SarahTheresa

Tvillinger

11 indlæg i dette emne

Hey.. Ville høre om der er nogen af jer, der ved hvornår man kan se om der er en eller to? :) Skal til første læge besøg på tirsdag.. Er bare utrolig nysgerrig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ofte først ved første skanning, da lægen ikke lytter til baby før du er noget længere henne! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja som Miss-Mette siger skal du skannes for at finde ud af om du er så heldig at vente to :loveshower

Jeg har tvillinger på 6,5 måned, og det blev først opdaget til nakkefoldsskanningen i uge 12. Min oplevelse som tvillingegravid var at de praktiserende læger ikke har den store erfaring med tvillingegraviditeter og selv til 32-ugers undersøgelsen havde min læge meget svært ved at skelne de to hjertelyde fra hinanden :rolleyes

Men til en tidlig skanning i uge 6-7 vil jeg mene man kan se om der er en eller to :goodluck

Har du nogen speciel grund til at tro et er tvillinger, eller er du bare nysgerrig? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen :)

Jamen har tvillinger både på min mor og far's side. Så der er chancer for det.. Har egentlig altid ønsket mig det, så er bare så pokkers nysgerrig ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen :)

Jamen har tvillinger både på min mor og far's side. Så der er chancer for det.. Har egentlig altid ønsket mig det, så er bare så pokkers nysgerrig ☺

Ja så er der da gode chancer :loveshower

Her er der også tvillinger i både min mors familie og i min mands familie. Alligevel blev vi noget overraskede til skanningen :blink Min mormor har 4 søskende hvor det er to hold tvillinger og så fik min moster et sæt tvillingepiger for to år siden :kuller

Men jeg krydser fingre for at du er så heldig at få lov at opleve at have tvillinger :wee Det er intet mindre end vidunderligt at se dem sammen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe. Tror aldrig man kan være forberedt, selvom man ved chancerne er der

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det burde vel kunne ses på en scanning fra det tidspunkt man kan se hjertet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du bør kunne se det ved en tidlig skanning omkring uge 7. Det kunne min fætter og hans kone ihvertfald. Men det er jo de færreste som får disse tidlige skanninger. Man får dem som regel hvis man har været i behandlingsforløb eller hvis der er mistanke om der er noget galt.

Håber da for dig det er tvillinger hvis det er jeres ønske :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan jo købe en tidlig scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan faktisk se det foer hjertelyden kan ses hvis de ikke deler moderkage- min kunne i hvert fald se i 5+5 at der kun var en blommsaek selvom man ikke kunne se babyen endnu :) held og lykke med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, må tage en snak med lægen og høre hvad hun siger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER