Barbamama

Hvad ønsker jeg mig mon i fødselsdagsgave???

27 indlæg i dette emne

Ih, totalt luksusproblem... Men har mistet den ønskeseddel, som jeg lavede for et par måneder siden, og hvor der stod nogle ting på, som jeg reelt gerne ville have. Og nu - hvor jeg har fødselsdag på fredag i næste uge og folk er begyndt at spørge efter ønsker - er jeg bare helt lost.

Vil rigtig gerne have noget nyt tøj og undertøj efter fødslen, men aner jo ikke hvad størrelse jeg kan være i, hvordan det lige hænger sammen med amning, og om jeg er klar til "almindeligt" tøj med det samme, eller om jeg skal gå og være "eftergravid" i noget tid, og derfor først rigtig gider købe tøj igen til efteråret. Så ønsker mig gavekort til tøjbutikker...

Men udover det... Så kan jeg kun komme i tanke om Desperate Housewifes sæsonner på dvd. Ellers er jeg totalt blank. Synes jo egentlig ikke, at jeg mangler noget :unsure

Nogle gode forslag??? :help :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ok jeg plejer at gå igennem huset først: mangler jeg noget i:

-køkkenet? Kogebøger, køkkengrej, gryder etc

-badeværelset? Lækre ting til mig selv, håndklæder, badevægt m.m.

-stuen? Møbler, det fine porcelæn, lækre pynte puder, pynte genstande, tæpper, malerier, dvder m.m.

-soveværelset? Tøj, sengetøj, lingeri, billeder, bøger m.m.

Derefter tænker jeg MIG: hvad gør mig glad? Hobbyer, oplevelser (bio billetter, smartboxes, massage), smykker m.m.

Måske det kan hjælpe - og når du har lavet listen ligger du den på computeren, så kan du redigere den til jule ønsker, derefter til næste fødselsdag osv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også snart fødselsdag og mangler også ønsker. Lidt har jeg dog på listen:

-gavekort til nye solbriller

- fedt tørklæde fra Beck Søndergaard

- lagkagekniv

- små dybe tallerkener til vores pæne stel

- vandfast sort mascara fra Dior

- dagcreme fra Vichy

- strømpebukser fra Caroline Flemming i sort

- lækker sort taske jeg har set

- gavekort til tur i biffen med god veninde

- solvogn som matcher mine havemøbler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender godt det luksusproblem;)

Hvad med nogle lydbøger, som du fx kan høre, når du skal ud og gå med barnevognen?

Jeg gør også ofte som Majs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har det samme problem. <_< Men synes da det er en god ide, at gøre som majs gør. Det vil jeg da prøve. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste gang jeg tænkte: "Ej en fed gave" var det et gavekort til billetlugen. Der kan man altid finde noget man kunne tænke sig, om det er koncerter eller teaterforestillinger mm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige tjekket min egen ønskeseddel igennem og der står lige pt.:

Penge til tøj

Gavekort til tøj

Diverse til vores stel (pullivuyt, hvid med sølvkant)

Bage-bøger af Claus Meyer

Bøger af Mette Blomsterberg

Sy-bog (”børnetøj 4-7 år” af Hanne Meedom)

Pung (octopus albira til ca. 400,- kr.)

Kähler vase sort/lilla

Kähler skål sort/lilla

Kähler fad sort/lilla

Væg-ur (Watch me fra Normann til ca. 300,- kr. – kan købes hos Luxo Living).

DVD'er med NCIS

Brætspillet Carcassonne (big box)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh jeg skulle lige til at oprette sådan en tråd, så jeg takker mange gange for inspiration :loveshower

Majs, din ide er bare super med lige at gå huset igennem og se hvad man mangler. Husk også terrassen og haven.

Jeg har denne gang skrevet lidt alternative ønsker på, nemlig frugt træer. Vi er igang med en større omlægning af haven og det ville være fantastisk med nogle lækre frugt træer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er bare supergode, men underligt nok, er der ikke rigtig noget af det der "rammer" mig. :unsure (Måske er jeg bare gået for meget i babymode og er ligeglad med alt andet :whistling )

Hmm, må have hovedet i blød... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha det kender jeg egentlig godt alligevel, for de ting jeg virkelig ønsker mig har med baby at gøre og når nu det først bliver offentliggjort at vi har baby nummer 3 på vej den dag, ja så kan jeg jo ikke så godt ønske mig noget i den sammenhæng. HAHA

Men hvad med en lækker pusletaske som også er smart for moderen :biglove Lækre plejeprodukter til når du har født? Mave creme (der findes bl.a. flere til hvis man har fået stræk mærker), lækkert undertøj, gavekort til frisør tur, massage, biotur?

En god bog (fx om baby, maby massage, bøger om familie traditioner osv)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha det kender jeg egentlig godt alligevel, for de ting jeg virkelig ønsker mig har med baby at gøre og når nu det først bliver offentliggjort at vi har baby nummer 3 på vej den dag, ja så kan jeg jo ikke så godt ønske mig noget i den sammenhæng. HAHA

Men hvad med en lækker pusletaske som også er smart for moderen :biglove Lækre plejeprodukter til når du har født? Mave creme (der findes bl.a. flere til hvis man har fået stræk mærker), lækkert undertøj, gavekort til frisør tur, massage, biotur?

En god bog (fx om baby, maby massage, bøger om familie traditioner osv)

Hehe, nej hvis det offentliggøres på din fødselsdag, så vil folk nok undre sig over, hvis du ønsker dig babyting :whistling

Men jaeh, det her rammer nok mest, hvad ønsker mig... Men jeg synes det svært at ønske sig tøj, for aner jo ikke hvilken størrelse jeg er efter fødslen. Og ved ikke rigtig med plejeprodukter, kan ikke finde ud af med mig selv, hvor "hys" jeg vil være med parfume og sådan efter fødslen. Der har jeg jo ikke længere baby i maven, men jeg ammer jo stadig og parfume bliver jo aldrig rigtig sundt for mig... Men det kunne nu være lidt lækkert :rolleyes Jeg har allerede et gavekort til frisør/ansigtsbehandling, som har ligget i snart et år :blush Og vil egentlig gerne bare have mit hår langt, så det skal pt. bare studses... Og jeg har en lækker pusletaske, og jeg har pt. 3 gode babybøger som jeg ikke rigtig kan tage mig sammen til at læse :rolleyes

Men er ved at nå frem til:

- Gavekort til tøj og undertøjsbutikker (Så kan jeg da købe noget lækkert, når jeg ved, hvad min størrelse er)

- Gavekort til caféer og yndlingssushi stedet

- En flot neglelak (tænker at den ikke "generer" amning på samme måde som parfume, det er vel kun når det skal på og af)

- Noget lækkert cremepleje med parfume men uden parabener (så er der kompromis - og jeg behøver jo ikke bruge det hver dag)

- Koalaviklen (Manden vil godt nok også gerne bruge den, og det er godt nok en babyting, men jeg vil virkelig gerne have den, så synes godt at den kan være et fødselsdagsønske alligevel - der er dog mulighed for, at min mor allerede har købt den til os i barselsgave :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min niece var en meget langsom spisning, så ammestuderne blev meeeeget lange for min svigerinde. Så noget du nemt kan lave med en hånd mens du ammer - f.eks. kindle eller ipad, flere serier på DVD eller hvad du ellers kunne finde på at bruge tid på under amning. Hendes erfaring er i hvert fald at det var svært at læse almindelige bøger mens man ammede, og var derfor glad for sin kindle.

Hvad med kamera og kameraudstyr? Man tager jo mange billeder med sådan en ny - men det er stadig meget til dig. Gavekort til fotograf er måske også en idé!

Jeg synes godt du kunne finde en lækker cardigan du har lyst til, for den kan du sikkert passe næsten uanset hvad størrelse du bliver efter fødslen, og er sikkert superprakisk at have over sig på kolde sommeraftener!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lige et smut inde forbi min egen ønskeseddel og her er hvad, der står på den. :)

Husholdning:

Raadvad Silke Bestik

Gense Old Farmer Bestik

Erik Bagger stel (Opera)

Bøger:

Anders Lund Madsen - Madsens ÆØÅ

Maren Uthaug - Ja, jeg er præmenstruel, hvad er din undskyldning for at være en idiot?

Maren Uthaug - Nej, jeg er ikke tyk - det er kjolen, der får min røv til at se stor ud

Maren Uthaug - Når vi bliver trætte af vores tissemænd, kan vi bare få en ny

Tøj, sko, smykker og makeup:

Marc Jacobs Clutch

Gavekort til løbesko

Gavekort til Skagen ur

Estée Lauder TurboLash (mascara)

Elektronik:

Objektiv til Canon EOS 1100D

Book Book til MacBook Pro og iPhone 4S

Skullcandy Earphones - Model: S5LWCY Lowrider

Andet:

Gavekort til Aiko Sushi, Baresso, hudpleje, Total Bodyzone, Matas, H&M, Posten/Billetlugen osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt rigtig meget godt om "baby kalenderen" hvis du er i total babymode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt rigtig meget godt om "baby kalenderen" hvis du er i total babymode.

Den ville bestemt være på ønskelisten, hvis jeg ikke allerede havde den :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ville bestemt være på ønskelisten, hvis jeg ikke allerede havde den :P

Jeg skal også have fat i den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også have fat i den :)

Jeg købte på plusbog.dk :) Det kostede 19 kr at melde mig ind og 35 kr i forsendelse, men selve bogen kostede så kun 69 kr - så stadig billigere end de 200 jeg ellers har set den til ;) Og de har også vidunderlige uger og leg med dit barn til ok priser derinde :super (Man skal bare sørge for at melde sig UD når man har købt bøgerne, ellers bliver det vist ret dyrt senere hen...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder og tænker på du kan ønske dig gavekort til tøjbutikker, så kan du selv købe tøj når kroppen er kommet på plads igen :P :P

Jeg ved som ofte heller ikke hvad jeg skal ønske mig, synes også det er så svært, men har i en have ?? Så ønsker jeg mig som ofte havekrukker med sommerblomster i eller bare krukker :)

Men ellers står mascara, eyeliner og creme fra Nilens jord altid på..

Jeg håber du finder ud af noget snart :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder og tænker på du kan ønske dig gavekort til tøjbutikker, så kan du selv købe tøj når kroppen er kommet på plads igen :P :P

Jeg ved som ofte heller ikke hvad jeg skal ønske mig, synes også det er så svært, men har i en have ?? Så ønsker jeg mig som ofte havekrukker med sommerblomster i eller bare krukker :)

Men ellers står mascara, eyeliner og creme fra Nilens jord altid på..

Jeg håber du finder ud af noget snart :kram

Vi har ingen have, kun en altan (som snart er propfyldt med barnevogn :D) men parfume og parabenefri makeup skal helt sikkert på, og gavekort til tøjbutikker er også med :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også snart fødselsdag, men er som dig i vildrede over hvad jeg skal ønske mig.

Vi har jo ikke ret meget plads, og da jeg nu venter mig, så er det ikke lige tøj jeg ønsker mig ;)

Så mine ønsker ser sådan ud:

Gavekort til bones, jensens, biograf, hotelophold

Penge (da jeg gerne vil have en kønsskanning og et nyt kamera)

Synes jeg har smykker nok, og faktisk er det eneste smykke jeg ønsker mig pt en forlovelsesring :whistling

Men den slags bestemmer jeg jo ikke selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også snart fødselsdag, men er som dig i vildrede over hvad jeg skal ønske mig.

Vi har jo ikke ret meget plads, og da jeg nu venter mig, så er det ikke lige tøj jeg ønsker mig ;)

Så mine ønsker ser sådan ud:

Gavekort til bones, jensens, biograf, hotelophold

Penge (da jeg gerne vil have en kønsskanning og et nyt kamera)

Synes jeg har smykker nok, og faktisk er det eneste smykke jeg ønsker mig pt en forlovelsesring :whistling

Men den slags bestemmer jeg jo ikke selv ;)

Ihhh, det kunne da være fantastisk, hvis du fik det :biglove Tror du, han overvejer det? :)

Gavekort til spisesteder har jeg også med... Jeg ønsker mig aldrig penge, men får det altid af nogen alligevel :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh, det kunne da være fantastisk, hvis du fik det :biglove Tror du, han overvejer det? :)

Gavekort til spisesteder har jeg også med... Jeg ønsker mig aldrig penge, men får det altid af nogen alligevel :P

Aner det ærligt talt ikke :)

Han kom med en kommentar en aften, hvor vi så en film, om han mon ville kunne vænne sig til at gå med ring :rolleyes

Så selvfølgelig begyndte mine tanker at køre ;)

Han ved at jeg gerne vil forloves og giftes engang, selvom jeg har prøvet det før :rolleyes

Synes gavekort til spisning er så dejlige, for så kommer man nemmere ud istedet for bare at bestille take away ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner det ærligt talt ikke :)

Han kom med en kommentar en aften, hvor vi så en film, om han mon ville kunne vænne sig til at gå med ring :rolleyes

Så selvfølgelig begyndte mine tanker at køre ;)

Han ved at jeg gerne vil forloves og giftes engang, selvom jeg har prøvet det før :rolleyes

Synes gavekort til spisning er så dejlige, for så kommer man nemmere ud istedet for bare at bestille take away ;)

Ej, det kunne da være SÅ spændende!!! Håber at han frier :goodluck :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det kunne da være SÅ spændende!!! Håber at han frier :goodluck :loveshower

Tror ikke han gør det på nuværende tidspunkt, selvom det ville være helt perfekt nu hvor vi har en mumitrold på vej :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke han gør det på nuværende tidspunkt, selvom det ville være helt perfekt nu hvor vi har en mumitrold på vej :kuller

Det var lige min tanke ;) Det behøvede jo ikke betyde bryllup NU, men som et skridt på vejen agtigt måske ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER