TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Camille har drukket 150ml kamille te og spist lidt.. Fremgang!! Hun sov 3 timer til formiddag, så hun har helt sikkert haft brug for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vågner de til mad?

Nogen gange er det til mad med det er kun efter 3 eller 4 timer, gir jeg dem mad efter 2 spiser de max 60 ml også sover de igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvordan falder de i søvn? Lyder som om de ikke selv kan komme videre til næste søvnfase

Det kommer and på om de falder i søvn mens de får aften flaske eller om de er vågne når vi putter, hvis de ikk falder i søvn mens de sover prøver jeg at lægge dem halv vågne så det er nemmer for dem at komme videre i søvnen, de sover også stadig sammen så de burde ikk føle sig alene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay Mie har fået sin første tand...

Hvor fedt :) håber selv at det er derfor jeg har så dårlige nætter i øjeblikket men kan ikk se noget som helst:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikk nogen med bogen vidunderlige uger som kan fortælle mig om der er tigerspring hos mig nu?? Havde termin d. 23/8-12 og de er født den 9/8-12 ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay Mie har fået sin første tand...

weee, Tillykke med Mies første tand :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan fryser I mm til grød? Eller malker I ud hver gang? Og hvor store er portionerne?

Er jo helt ny i det her grød verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, for en lorte periode vi har herhjemme.... med snart overstået sygdom... lidt meget uforklarlig skrigeri om aftenen og natten... en sur dreng om dagen.... åhhhrrrr haaa.. jeg håber at jeg er på rette køl med t finde årsagen... men er komemt til at tænke på om det kan være flere tænder... der gør ham såååå sur.... han var småsur i 3 dage sidst ved de 2 små fortænder i UK, nu kan det måske være det er fortænderne i OK, som gør ham sur.... de er jo større, så kan det være man skal være sur i mange flere dage.... ej jeg ved det ikke... men nøj, jeg kan mærke min lunte er ved at være meget kort.... jeg er træt og modløs... fordi det nu har været dårlig periode i over en måned...

JEG VIL HAVE MIN STILLE OG ROLIGE DRENG TILBAGE!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, for en lorte periode vi har herhjemme.... med snart overstået sygdom... lidt meget uforklarlig skrigeri om aftenen og natten... en sur dreng om dagen.... åhhhrrrr haaa.. jeg håber at jeg er på rette køl med t finde årsagen... men er komemt til at tænke på om det kan være flere tænder... der gør ham såååå sur.... han var småsur i 3 dage sidst ved de 2 små fortænder i UK, nu kan det måske være det er fortænderne i OK, som gør ham sur.... de er jo større, så kan det være man skal være sur i mange flere dage.... ej jeg ved det ikke... men nøj, jeg kan mærke min lunte er ved at være meget kort.... jeg er træt og modløs... fordi det nu har været dårlig periode i over en måned...

JEG VIL HAVE MIN STILLE OG ROLIGE DRENG TILBAGE!!!!!

:kram Håber snart det hele vender og du får din solstråle tilbage!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikk nogen med bogen vidunderlige uger som kan fortælle mig om der er tigerspring hos mig nu?? Havde termin d. 23/8-12 og de er født den 9/8-12 ???

Det passer meget godt med 26 ugers tigeren. Mie er fra 18/8 så lige midt imellem termin og fødsel og hun er 28 uger nu. Men hvis det er 26 ugers tigeren bør den være på retur snart. Det kan som du skriver også være tænder, men om det kommer ved dem begge to på samme tid vil vist kun være heldigt. Har du Helens bog om børn og søvn? Der har jeg fundet rigtig mange guldkorn, og er super nem at slå op i. Jeg læste så det meste efter jeg havde fundet problemernes karakter og fandt ud af at det var lidt komplekst, men det tog et par timer og så havde jeg noget at arbejde med og det virkede!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det passer meget godt med 26 ugers tigeren. Mie er fra 18/8 så lige midt imellem termin og fødsel og hun er 28 uger nu. Men hvis det er 26 ugers tigeren bør den være på retur snart. Det kan som du skriver også være tænder, men om det kommer ved dem begge to på samme tid vil vist kun være heldigt. Har du Helens bog om børn og søvn? Der har jeg fundet rigtig mange guldkorn, og er super nem at slå op i. Jeg læste så det meste efter jeg havde fundet problemernes karakter og fandt ud af at det var lidt komplekst, men det tog et par timer og så havde jeg noget at arbejde med og det virkede!

Ja jeg har også læst lidt i hendes bog og prøver at følge hendes søvnhjul, det går rimelig om dagen men natten er stadig noget L*** og har lidt svært ved at finde tiden til at læse i den desværre.. Men tak for svar håber vare det er en periode der snart er slut..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For f****n da ikke også så borede en af naboerne lige og Mie lå og sov, nøj Hun blev forskrækket Det lille pus, nu er der vist ingen chance for at Hun sover videre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille har været let hele dagen.. men nu begynder hun at pylre. Godt farmand er hjemme om nogle timer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har allerede fodret tøserne 4 gange, drenge 2 gange, været på opdagelses-skovtur med Caroline, ordnet vasketøj x3, støvsuget og fodret Caroline, striglet to ponyer og ordnet foder x12... Ja, søvn giver energi :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hygger med masser af bolde og badekar.... Og Marius kunne sidde selv i den selvom han sad med numsen på indsatsen :) Og knægten forsøgte sørme at rejse sig op :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay Mie har fået sin første tand...

De bliver altså bare lige pludselig store... Hvad siger Mie til tandbørsten? Marius bliver stiktosset...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille ELSKER tandbørsten, men hun har også fået børstet gummer siden hun var meget lille.. Det er kun når de bryder igennem at hun ikke synes det er SÅ rart ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan fryser I mm til grød? Eller malker I ud hver gang? Og hvor store er portionerne?

Er jo helt ny i det her grød verden :)

Jeg malker ud hver gang. Dvs. jeg malker ud én gang om dagen, som er ca 100 ml. Det fungerer ok for mig, men nogen vil sikkert synes, at det er træls, og så tror jeg da bare, at jeg ville fryse i fryseposer eller små bøtter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har idag haft besøg af sp'en for sidste gang. Tobias er 9,5 mdr, 78 cm og 10,5 kg. Hun synes han er foran motoriske, så det var dejligt at få af vide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silas Hader tandbørsten, men men.. jeg tror det bliver bedre.. idag kunne jeg da komme til at børste dem uden vildt meget skrigeri... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været alene hjemme med C hele dagen og skal også være det de næste 2 dage. Det er lidt hårdt når man ikke er vant til det. Man kan sagtens mærke på hende at hun er vant til at far kommer og leger med hende om eftermiddagen. Hun synes ikke mor bliver ved med at være spændende.

Men hun har for første gang leget næste en time på gulvet med hendes ting, helt selv. Jeg sad bare med Ipaden og kiggede internet mens hun møffede rundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber på en god nat. Simon var svær at putte her til aften, men nu sover han tungt. Så jeg overvejer snart at gå i seng. Sov godt alle sammen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan fryser I mm til grød? Eller malker I ud hver gang? Og hvor store er portionerne?

Er jo helt ny i det her grød verden :)

Jeg har bøtter af både 40 og 70 ml, som jeg løbende har frosset ned i. Og i de grød opskrifter jeg har, skal der 1/2 dl mm i en portion grød, så har tænkt mig at bruge den på 40 til det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, min trold er trist her til aften :(

Kan lugte der er tis i bleerne, men i dag har der hverken været noget "gult", og de har været helt lette.. Er helt bekymret :( Øv, tis og spis nu lille trold, så du kan blive rask!

Feberen er helt væk - 36,8 for 7 timer siden, inden panodilen og nu 36,8 igen inden panodil... Umiddelbart virker det dog ikke til at panodilen gør så hun får lyst til at spise, så føler det er lidt meningsløst at hun får dem :(

Jeg har besluttet at ringe derind i morgen, hvis der ikke er kommet en tung tisseble i nat.. Jeg synes det var mærkeligt at tage en hel tør ble i morges, også kun tørre bleer hele dagen :(

Heldigvis har hun drukket mere i dag, end i går :) Hun har drukket i hvert fald 250ml the, lidt vand også spist næsten 400 ml mme - og en kiks og en ostehaps.. Og suttet leverpostejen af rugbrød :P Så der er fremgang på madfronten! I morgen får hun øllebrød til morgenmad, så må vi se om det kan friste..

Vi har skiftet suttehovederne, så nu får hun nr.2 til vand, og nr. 2/3 til mad.. Før fik hun 1 tilv and og 2 til mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De bliver altså bare lige pludselig store... Hvad siger Mie til tandbørsten? Marius bliver stiktosset...

Jeg smed hendes tandbørste ud den anden dag fordi hun tabte den mellem toilettet og skraldespanden det syntes jeg er en kende klamt, så hun har faktisk ikke fået den børstet i dag (men mon ikke det går når nu den først er kommet i dag?) Men hun har haft en tandbørste siden december som hun har leget med så HÅBER det gør hende tryg ved tandbørstningen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER