Sarahb_dk

Hvilket tøj har i brugt mest til jeres baby?

21 indlæg i dette emne

Hej :balloons

Jeg er jo gået så småt igang med at købe lidt (eller meget) ind til vores lille bassemand, men jeg synes det er svært at vide hvad man egentligt har mest brug for? Der er SÅ meget fint tøj, men synes det er lidt fjollet at indkøbe bukser og bluser, hvis man i virkeligheden får mere brug for body'er og heldragter :) Jeg har købt lidt forskelligt i str 56 og 62, men bør man også have lidt i str 50?

Giv gerne jeres erfaringer videre til en førstegangsmor i vildrede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Body og heldragter ;) Vi har stort set ikke brugt Bluser, da jeg synes de kravler for let op, når man tager baby op obs. Min ældste datter vejede knap 4 kg og startede i str 50, så jeg ville købe lidt i den str. Kan godt lide tøjet sidder pænt og ikke er for stort :)

Men bodyer kan man næsten ikke få for meget af imo. Heldragter bruger vi stadig en del til K, som nu er str 74-80 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en lille smule i størrelse 50... Hun var 51 cm da hun blev født, så der var noget i str 50 hun passede og brugte... Men primært brugte hun str 56 og det gjorde hun i ret lang tid... Men har hørt at det er meget forskelligt fra barn til barn... Nogle hænger længe fast i f.eks. str 62 og andre så i str 74... Vi har startet med at købe lidt i alle str og så supplerer vi op når hun skal i gang med en ny str.

Vi havde en masse bukser, trøjer og kjoler i str 56, men brugte det aldrig... Hun gik kun i bodyer og heldragter indtil vi skiftede til str. 62...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I str. 50 brugte jeg kun heldragter med fødder - hun var 51cm og passede str. 50 i ca. 3 uger, så jeg ville altså købe lidt i den størrelse, med mindre dit barn bliver skønnet til at være stor.

Jeg har brugt både heldragter og bukser/bluser - jeg synes det har været rart at kunne skifte. Her i (den fesne) sommer, har jeg brugt langærmet body og bukser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger bodyer og bukser :)

Hun er nu 53 cm og 3700 gram, og passer str 50 perfekt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt lidt af det hele. Heldragter er jeg ikke stor fan af, så det har jeg kun brugt enkelte gange. Kjoler har jeg mest brugt til fint brug. Synes de er lidt besværlige.

Jeg er glad for bodyer enten langærmet alene eller en kortærmet med en bluse udover. Almindelig bukser eller strømpebukser til.

Vi startede i str 56 men burde have haft noget i str 50. Hun svømmede i tøjet de første par uger så næste gang vil jeg nok sørger for at have nogen enkelte sæt i str 50.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger heldragter, bodyer i forskellig tykkelse og baade lange og korte aermer, bloede bukser og sommerdragter til Noah. Saa har vi brugt enkelte troejer. Altsammen str. 50 og det sidder delvist stadig og poser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har mest brugt body, heldragter og smækbukser.. Har ikke haft noget i 50 og ofte bruger de hurtig str. 56..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger heldragter med og uden fødder og bodyer med bukser uden over :) maja brugte str. 50 de første 3 uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar :) Jeg kan godt se, at det nok er meget fornuftigt at investere i et par stykker tøj i str 50 (Så er der også en undskyldning for at shoppe lidt mere :whistling ). Indtil videre har jeg mest købt bodyer og bløde bukser, samt lidt heldragter, men tror jeg skal finde lidt flere af dem.

Det er rigtig rart at høre andres erfaringer, for det er da en jungle :) Er der nogen er jer der har vinterbørn, hvor i har købt uldbodyer og evt en flyverdragt i str nyfødt? Har overvejet en alm køredragt og så vores voksipose, men hvad giver man dem ellers på når man fx skal ud og køre bil? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt mange langærmede bodys, bløde bukser og uldveste i vinters... I Bilen gav jeg Silje en uldtrøje på og hue + et tæppe over.. Det er vigtigt at de ikke har ex en flyverdragt på, da selej så ikke sidder ordentligt...

Havde en strikket ulddragt til hvis vi skulle ud eller en flecedragt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vinter vil jeg anbefale en fleecedragt til bilen..... Det er dejligt blødt og nemt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er december-barn. Jeg havde body´er der var uld/bomuld og oftest havde hun to lag lange ærmer på.

I bilen havde hun hjemmestrikket uldhue og fleecedragt fra H&M. I Duni i barnevognen, havde hun uldhue og hjemmestrikket uld-trøje :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bruges der udelukkende bodyer og heldragter med fødder, da jeg syntes at det er rarest, da der ikke er noget der skiller på midten eller strømper der falder af så de bliver kolde. Alle mine børn har startet i str. 50 og de har vejet 3400g, 3350g og 2990g. Kan allerede se nu hvor lillepigen er 2 uger, at der ikke går længe inden hun ikke kan passe str. 50 længere.

Jeg vil anbefale at købe lidt tøj i str. 50.

Til vinteren er jeg stor tilhænger af fleece. Jeg købte uldbodyer i føtex, men syntes at de gik forholdsvis hurtigt i stykker ved knapperne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle svarene, jeg suger det hele til mig :)

Ok, så en "rigtig" flyverdragt skal man ikke kigge efter, men en fleecedragt eller to måske? Og min mor har fuld gang i strikkeriet, så der skal nok være trøjer nok til det første laaaange stykke tid ;)

Jeg har luret lidt på nogle bodyer fra joha, hvor det er en blanding af uld og bomuld, så dem kunne jeg godt finde på at købe lidt ind af. Tror jeg starter med nogle få ting i str 50, bare så man har lidt at starte med og så jeg ud og købe mere hvis det går helt galt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af strik har jeg haft mest gavn af et godt tæppe, cardigans og veste, det gør det alt sammen let at styre temperaruren, da det er let at tage af/på...

Og husk bluser skal ikke have hætter, da det ikke er rart for baby at ligge på, da det giver en klump i nakken... Så kun hætte i de ting man vil bruge udendørs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle svarene, jeg suger det hele til mig :)

Ok, så en "rigtig" flyverdragt skal man ikke kigge efter, men en fleecedragt eller to måske? Og min mor har fuld gang i strikkeriet, så der skal nok være trøjer nok til det første laaaange stykke tid ;)

Jeg har luret lidt på nogle bodyer fra joha, hvor det er en blanding af uld og bomuld, så dem kunne jeg godt finde på at købe lidt ind af. Tror jeg starter med nogle få ting i str 50, bare så man har lidt at starte med og så jeg ud og købe mere hvis det går helt galt :)

En enkelt fleecedragt burde være rigeligt. Køb den i str. 56 - det gør ikke noget den er lidt for stor og de vokser så hurtigt i starten :) Man kan få nogen hvor ærmer og bukseben kan bukkes op, så det fungerer som små vanter/futter - det er smart! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige fået en masse skønne ting af svigermor :) En stak fine bodyer, en heldragt fra ej sikke lej og en køredragt i fleece :) Man skulle næsten tro at hun havde læst med herinde ;)

Nu mangler jeg bare lidt i str 50, så er vi godt på vej. Tak for alle jeres svar, det er super at kunne trække lidt på andres erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme bruger vi altid Body og bukser.

Hvis hun skal have mere på bliver det en cardigan med lynllås eller knapper så den nemt kan tages af og på. Har en masse bluser og har aldrig brugt dem. Kjoler er jeg heller olle voldsom fan af da de kravler op når man løfter barnet og de krøller sig sammen når hun ligger i dem.

I starten brugte vi heldragter med fødder om natten, men er gået væk fra det da Zoey er ret lang, så for at de skulle passe i længden blev de alt for posede.

Og ja en flecedragt er genial, selvom Zoey er forårsbarn er det rart at smide hende i en flecedragt hvis det er lidt kølig og vi skal ud :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederik brugte mest bodyer (kort ærmede pga. årstiden) og sparkedragter eller bukser og trøje. Det er mest en smagssag hvad man iklæder sine små pus i. Jeg var mest til sparkedragter med Frederik men tror jeg er mere til trøjer og bukser med lillebror men nu får vi at se :) Frederik brugte str. 56 mest ca. 8 uger. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger bodyer og bukser eller strømpebukser om dagen og så sparkedragt der kan åbnes mellem benene om natten.

Dog her mens det er herre varmt har hun kun en kortærmet body på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER