Tina80

Få huller i ørene

23 indlæg i dette emne

Er det okay eller no go som gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået det mens jeg har været gravid. Har ikke hørt noget om, at det var farligt- så længe de ikke skal pierces i, men "skydes". Jeg har været ekstra opmærksom på infektionstegn, men der har ikke været noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt ville jeg vente, har dog ikke nogen god grund til det. Men man siger jo at øreflippen indeholder ligeså mange zoner som foden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt ville jeg vente, har dog ikke nogen god grund til det. Men man siger jo at øreflippen indeholder ligeså mange zoner som foden.

Det tror jeg ikke jeg ville tænke over. Vi går jo på fødderne hver dag, og må derfor naturligt aktivere nogle punkter i dem.

Med hensyn til infektioner mm. ville jeg vælge at få dem piercet i i stedet. Har virkelig dårlig erfaring med at få skudt rigtig skæve huller i ørene, som var umulige at holde fri for infektioner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået det mens jeg har været gravid. Har ikke hørt noget om, at det var farligt- så længe de ikke skal pierces i, men "skydes". Jeg har været ekstra opmærksom på infektionstegn, men der har ikke været noget.

Sjovt. Jeg har ellers altid hørt at det er mere sterilt at blive piercet? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved heller ikke hvad retningslinjen er for gravide.

Men vil bare sige at du skal få dem piercet i og ikke skudt i. Bruger man overhovedet at skyde dem i mere?

De skal pierces i da det er meget hygiejnisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis de skal pierces i, et der så ikke hos en tatoover

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået lavet piercinger hos en "piercing-mand". Han var ikke tatovør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad koster det som piercing

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig haft problemer med mine huller i ørerne som er skudt i... Og heller ikke den i næsen, der også var skudt i(Har den ikke mere) Faktisk oplevede jeg flere problemer med den i tungen, men den kan man jo så heller ikke få skudt i :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg ikke jeg ville tænke over. Vi går jo på fødderne hver dag, og må derfor naturligt aktivere nogle punkter i dem.

Med hensyn til infektioner mm. ville jeg vælge at få dem piercet i i stedet. Har virkelig dårlig erfaring med at få skudt rigtig skæve huller i ørene, som var umulige at holde fri for infektioner.

Ja vi går på fødderne men får da ikke lavet hul i dem:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået det mens jeg har været gravid. Har ikke hørt noget om, at det var farligt- så længe de ikke skal pierces i, men "skydes". Jeg har været ekstra opmærksom på infektionstegn, men der har ikke været noget.

Aldrig aldrig aldrig få skudt et hul i! Der er langt større risiko for infektioner, når man får dem skudt. Så hvis man endelig skal have dem, skal det være hos en god piercer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad koster det som piercing

Hos min piercer koster det 250 kr. at få en alm. ørepiercing. Så det ligger nok der omkring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aldrig aldrig aldrig få skudt et hul i! Der er langt større risiko for infektioner, når man får dem skudt. Så hvis man endelig skal have dem, skal det være hos en god piercer!

Proceduren for at få skudt et hul har jo ændret sig i forhold til for 25 år siden eks. Jeg fik lavet som barn, men de er så pludselig groet sammen og derfor fik jeg lavet de nye huller. Jeg har ingen problemer haft med de huller jeg fik lavet for nogle måneder siden- overhovedet. Derudover så ville det vel også være forbudt, hvis det var så farlig at skyde dem i :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik også mine skudt i ved en guldsmed for 2,5 år siden. Har ingen problemer haft med dem overhovedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver til dagligt huller i ørene på mit arb i en guldsmede butik. Og dem vi bruger er 100% sterile. Vi laver rigtig mange huller, og det er meget få der kommer og siger de har problmer med infektion. Hvis det er sterilt det du får skudt el piercet i er det kun din egen pleje - eller mangle på samme- der kan give infektioner. Det er IKKE øreringen der giver dig infektionen - selvfølgelig med mindre du er en af det meget få det ikke kan tåle det der bliver skudt i. Der er forskellige matrialer du kan få skudt i - keruisk stål, titanium og plastik. Hvis du vil have plastisk skal du gå efter en forretning hvor de forhandler Blomdahl. Og så vil jeg anbefale at du går i en guldsmed forretning, frem for alle de andre 'små' steder der laver det som fx frisører. De fleste guldsmede forretninger laver rigtig mange og har derfor en større erfaring.

Men er det dine første huller? eller har du i forvejen?

Mht punkterne i øret, tror jeg ikke det er noget der påvirker baby, men der ville jeg snakke med en akupunktør.

Mht om det er 'go' når du er gravid ved jeg faktisk ikke. Jeg er ikke stødt på det nogen steder, også er min tanke er så er det okey. Men det er jeg heller ikke mht at bliver tatoveret og det ville jeg bestemt IKKE gør under graviditet. sååå... Men tror ikke jeg ville have de store betænkligheder. Bare rense det og holde infektioner væk. og hvis der gik betændelse i, tager dem ud med det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har huller i, men de vokset lidt sammen og det ene er skævt skudt i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at have set dine øre/huller vil jeg mene de ikke er vokset sammen ;) så jeg vil anbefale du kun får skudt et nyt i det øre hvor det er skævt og 'bare' prikker hul på den hinde der i det andet. Og få en til at prikke hul på det, for det kan godt være pinefuldt at gøre det på sig selv - læs: det har jeg gjort. det tog en halv time og var meget bleg til sidst :D

Men du skal bare være sikker på det er plads nok til det nye hul, så de ikke kommer til at side for tæt. For så risikere du at de bliver til et stort hvis de sider for tæt, og så er det jo lige meget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik skudt 2 huller i for 3-4 år siden, og de var skudt så skævt i, at de var helt umulige at passe. Jeg lod dem sidde i så længe jeg fik at vide at de skulle inden jeg skiftede dem til sterling sølv. Jeg rensede hver dag, men hver eneste gang jeg skulle have ørestikkeren i igen irriterede jeg bare hullet fordi det var så skævt.

Efter lidt over 1/2 år var mit øre stadig helt varmt og jeg havde stadig svært ved bare at tage ørestikken ud, fordi den var klistret til med betændelse, opgav jeg og lod hullet vokse sammen.

Jeg gjorde alt efter foreskrifterne, men det var så dårligt lavet, at der ikke var noget at gøre.

Vil dog lige indskyde, at jeg ikke tror hende, der skød dem i var så erfaren, og at jeg godt ved, at der helt sikkert er en masse derude, der er dygtige til at skyde dem i. Men jeg tør ikke tage chancen igen, for hvordan ved man lige, om de er dygtige eller ej?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik skudt 2 huller i for 3-4 år siden, og de var skudt så skævt i, at de var helt umulige at passe. Jeg lod dem sidde i så længe jeg fik at vide at de skulle inden jeg skiftede dem til sterling sølv. Jeg rensede hver dag, men hver eneste gang jeg skulle have ørestikkeren i igen irriterede jeg bare hullet fordi det var så skævt.

Efter lidt over 1/2 år var mit øre stadig helt varmt og jeg havde stadig svært ved bare at tage ørestikken ud, fordi den var klistret til med betændelse, opgav jeg og lod hullet vokse sammen.

Jeg gjorde alt efter foreskrifterne, men det var så dårligt lavet, at der ikke var noget at gøre.

Vil dog lige indskyde, at jeg ikke tror hende, der skød dem i var så erfaren, og at jeg godt ved, at der helt sikkert er en masse derude, der er dygtige til at skyde dem i. Men jeg tør ikke tage chancen igen, for hvordan ved man lige, om de er dygtige eller ej?

Jeg forstår dig dælme godt. Men jeg tænker bare at de så godt nok også skal være skudt helt hen i vejret. Jeg kan slet ikke i min vildeste fantasi forstille mig at det skulle være et problem at passe dem fordi de er skudt skævt... men man ser jo desværre de værste eksempler :( Jeg fik for snart 3 år siden skudt mine nr 2 huller og det i højre øre kan jeg bare ikke bruge fordi det gør ondt og er betændt når jeg har noget i, så droppede det allerede efter 6-7 mdr.

Og det er jo en tillidssag når du går ind sådan et sted og får huller i ørene og man ved ikke hvordan det gør før de er lavet.. Ville ønske jeg kunne lave alle huller :D

Det der er i mange forretninger er st man bare bliver kastet ud i det, uden den stor træning forklaring. Firmaet Blomdahl laver kurser for deres kunder og jeg var selv på sådan et kursus inden jeg 'kastede' mig over kunderne. Og det synes jeg var rigtig rart, ofr vi havde prøvet det på rigtige mennesker først, der frivilligt lagde øre til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår dig dælme godt. Men jeg tænker bare at de så godt nok også skal være skudt helt hen i vejret. Jeg kan slet ikke i min vildeste fantasi forstille mig at det skulle være et problem at passe dem fordi de er skudt skævt... men man ser jo desværre de værste eksempler :( Jeg fik for snart 3 år siden skudt mine nr 2 huller og det i højre øre kan jeg bare ikke bruge fordi det gør ondt og er betændt når jeg har noget i, så droppede det allerede efter 6-7 mdr.

Og det er jo en tillidssag når du går ind sådan et sted og får huller i ørene og man ved ikke hvordan det gør før de er lavet.. Ville ønske jeg kunne lave alle huller :D

Det der er i mange forretninger er st man bare bliver kastet ud i det, uden den stor træning forklaring. Firmaet Blomdahl laver kurser for deres kunder og jeg var selv på sådan et kursus inden jeg 'kastede' mig over kunderne. Og det synes jeg var rigtig rart, ofr vi havde prøvet det på rigtige mennesker først, der frivilligt lagde øre til :)

Jeg må komme forbi din forretning, hvis jeg skal have lavet dem igen :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal være velkommen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik skudt hul i ørerene da jeg var 13, og jeg har stadig hullerne, og har ALDRIG haft infektion i dem, og de er skudt lige i. jeg har et ekstra hul i det ene øre som også er skudt i, heller ingen problemer der.... balloons.gif så jeg har ikke noget dårligt at sige om at få dem skudt i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER