somummy

Hvad spiser I i løbet af en dag?

15 indlæg i dette emne

Er altså lidt nysgerrig efter om jeg er den eneste der spiser som jeg gør. Synes godt nok mit sukkerforbrug er steget lige rigeligt efter manden har været ved grænsen og hente sodavand og slik :badgirl

Her er hvad jeg har spist i dag (og jeg er HELT ærlig :) )

Morgen: ca 200 g havregryn med mælk og et ekstra lille glas mælk ved siden af til vitaminpillen og fiskeolien

Formiddag: Fersken

Middag: pære + mellem sandwich med tunmousse og dressing

Eftermiddag: 1/2 ladyfinger + 2 fladbrød uden noget og 1 dåse sodavand

Sen eftermiddag: 2 nektariner

Aften: 2 tacoskaller med hakket oksekød og blandet grønt og 1 dåse sodavand

Dessert: 2 vaffelis :whistling

Sen aften: nektarin + æble

Lige om lidt: 5 stykker slik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja jeg er bestemt ikke bedre da... dry.gif jeg står op kl 10 og derfor får jeg sen morgenmad, som består af havregryn, og 1 liter mælk og vitaminpiller....

så får jeg ikke det store før til aften, udover usunde ting, som Sun lolly, slik eller schokolade... og til aften får vi så idag fx. lasange med salat til... og en dåsecola... whistling.gif og så drikker jeg selvfølgelig vand i løbet af dagen....

Jeg glemmer af spise fordi jeg ikke føler mig ordenlig sulten... og det er så nemt at tage noget med sukker i.... puha... blir helt flov...

frugt er jeg så dårlig til at spise.... og det når altid at blive dårligt inden vi får det spist.... sad.gif

jeg må vist til at tage mig lidt sammen med det mad..... og spise noget ordenligt og sundt.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt jeg ikke er den eneste der har dårlig samvittighed. Det har jeg faktisk hver dag efterhånden, hvilket meget godt hænger sammen med at jeg synder hver dag :blush

Ville ønske at jeg havde viljestyrken for min lille søns skyld, men den forsvinder lissom i hverdagens tåge (hvor poetisk :bask )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Morgenmad er tit et stykke brød med pålægs chokolade. Formiddag kan være melon og en småkage. Frokost er enten rester fra dagen før eller rugbrød med pålæg. Eftermiddag er forskelligt. Men noget med sukker i. Aftensmad er idag oksekød med karry og spidskål. Aftenhygge er enten id eller slik. Har aldrig fået så mange usunde ting i mit liv før..... Hvis jeg ikke får sukker løbende går jeg helt kold = at jeg sover hele tiden. Får 1 til 11/2 dåse sodavand hver dag. Og alt for lidt vand.... Mælk får jeg derimod nok af. Glæder mig til jeg får min sunde levevis tilbage igen. Efter at have døjet med kvalme i næsten alle månederne er jeg glad for jeg ny får noget ned :) selv om jeg ikke er specielt stolt af de usunde ting i blandt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er nogle rigtige sukkergrise os fra August :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil slet ikke nævne hvad jeg spiser men det er ikke helt sundt :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er altså lidt nysgerrig efter om jeg er den eneste der spiser som jeg gør. Synes godt nok mit sukkerforbrug er steget lige rigeligt efter manden har været ved grænsen og hente sodavand og slik :badgirl

Her er hvad jeg har spist i dag (og jeg er HELT ærlig :) )

Morgen: ca 200 g havregryn med mælk og et ekstra lille glas mælk ved siden af til vitaminpillen og fiskeolien

Formiddag: Fersken

Middag: pære + mellem sandwich med tunmousse og dressing

Eftermiddag: 1/2 ladyfinger + 2 fladbrød uden noget og 1 dåse sodavand

Sen eftermiddag: 2 nektariner

Aften: 2 tacoskaller med hakket oksekød og blandet grønt og 1 dåse sodavand

Dessert: 2 vaffelis :whistling

Sen aften: nektarin + æble

Lige om lidt: 5 stykker slik :)

Nu kan jeg ikke huske hvornår du har termin men blot til Info. De fleste jordmodere anbefaler at man stopper med fiskeolie 1 mdr før termin da fiskeolie er blodfortyndende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg ikke huske hvornår du har termin men blot til Info. De fleste jordmodere anbefaler at man stopper med fiskeolie 1 mdr før termin da fiskeolie er blodfortyndende.

Så har jeg stadig lidt tid at løbe på endnu :) Men tak for info :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får kun 1 stk frugt om dagen pga graviditetssukkersygen, men jeg spiser lige så mange gange som dig somummy, det er bare "rigtig" mad det meste af tiden, syns faktisk jeg spiser rigtig meget. Og jeg vejer det samme nu som i uge 23. Jeg syns nu også jeg har mere lyst til sødt mens jeg er gravid end ellers, men det kan ikke rigtig nytte at gi efter for når jeg skal passe på sukkersygen.

Fx:

Morgen: Rugbrød med kyllingpålæg og mayo + 3 svesker + kalk og vitaminer

Formiddag: 5 korns grød med lidt rørsukker

Frokost: Rester fra aftensmaden fx kartofler med kogte grøntsager

Eftermiddag: Rugbrød med smøreost + et stykke melon + jern

Aften: Forskelligt, fx wokret med kylling og grøntsager og brune ris

Natmad: Rugbrød med sukkerfrit syltetøj + lille stykke kage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

meget rart at se at man ikke er den eneste der spise noget uhensigtsmæssigt....whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil slet ikke nævne hvad jeg spiser men det er ikke helt sundt :-/

:ditto Jeg er FORFÆRDELIG lige for tiden - min samvittighed på den front er døden nær!!! Jeg drukner den i cola og slik :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lyst er mest til den usunde side, og jeg lader lysten vinde... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lyst er mest til den usunde side, og jeg lader lysten vinde... :whistling

Og hvorfor gør man det??? Jeg ved jo godt at det er bedst at lade være og der er jo trods alt kun 5 uger til min krop, kun er MIN krop. Så hvorfor har jeg drukket to kopper varm kakao med flødeskum og spist en hel skål nic nacs i dag!!! Synes ikke jeg kan være det bekendt over for min lille baby dreng som er tvangindlagt til måske at være afhængig af sukker fra fødslen af, pga hans mors manglende viljestyrke.

Er en dårlig, dårlig præ-mor!! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes jeg er sulten næsten hele tiden og sukkertrangen er også ganske stor her, for når overskuddet ikke helt er så stort trækker sukkeret bare. Men jeg prøver virkelig at holde igen, men er ikke hellig. De dage overskuddet er der til det kæmper jeg for sagen og så er der plads til at "synde" mere de dage hvor der er mindre overskud.

Har bare sådan et skrækscenarie oven i hovedet om at vores lille prinsesse bliver kæmpestor og sukkerafhængig. Har ikke fået konstateret graviditetssukkersyge, men frygter lidt (som jeg nok også har skrevet tidligere) at jeg er lidt glucoseintolerent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER