i tvivl om det var nok. Igår lavede hun tre. Det er den mørke farve stadig. Tak for svar :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caro får bryst, fik kun lidt mme i nat. Og havde lavet en stor prut ble tidligt i morges, men blev så i tvivl om det var nok. Igår lavede hun tre. Det er den mørke farve stadig. Tak for svar :-)

Læste det godt lige i din mor-tråd. Tror nu ikke de 20ml MME gør en forskel. Det er helt normalt det er mørkt endnu - det skal nok ændre sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det imellem 3 og 5 hver dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, bare jeg ved at det godt kan variere mht. bæ-ble. Og at det IKKE er et must at de skal komme 6-8 gange dagligt, som jeg læste - Nej, de 20 ml. MME gjorde nok ikke det store, og egentligt var det nok mere pyllerhed end at hun var sulten. Der er nemlig mælk i babserne og hun sutter såååå fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik meget udtrykkeligt at vide på sygehuset, at barnet skal have afføring HVER dag frem til uge 8 herefter kan der gå op til 14 dage, hvor barnet ikke har afføring med mindre, at det får MME for så skal det have afføring hver dag. Har du ikke fået den folder der hedder ''Tjek bleen'' på sygehuset?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den første uge har farven det samme både hvis man ammer eller giver MME. Og der skal være noget i bleen mindst en gang om dagen. som Nitzen1987 skriver kan det efter de 8 dage godt gå dage imellem der er noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, den har jeg fået - Og læst. Men slog det også op på nettet og der sagde den 6-8 gange, så blev i tvivl. Men hun har jo lavet en bæble i nat og en tidligere i morges, så det skulle vist være 10fire. Og natten er jo ung endnu :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt at alt mellem hver 14 dag og hver ble er normalt... Vi var heldige at de første nok 6 uger var hver ble en bæ ble

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en lille sidebemærkning..... En tung ble er en tisseble ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det fandt jeg ud af - haha ;-) Troede det også var begrebet bæble ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det fandt jeg ud af - haha ;-) Troede det også var begrebet bæble ;-)

Hehe, det er sgu også så teknisk :D

Man burde lave en ordbog til nybagte mødre :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER