tazdiginez

Filmede i fødslen?

11 indlæg i dette emne

Jeg sidder her i dag og fortryder at vi ikke fik filmet Malivas fødsel og sidder og overvejer om vi skal gøre det med lillebrøster, men ville det være "synd" at Maliva ikke har noget video fra hendes fødsel og at lillebrøster har det? :unsure

Jeg ville virkeligt gerne ha' haft video fra fødslen nu, for en gense det og huske, det hele i detaljer.

Filmede i fødslen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi tager videokamera med, men det er ikke planen at filme hele fødslen, og måske ingenting. Vi tager det lidt som det kommer og alt efter hvad vi har overskud til :)

Mht. om det er synd for Maliva, så ville det ikke bekymre mig. Jeg er selv "barn nr. 2" og der er maaaaaasser af ting, som mine forældre havde overskud til at gøre ved deres første barn (altså min storebror) som der bare ikke har været tid/overskud til ved mig. Og omvendt er de kommet i tanke om ting ved mig, som de så har gjort, som de ikke fik gjort ved min bror. Jeg tror, at det går lige op i den sidste ende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved mig skal INTET filmes, tænker at selv kamera er forbudt haha.. Men synes ikke at det er synd at det kun er ne 2 der er filmet, alt kan ikke være helt ens - personligt ville jeg foretrække at det kun var min lillebror der var filmet og ikke mig haha, sådan en film ville jeg aldrig se med mig selv på vej ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager videokamera med, men det er ikke planen at filme hele fødslen, og måske ingenting. Vi tager det lidt som det kommer og alt efter hvad vi har overskud til :)

Mht. om det er synd for Maliva, så ville det ikke bekymre mig. Jeg er selv "barn nr. 2" og der er maaaaaasser af ting, som mine forældre havde overskud til at gøre ved deres første barn (altså min storebror) som der bare ikke har været tid/overskud til ved mig. Og omvendt er de kommet i tanke om ting ved mig, som de så har gjort, som de ikke fik gjort ved min bror. Jeg tror, at det går lige op i den sidste ende :)

Helt enig. Første barn er altid det mest fotograferede, og den første barnets bog var der meget bedre tid til detaljerne osv osv, det er simpelthen umuligt at alt blir helt ligeligt fordelt, især hvis der ikke er så mange år mellem 1. og 2. barn.

Mht at filme fødslen syns jeg også det ku være spændende, men for mit vedkommende ville det helt sikkert kræve, at der var en 3. person tilstede som tog sig af at filme, for jeg har brug for min kærestes opmærksomhed, og ønsker heller ikke han skal opleve sit barns fødsel "gennem linsen" men bare ku være tilstede i det. Og så må man jo lige overveje, om man kender nogen eller kan finde nogen, som både kan finde ud af at filme og samtidig ikke være forstyrrende med sin tilstedeværelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi filmede ikke under selve fødslen. Det var der ikke lige nogen, der havde overskud til ;) Men vi filmede efter jeg havde fået epidiral og lå på fødestuen. Det er meget hyggeligt at kunne se :)

Jeg synes ikke det er synd for Maliva. Søskende behøver ikke altid at have præcis det samme efter min mening :) Det skal da i hvert fald ikke være grunden til at I så lader være med at filme 2'eren, hvis I gerne vil. Personligt ville jeg så slet ikke have lyst til at se mig selv komme ud af min mor, men det er jo en anden sag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi filmede ikke under selve fødslen. Det var der ikke lige nogen, der havde overskud til ;) Men vi filmede efter jeg havde fået epidiral og lå på fødestuen. Det er meget hyggeligt at kunne se :)

Jeg synes ikke det er synd for Maliva. Søskende behøver ikke altid at have præcis det samme efter min mening :) Det skal da i hvert fald ikke være grunden til at I så lader være med at filme 2'eren, hvis I gerne vil. Personligt ville jeg så slet ikke have lyst til at se mig selv komme ud af min mor, men det er jo en anden sag ;)

:ditto Står selv med fingrene i ørerne, når min mor rørt fortæller om min fødsel og det er endda kun ord. :rolleyes Er da glad for at det var en god oplevelse for hende og min far, men synes det er meget meget mærkeligt at forholde sig til sin egen vej til verden :D Kan heller ikke overskue ammebilleder af mig selv. :blink Så hvis vi filmer selve fødslen, så bliver det nok kun mig og Brian, der ser det :P

Edit: Og måske endda kun mig, og ikke Brian. Han siger, at han er helt ok med bæ, blod, opkast og tis, men at han måske har lidt svært ved ligefrem at se et hoved komme ud dernedefra :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne måske godt tænke mig, at vi filmede små sekvenser uder fødslen, men det skal mere være "nu kommer du snart, og hvor er vi spændte/ bange/ utålmodige og det her er stemningen og sådan tænker vi nu". Ikke noget med at filme nøgenhed, skræv, undersøgelser eller lignende. Bare bidder af stemningen ogg vores tanker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi filmer måske "stemningsbidder" ala "Hvor er det spændende, vi står her på fødegangen og venter på en undersøgelse og sådan.. Ingen af selve fødslen..

Jeg HÅBER at når fødslen er færdig, så vil jeg tænke tilbage på den som noget magiske.. Så vil jeg glemme alt om bræk, blod og prutter med tiden og tænke "jo det gjorde ondt, men hvor var det smukt". Hvis jeg har det på film, vil bræk, blod og prutter bare ALTID være der.. Så det er min største grund til ikke at filme det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi filmede ikke selve fødslen, men så snart hun var kommet op på min mave fandt manden kameraet frem og filmede os sammen. Han filmede også da hun blev undersøgt af sygeplejesken og målt. I kan se videoerne i Lise's billedtråd.

Vi er meget glade for at vi valgte at filme - bare lyden af hendes gråd da hun lige var kommet ud er noget som jeg elsker at høre igen og igen. Der kan billeder alene bare ikke gøre det for mig. Så vi skal helt klart filme igen ved nr. 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen billeder eller film af selve fødslen men vi har billeder fra lige efter og mon mand har et par billeder fra lige før fødslen hvor jeg blev sat igang min mand synes de er evige morsomme og er flad af grin når han ser dem :) bare fordi det ligner at jeg ligger på en alt for lille briks med alle de apperater de har på Skejby sat fast på mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi engang skal have nr. 3 vil jeg gerne have det på film. Mest fordi der er så mange detaljer jeg ikke kan huske. Selvfølgelig er det ikke snyd. Som forældre har man jo lov at blive klogere. Men nu må vi ses. Når først jeg ligger med veer er det ikke sikkert jeg hilser et kamera velkommen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER